در نگاه اول می شد حدود ۳۰ نفر را دید که یا روی زمین ریختن یا داشتن کشون کشون خودشون رو به امدادگرها یا آمبولانس ها می رسوندند. کفرجلعادی تبدیل به محشری شد که "تیپ چتر بازان" تا آن روز چنین جهنمی را ندیده بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در ایام جنگ 33روزه سربازان ارتش صهیونیستی بعد از فراخوان اولیه، در مناطق شمال فلسطین اشغالی رفته و از آنجا در یگان های مختلف تقسیم می شدند.
در این میان یک گروه از سربازان "تیپ چتربازان"، در روستای " کفر جلعادی" جمع شده و آماده رفتن به داخل خاک لبنان بودند.
این روستا از یک طرف با مرز لبنان فاصله زیادی نداشته و از طرف دیگر امکانات خوبی هم برای سرویس دادن به سربازهای اسراییلی داشت.
روز ۱۶ مرداد ماه 1385 در حالی که جنگ وارد روز بیست و پنجم شده بود، افسران و سربازان تیپ چترباز دور هم جمع شده و به استراحت مشغول بودند که ناگهان زمین زیر پای آنها به آسمان بالای سرشان دوخته شد و در کمتر ازیک دقیقه صدای دهها انفجار شدید همه چیز رو درهم کوبید و وقتی که صداهای گوش خراش انفجارها قطع شد، علاوه بر صدای سوت ممتدی که در گوش همه چتربازها پیچیده بود، صدای ضجه و ناله هم فضا رو پر کرد.

كماندوهاي" تيپ چتر بازان" ارتش اسراييل در "كفر جلعادي" از ترس موشك هاي حزب الله به زمین چسبیدند

فقط چند دقیقه طول کشید تا داد و فریاد امدادگرها و آژیر آمبولانس ها هم در فضا پیچید و با فروکش کردن گرد و خاک ها می شد قدم به قدم سوراخ های بزرگی را که گلوله های کاتیوشای حزب الله روی زمین درست کرده بود و هنوز از آنها دود بلند می شد، دید.
بین این حفره های دهن باز کرده، هر چند قدم یک سرباز لت و پار شده اسراییلی روی زمین ولو شده بود. بعضی از آنها دیگه تکون نمی خوردند و آه و ناله چند نفر دیگر هم بلند بود.

نمایی از مجاهدین حزب الله در حال شلیک موشک

در نگاه اول می شد حدود ۳۰ نفر را دید که یا روی زمین ریختن یا داشتن کشون کشون خودشون رو به امدادگرها یا آمبولانس ها می رسوندند.
کفرجلعادی تبدیل به محشری شد که "تیپ چتر بازان" تا آن روز چنین جهنمی را ندیده بود.
چند ساعت طول کشید تا واحد بهداری ارتش در "کفر جلعادی" آماری رو به واحد حفاظت اطلاعات تحویل داد و آنها هم چند دقیقه بعد میزان تلفات حمله آن روز را به این ترتیب اعلام کردند:
۱۲ افسر و سرباز کشته و ۱۸ نفر مجروح

عكسي منحصر به فرد از ماجراي "كفر جلعادي" كه اجساد ۷-۸ تا از اسراييلي هاي كشته شده را در آن مي بينيد. در تاریخ اسراييل شاید به اندازه انگشتان دو دست، از این عکس ها نباشد.
 
بعد از مدتی معلوم شد که ژنرال "گای تسور" فرمانده لشکر ۱۶۲ هم در میان زخمی ها بوده و نزدیک بوده به ضرب موشک های حزب الله راهی جهنم بشه.

عكس بالا احتمالا مر بوط به پوتين "ژنرال گای تسور" است چون فقط افسرهای ارتش اسراییل پوتین هایی به این رنگ می پوشند

تعدادی از چتر بازان كشته شده در " كفر جلعادي"

این عکس را باید کسانی ببینند که خيلي اسراييلی ها رو دست بالا حساب می کنند.
این نينجاهاي پر هارت و پورت که فقط موقع كشتن زن ها و بچه ها هيبت شير پيدا مي كنند در مقابله با ببرهاي جنگ آوري مثل مجاهدین حزب الله، بايد از تو سوراخ موش ها جمع و جورشون كرد.

بعد از کلی عملیات حفاظتی و پوشش اطلاعاتی منطقه، هنوز صهیونیستها نفهمیدند بچه های حزب الله چطور گرای این مرکز شلوغ و پر تجمع نظامی رو پیدا کرده بودند.

اما ماجرای اون روز به همینجا ختم نشد و موشک های دور برد حزب الله به نام "رعد۲" ، شهر حیفا رو ۱۰-۱۱ بار لرزوند و ۱۰-۱۲ تا کشته و مجروح هم در آنجا روی دست صهیونیست ها گذاشت.
آمار کشته ها و خسارت های اسراییل تو این روز اون قدر بالا بود که هنوز هم از آن روز به عنوان یکی از روزهای شوم اسراییل یاد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    خداوندنصرت پیروزی خون برشمشیرراداداست همان جورکه درعاشورا امام حسین ع پیروزشد
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    بازوبند و سربنده فوتوشاپي
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    از دیدن مرگ صهیونیست ها و جنازه های کثیفشون احساسادمانی می کنم شاید تو دنیا فقط از مردن این قشر خوشحال شم دم بچه های حزب الله گرم
  • مرتضی ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    جانم به سربازان حزب الله
  • عبداللهی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    زنده با حزب الله .فان حزب الله هم الغالبون.ما هم میدانیم اسرائیل و روحیه سربازانش از لانه عنکبوت هم سست تر است ولی بعضی دولتهای ترسو نمفهمند.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    خدا برو بچه های شیردل حزب الله رو حفظ کنه . انشاالله.
  • فلانی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 0
    آقایون توجه داشته باشندکه اگه میزان تلفات اسرائیل فقط 10تا12نفره،ولی تلفات فلسطینیها خیلی بیشتر از این چیزهاست بخاطر اینه که اسرائیلیها با کشتن جمعیت فلسطینیها تلفات بیشتر و حزب الله با کشتن فقط سربازای ارتششون تلفات کمتر میگیرند.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    0 0
    عکس موشک مربوط به قبل از سال 2000 است! در جنگ 33 روزه تجهیزات مقداری پیشرفته تر بود!
  • علی بابا ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    0 0
    حزب الله لبنانیه، نه فلسطینی!!!!
  • علی بابا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    0 0
    درست می فرمایید چون عکس اصلاً خیلی قدیمی تر از جنگ 33 روزه است، پس بازوبند وعد صادق، جعلیه!
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    حالا کی گفته این عکس مال جنگ 33روزه هست؟ درضمن روی بازوبند کجاش نوشته وعده صادق که ازش نتیجه گرفتی جعلیه؟ روش نوشته: "الوحدة الصاروخیه حزب الله" معنیش رو هم برو بپرس بهت میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس