کد خبر 1370381
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۵۹۵۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته ۵۹۵ هزار و ۳۹۷ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۸۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۱۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۹۹۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۶۹ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۳۲۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۲ هزار و ۵۷۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۳ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۰۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۲۱ هزار و ۵۸۱ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش یک هزار و ۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۴۰۱ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۳ هزار و ۹۲۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۱ هزار و ۴۳۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۲۹ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۳ هزار و ۷۶۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس،  روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۷۵۷ هزارو ۷۶۵، ۲۴ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۰۳، ۲۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۸۵۸، ۱۸ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۷۴ و ۱۷ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۷۹۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۶۸ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۱۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۴۱۶، ۴۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۸۹ و ۲۹ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۰۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس