کد خبر 1370671
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
۳۵ روز تا رستگاری؛ فرهاد و یحیی در انتظار جامِ طلایی

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با تساوی استقلال و برتری پرسپولیس همراه شد تا اختلاف دو تیم در صدر جدول به ۴ امتیاز برسد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های این هفته لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی پیگیری شد که شاگردان فرهاد مجیدی در اصفهان به مصاف سپاهان رفتند، هر چند طلایی‌پوشان در دقیقه ششم بازی غافلگیر شده و خیلی زود دروازه خود را باز شده دیدند اما در ادامه، شاگردان محرم نویدکیا موفق شدند به بازی برگشته و در برابر هواداران خود در این دیدر خانگی به تساوی یک بر یک رضایت دهند.

با این نتیجه، استقلال ۵۷ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند. ساعتی پس از این دیدار و در ورزشگاه آزادی، سرخ پوشان تهرانی رو در روی پیکان به میدان رفتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که از نتیجه رقیب سنتی خود باخبر بودند از همان ابتدا حملات گسترده‌ای را روی دروازه حریف تدارک دیدند و با آنکه خیلی زود با اخراج امیدعالیشاه ۱۰ نفره شدند اما در پایان ۲ بر صفر پیروز از زمین بازی خارج شدند تا با کسب ۳ امتیاز این دیدار خانگی، ۵۳ امتیازی شده و فاصله خود را با تیم صدرنشین به ۴ امتیاز کاهش دهند. 

 ۳۵ روز تا رستگاری؛ فرهاد و یحیی در انتظار جامِ طلایی

با توجه به هفته‌های باقی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، بدون شک باید منتظر اوج هیجان و جذابیت در این رقابت‌ها باشیم. در هفته بیست‌وششم و در روز دوشنبه ۱۹ ادریبهشت ماه، استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان شهرخودرو است، تیمی که در حال حاضر در قعر جدول بوده و برای بقا و ماندن در لیگ برتر، چاره‌ای جز کسب امتیاز ندارد و شاید همین حریف انتهای جدولی بلای جان استقلال و مجیدی شود. در آن سوی میدان پرسپولیس در دیداری خارج از خانه باید برابر ذوب‌آهن اصفهان به میدان برود. ذوب‌آهن تا این لحظه در رده یازدهم جدول است و باید دید در هفته بیست‌وششم چه نتایجی رقم خواهد خورد. 

در هفته بیست‌وهفتم سرخابی‌های تهران برابر دو حریف قدرتمند به میدان خواهند رفت. شاگردان فرهاد مجیدی کیلومترها دور از پایتخت باید برابر شاگردان جواد نکونام صف آرایی کرده و به مصاف فولاد بروند. سرخپوشان تهرانی نیز در اصفهان برابر سپاهان رده سومی قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد هر دو تیم در این هفته کار بسیاری سختی در پیش دارند. با این شرایط دور از تصور نیست که هر دو تیم امتیاز از دست بدهند و لغزش هر کدام بی شک فرصتی ایده‌آل برای تیم دیگر است، به ویژه پرسپولیس که بر خلاف هفته قبلی، بعد از استقلال به میدان می‌رود. 

 ۳۵ روز تا رستگاری؛ فرهاد و یحیی در انتظار جامِ طلایی

در هفته بیست‌وهشتم، تراکتور پذیرای پرسپولیس است و استقلال از آلومینوم اراک پذیرایی می‌کند. هر چند تراکتور در میانه‌های پائینی جدول است اما نباید از ظرفیت و توانایی نماینده تبریز غافل شد، ساعتی بعد آبی‌پوشان تهرانی از نماینده اراک پذیرایی خواهند کرد، این دیدار به نوبه خود می‌تواند زیبایی‌های خاص خود را داشته باشد و باید منتظر ۹۰ دقیقه جذاب و تماشایی در این بازی بود.

بازی‌های هفته بیست‌ونهم به صورت هم‌زمان و از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود. در این هفته پرسپولیس به مصاف شهرخودرو می‌رود و استقلال در دیداری خارج از خانه به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت؛ در هفته پایانی و سی‌ام لیگ نیز استقلال پذیرای نفت مسجدسلیمان است و شاگردان یحیی گل‌محمدی در شیراز رو در روی فجرسپاسی به میدان می‌روند. 

در این بازی‌ها پرسپولیس در ۳ دیدار باید از خارج از خانه به میدان برود و تنها در ۲ بازی در ورزشگاه آزادی از حریفان خود پذیرایی می‌کند، اما این شرایط برای استقلال متفاوت است و شاگردان مجیدی در ۳ دیدار از ۵ بازی پیش رو، میزبان هستند و تنها ۲ بازی خارج از خانه را در برنامه دارند. از سویی دیگر از ۵ بازی پیش روی استقلال از شانس بیشتری برخوردار است چراکه به غیر دو بازی هفته‌های پایانی که به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، در ۲ دیدار دیگر خود بعد از سرخ‌پوشان تهرانی به میدان می‌روند و عملا از نتیجه حریف قدیمی و سنتی خود مطلع هستند. 

 ۳۵ روز تا رستگاری؛ فرهاد و یحیی در انتظار جامِ طلایی

هر چند با این شرایط به نظر می‌رسد شرایط و کفه ترازو به نوعی برای شاگردان فرهاد مجیدی سنگین‌تر است اما جذابیت و زیبایی‌های فوتبال بارها این مساله را ثابت کرده که نمی‌توان از امروز تیمی را برنده دانست، البته مصدومیت و محرومیت بازیکنان دو تیم در ۵ هفته پایانی هم می‌تواند از جمله عوامل تاثیرگذار در نتایج هفته‌های پایانی لیگ باشد. این‌که کدام تیم جام را بالای سر می‌برد، به انگیزه، تلاش و اما و اگرهای فوتبالی بستگی دارد و شاید کمی هم شانس.

باید امیدوار بود  هفته پایانی لیگ به دور از حاشیه‌ باشد و کادر فنی دو تیم و بازیکنان حداقل در این  هفته انتهای لیگ، رفتار و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    جام برای کیسه آماده شده که بعد ده سال یه بار قهرمانش کنن. سالی که نکوست از بهارش پیداست. اگر میخواستن عادلانه لیگ را برگزار کنن ۳ امتیاز با تفاضل گل ۳ بر ۰ تقدیم نمیکردن و تو دربی اجازه تعویض به پرسپولیس میدادن که ۱۰ نفره گل نخوره. وگرنه الان تو بدترین شرایط پرسپولیس با کیسه هم امتیاز بود‌.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 1
      بله، بالاخره هوادارای کیسه هم دل دارن باید بعد از ۱۰ سال اونا هم خوشحال بشن
  • رمضانی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    لنگی های عزیز دست پیش نگیرند تا پس نیفتند. با وجود داشتن شیتیل بگیران همیشه آماده ی خدمت و وجود برادر نازنین تارتار (ترتر)جایی برای نگرانی نیست از قرار معلوم باز هم جام کثیف برای شماست فقط خدا سایه الهلال را همیشه بر سرتان مستدام نگه داره
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 1
      لیاقت بعضی ها همین جام کثیف هم نیست. حیف جام کثیف برا بعضی دوپینگی ها !!!
    • رمضانی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      درست میگی لنگی عزیز جام کثیف تمام قد برازنده شماست نه ما . ازش لذت ببرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس