کد خبر 1370443
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
حدادی: تنها راه مبارزه با قاچاق، گرانی نیست!

یک عضو ‌کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با قاچاق و هدر رفت ‌یارانه آرد باید مبارزه شود، اما باید فکری هم به حال مردم و مستضعفین کنیم.

به گزارش مشرق، علی حدادی نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت:

‌ «در آزاد سازی ‌قیمت آرد صنعتی نه تنها اطلاع رسانی و اقناع درستی صورت نپذیرفت، بلکه تا کنون راهی برای جبران آن نیز از سوی دولت دیده نشده است. اهتمام دولت به استفاده از رسانه جمعی برای آگاه‌سازی و اقناع‌سازی مردم عزیز به شدت احساس می‌شود. ‌

با قاچاق و هدر رفت ‌یارانه آرد باید مبارزه شود، اما باید فکری هم به حال مردم و مستضعفین کنید. تنها راه مبارزه با قاچاق، گرانی نیست. آیا فکری هم برای ‌نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها در بازار شده است؟ مبارزه با احتکار لازم است.»

حذف تخصیص ارز ترجیحی برای آرد مختص به صنایع منجر به افزایش قیمت ماکارانی و سایر نان های صنعتی در سطح بازار شده است. عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این روند انتقاد داشته و تاکید کردند که نباید با افزایش قیمت کالاها فشار مضاعفی بر مردم تحمیل گردد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    چی بگم
  • ایرااااااااااانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    شما اگر عرضه و غیرت مبارزه با قاچاقچیان را ندارید از جیب ملت مایه نگذارید
  • داریوش IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    مگه کسی هم بفکر مردم و گرانی های کمر شکن هست
  • احمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    بهترین راه تقریبا مرگ تدریجی همه با نسخه هایی که دولتمردان پیچیدن فرقی هم نمیکنه ازکدام طیف.اللهم عجل لولیک الفرج.
  • یک از۸۰ میلیون IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    من حاضرم گران و کمتر بخرم ولی هیچ کالایی با قیمت یارانه ای پخش نشود، چون آقایان مدیر از این حمایت اقشار ضعیف جامعه به نفع خود سو استفاده می کنند، قیمتهارا بین المللی کنندو یارانه را به حساب فقیر واقعی بریزند.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    بجای سفره های رنگین نان خالی ی مستضعفین هم داری ازشان میگیر ی مردم تهیه نان خالی براشون سخت شده اوفوا بعهد کم
  • دیده بان IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    نمیتونه جلوی قاچاق اجناس رو بگیره جنس رو گرون میکنه
  • SE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    وقتی با قاچاق به داخل با روشهای کولبری و ته لنجی و مناطق آزاد حمایت میشود چگونه میتوان با قاچاق کالا به خارج مقابله کرد؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    دولت ومجلس بازنشستگان کشوری را با عدم حقوق مکفی دارد با این تورم و توطئه و دسیسه سرمایه داران دزد وبی ایمان دفن می کند.حقوق ما 500 هزار تومان قرار است بالا ببرنند اکثریت 5-10-15-20 -30 میلیون تومان. واقعا نجومی بگیران مافیا یی برای خدمت خودشان به ما توجه در عمل ندارند. واز عملکرد شان بشدت ناراضی وگله مند هستیم واز 20 نمره به عملکردشان تاکنون صفر امتیاز دادند
  • کارشناس IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    بهانه مبارزه با قاچاق بوسیله گران کردن کالاها قدیمی شده است
  • کارشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    بهانه گران کردن کالاها برای مبارزه با قاچاق دیگر قدیمی شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس