کد خبر 1370738
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
ایران ۷ و آمریکا ۶۶۴ نفر؛ آخرین آمار روزانه فوتی‌ها

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضعف آمریکا و اروپا در مدیریت کرونا در مقایسه با ایران، گفت: آخرین آمار روزانه فوتی بیماران کووید۱۹ در ایران ۷ و در آمریکا ۶۶۴ نفر بوده است.

به گزارش مشرق، محمد مهدی گویا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون کووید۱۹، گفت: ظرف روزهای گذشته کمترین تعداد موارد ابتلا و مرگ میر ناشی از کرونا را در کشور داشتیم و این در حالی است که شاهد هستیم که در بعضی از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی موارد بیماری یکباره افزایش جدی پیدا کرد.  

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان از کشور ایتالیا نام برد که تقریباً روز گذشته ۶۲۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۵۳ مورد مرگ داشته، در کشور آلمان نیز تعداد موارد ابتلا نسبتاً بالا بوده است. در کشور آمریکا و اسپانیا نیز موارد بیماری دو مرتبه اوج گرفته به طوریکه روز گذشته در آمریکا ۶۶۴ مورد مرگ فقط گزارش شده و این در حالی که ما ظرف دو روز گذشته، کمتر از ۱۰ مورد فوتی داشتیم، تعداد موارد ابتلا در کشورمان هم به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز رسیده است.  

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم برای نوبت بعدی واکسن شان مطابق برنامه کشوری، به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند و فرصت را از دست ندهند تا همانطور که اکنون در حاشیه امنی به سر می‌بریم، این حاشیه امن تا مدت های طولانی ادامه یابد.

وی گفت: این بیماری به خصوص در کسانی که هنوز واکسن تزریق نکردند یا روند واکسیناسیون شان نیمه‌کاره است، یعنی یک یا دو نوبت تزریق کرده و نوبت سوم را تزریق نکرده اند، ممکن است خطرناک بوده و سویه جدید ویروس در آنها بیماری ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم عزیزمان این است که به توصیه‌های متخصصان و وزارت بهداشت توجه کنند. اگر  این افراد به بیماری مبتلا شوند، ممکن است به انواع شدید بیماری مبتلا شوند. خواهش ما این است که همه، مساله تزریق واکسن به خصوص نوبت سوم را جدی بگیرند.

گویا یادآور شد: اکنون در شرایطی هستیم که برای بعضی از گروه‌های پرخطر حتی نوبت چهارم واکسن را شروع کردیم یعنی برای افراد بالاتر از ۷۰ سال یا افرادی که سیستم سیستم دفاعی ضعیف شده و همینطور همکاران بخش بهداشت و درمان که در مواجهه مستقیم با بیماران هستند، نوبت چهارم واکسن را تزریق می‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    7 0
    خدایا شر این ویروس را برکن
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 0
    امروز آمریکا ۱۹۲۹ کشته کرونا داده. ۴ می. دیروز ۶۶۴
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 4
    بجز در این زمینه کرونا و واکسیناسیون کشوری هیچ دستاورد مثبتی در دولت فعلی وجود نداشته .
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      شما زبانت همیشه دراز هست منتهی همین را هم اگر نبود با چماق بر سر مملکت می کوبیدی
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      بالا رفتن مجدد شاخص بورس ، آزاد سازی سواحل ، افزایش فروش نفت و بازگشت مبالغ اون به کشور ، قرارداهایی با کشورهای همسایه ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ گاز که جلوی قطعی گاز در زمستان رو گرفت در حالیکه در زمستان 99 در دولت روحانی حتی قطعی برق هم داشتیم
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      عملکرد دولت در همه زمینه ها عالی بوده
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 3
      از نظر سطح عقل و درک شما همین یک دستاورد رو داشته که همین دستاوردهم که باعث نجات جان بسیاری از هموطنان شده دروغگوهای دولت بنفش به fatf و برجام منطقه ای و موشکی گره زده بودن
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 1
      قضیه این ماکارونی را ببینید' تا الان دولت های ما یارانه می دادن به شرکت های تولید کننده ماکارونی و آرد را ارزانتر بهشون می دادند ولی بیشتر تولید ماکارونی ها مستقیما توسط قاچاقچی ها از مرز خارج می شد و آنها هم به این غذای خوشمزه را می خوردند با یارانه ای که سهم مردم بود. الان دولت یه نظمی برقرار کرده و این آرد را از یارانه خارج کرده تا کشورهای دیگه سوء استفاده نکنند. حالا اگر ماکارونی خوشمزه ایرانی میخوان باید پول بدن. دولت باید حمایت شود. برنامه خوبیه. ولی بنظرم باید سهمیه ماهانه به خانواده ها تعلق بگیرد با قیمت مناسب.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    دولت آمریکا عمدا کاری انجام نمیده در مورد ویروس چون ساخته ارتش خودشون میباشد وخیلی بدشان هم نمیاد که جمعیت فقرا وسیاهان با کرونا کمتر بشه
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    ایران ۸۰ میلیون جمعیت دارد آمریکا ۳۰۰میلیون نفر
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      خب اصلا ۴۰۰ میلیون که بشه ۵برابر جمعیت ایران اما فوتی ها آمریکای بیش از ۹۰ برابر ایرانه!!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 1
    کجا هستند اونایی که فایزر و مدرنا را توی سر ما می کوبیدن.مغز فندقی های غرب پرست لال شدن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    جوکی به نام فایزر خخخخ
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    تورم دو کشورم مقایسه کنید
    • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      به نفعتون نیست چون خیلی چیزا روشن میشه مثل تورم اروپا
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      اصلا بیایم فقرا رو مقایسه کنیم.... یک نگاه به تعداد فقرا آمریکا بنداز
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    سلبریدیهای حقیر خفه خون گرفتن؟؟
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    من می خوام به شما بگم وقتی مردم به فکر شکم و ماکارانی باشند به روزها نابودی نزدیک شد ن وقتی به فکر اخلاق ومعرف باشند و خشم روی ان باشه به ثروت می رسند دروغ باعث فقر میشه فکر کن این در قران یا حدیث بود چرا دولت اینترنت محدود به مردم نمی دهدند تا اخلاق خوب بشه اگر مردم با این بی پولی شراب و غیره می کنند خطرناک تر این وقتی ثروتمند بشوند چی کار می کنند پس اخلاق اول خوب بشه ثروت و نعمت می اید با محدود کردن اینترنت و مجازات سنگین دروغ گو و قطع حقوق افراد بی اخلاق و نیروهای امنیتی دنبال بی اخلاقی بگردند نه جاسوس....و اصلاح قاونین سخت گیر برای حمایت اخلاق و یعنی اگر به فرض با دروغ کسی ازدواج کرد قانونی باشه سریعا طلاق فرد دروغ گو صادر بشه و هم شغل گرفته بشه این که ما همه قران عمل می کنیم نه فقط یک قسمت قران بگیریم مثلا طلاق سفت بگیرند و برای دروغ حتی مجازات سنگین نباشه که انقدر دروغ زیاد شده در یک کشور مسلمانی 8 سال زندان برای دروغ ایا هست در قوانین ایران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس