کد خبر 1370280
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
آمریکا: به تلاش برای بازگشت به برجام ادامه می‌دهیم

سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که به تلاش برای بازگشت به برجام ادامه می‌دهیم تا ببینیم این تلاش ها به چه نتیجه ای می رسد.

به گزارش مشرق، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما در حل تعداد قابل توجهی از مسائل که برای بازگشت به توافق بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی ضروری هستند،   پیشرفت مهمی بدست آورده ایم.

وی در عین حال افزود اما هنوز باید کار بسیار بیشتری انجام شود، ما هنوز یک توافق بدست نیاورده ایم و البته ممکن است به این توافق دست نیابیم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در تداوم سیاست دوگانه تهدید و دیپلماسی کشورش گفت: اگر دیپلماسی موفق نشود ما با جامعه جهانی همکاری خواهیم کرد تا فشار بر ایران را افزایش دهیم.

وی در تداوم سیاست هراس از پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد رئیس جمهوری آمریکا یک تعهد قوی تقبل کرده است مبنی بر اینکه ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

گرینفلید مدعی شد: بایدن همچنین تعهد کرده است آماده بازگشت به برجام است. بنابراین ما همچنان در این راستا تلاش می کنیم تا ببینیم این تلاش ها به چه نتیجه ای می رسد.

 آمریکا اخیرا بدون اشاره به زیاده خواهی های خود  مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما به صورت علنی مذاکره نمی کنیم اما اگر ایران می خواهد لغو تحریم ها فراتر از برجام باشد، باید به نگرانی های ما نیز که فراتر از برجام است، رسیدگی کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به اینکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی کشورش است، در ادامه ادعاهایش گفت: اگر آنها نمی خواهند از این مذاکرات برای حل سایر مسایل دوجانبه استفاده کنند، ما اطمینان داریم که می توانیم به سرعت به یک درک مشترک در خصوص برجام برسیم و اجرایی کردن آن را آغاز کنیم. ایران باید تصمیم بگیرد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    اقای بایدن ازاسرائیل وحزب جهوری خواه واز جسد مرده ترامپ نترسید وسپاه را از لیست تروریست خارج کنید وبه کره جنوبی دزد هم دستور بدین پول ما رو بده این کار سختی نیست منطقی باشید ما چیز زیادی از شما نمیخایم. ترامپ مرده خر هم روی هیکل نجسش قباهت کرده ازش نترسید وبرجام را که قرارداد مشروع بین المللی وبرجام سرمایه حزب جمهوری خواه امریکاست را زنده واحیا کنید. یک تودهنی محکم هم بزنید تو دهن اسرائیل .می دونیم که شما اقای بایدن به شدت از اسرائیل متنفرید.ولی از جمهوری خواهان زیاده از حد می ترسید.دوران ریاست جمهوری شما تمام شد وشما به بزرگترین وظیفتون یعنی احیای برجام در قبال دمکراتهای امریکا ودمکراسی امریکا دست پیدا نکردین . فرصتها دارید می سوزانید . مرد به خودت بیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس