کد خبر 1370504
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
بلاتکلیفی میلیون‌ها تن غلات در اوکراین

مقامات سازمان ملل می‌گویند: به خاطر درگیری نظامی با روسیه میلیون‌ها تن غلات در اوکراین بلاتکلیف مانده‌ است.

به گزارش مشرق به نقل از بیزینس اینسایدر، یک مقام سازمان ملل می‌گوید: به خاطر ادامه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین و نبود مسیر حمل و نقل ایمن در بنادر اوکراین میلیون‌ها تن غلات در این کشور بلاتکلیف مانده‌ است.

مارتین فریک، مدیر بخش آلمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل ادامه داد: هم اکنون تقریبا ۴.۵ میلیون تن غلات در بنادر و در کشتی‌ها بلاتکلیف مانده‌اند و امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: جهان هم اکنون به محصولات غذایی اوکراین نیاز دارد و ورود محموله‌ها از اوکراین برای کمک به حل بحران جهانی غذا بسیار ضروری هستند.

اوکراین یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان غلات شامل گندم و ذرت در جهان است و به ترتیب ۱۲ و ۱۷ درصد عرضه کل این محصولات به بازار جهانی را در اختیار دارد.

به خطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت این محصولات کشاورزی اساسی در جهان بالا رفته و مسدود شدن خطوط کشتیرانی یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلال در عرضه غلات به بازار جهانی اعلام شده است.

نکته جالب آنکه برنامه جهانی غذای سازمان ملل به ۲.۵ میلیون نفر در اوکراین کمک کرده تا از این کشور فرار کنند. گفته می‌شود حدود ۸ میلیون نفر در اوکراین آواره شده و ۵ میلیون نفر از این کشور فرار کرده‌اند.

به گزارش گاردین، طرح‌هایی برای انتقال محصولات کشاورزی اوکراین با خط ریلی مطرح شده که قرار است با همکاری کشورهای همسایه اوکراین شامل لهستان، چک، اسلواکی و رومانی انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    24 24
    لعنت بر روسیه
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      27 9
      لعنت بر صهیونیسم
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      26 9
      لعنت بر آمریکا و صهیونیسم که بانی تمام جنگها و خون‌ریزی‌های عالم هستند و لعنت بر کاسه لیس ها، ماله کشها و طرفدارانش
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    14 24
    لعنت بر روسیه
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    14 20
    پوتین جنایتکار
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      12 2
      کرم از اوکراین و اربابش بود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    17 6
    مرگ بر امریکا و عوامل تروریستش در غرب...
  • سلام IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    9 1
    "به گزارش گاردین، طرح‌هایی برای انتقال محصولات کشاورزی اوکراین با خط ریلی مطرح شده که قرار است با همکاری کشورهای همسایه اوکراین شامل لهستان، چک، اسلواکی و رومانی انجام شود". اگر مثل قضیه ماسک و الکل در اوایل کرونا نباشد که اروپائیها و آمریکا و کانادا از همدیگر دزدی میکردند.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    12 11
    خاک بر سر طرفداران روسیه
    • ایرانی GB ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 1
      خاک بر سر خودت که شعور و فهمش رو نداری بفهمی که روسیه خواستار جنگ با اوکراین نبود ولی آمریکا بخاطر منافع خودش آتش جنگ مابین روسیه و اوکراین رو شعله ور کرد تا هم سلاح بفروشه و هم کشورهای بیشتری رو وارد ناتو بکنه و به اونها هم سلاح بیشتری بفروشه . همین روسیه کمک بلاعوض مالی کلانی رو به اوکراین داد که اوکراین هیچ وقت پول روسیه رو پس نداد و بر عکس نزدیک به ده بار به همراه کشورهای عضو ناتو کنار مرزهای روسیه مانور نظامی انجام داد و هی موی دماغ روس ها شد و سر آخر هم نتیجه اش رو دید و داره می بینه ! حالا عقلت میکشه که بفهمی چه جوری جنگ اوکراین و روسیه شروع شد ؟ یا اینکه کله ات از جنس چدن هست و حرف حسابی تو مخت فرو نمیره ؟
    • محمد IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 2
      منافع ملی ما فعلا با روسیه یکیست تو نوکر کجایی که منافع ملی بر منافع کدخدا ارجعیت داره ؟
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 2
      و همچنین خاک بر سر طرفداران آمریکا
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 1
    اوکراین حقشه هر چی سرش بیاد..مگه ما به گروههای خیانتکار تو عراق و اسرائیلیا رحم میکنیم هروقت میبینیم دارن برضد امنیت کشورمون فعالیت میکنن.روسیه تا جاییکه میتونست با زبون نرم ازشون خواست به امنیت روسیه توجه کنن..کسیکه حرف حساب حالیش نشه همین سزاشه هرچقدر که بعضیا خودشونو به خریت بزنن..
  • ايراني IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    6 1
    يه عده از هموطنان يه جوري از لعن روسيه اشفته ميشن ادم تعجب ميكنه اينا ايراني باشن لعنت بر تمام حكومت هاي ضد مردمي حالا روسيه وامريكا و اسرائيل يا هر كشور بدون پشتوانه مردمي كه هست وخوب ميدونيد خيليها رو اين لعن شامل خواهد شد
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    13 0
    چوب خدا صدا نداره. حالا فهمیدین یمنیها چی میکشن؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 1
    خدا کمک کنه زودتر این جنگ تموم شه. سران روسیه و اوکراین و امریکا همه شیطانند. بیچاره مردمه بی گناه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس