کد خبر 1370269
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
پشت پرده پروژه مشترک صهیونیستی-سعودی علیه سپاه قدس چیست؟

رسانه‌های سعودی و صهیونیستی در پروژه‌ای مشترک مدعی خنثی کردن برنامه سپاه قدس برای انجام چند عملیات تروریستی شده‌اند. واقعیت چیست و محور صهیونیستی-سعودی چه هدفی دارد؟

به گزارش مشرق،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی در خبری مدعی شدند عوامل موساد در ایران یک عضو نیروی قدس سپاه پاسداران را بازجویی کرده‌اند. در این گزارش تصویر فردی ناشناس همراه با صدایی تأیید نشده منتشر شده که می‌گوید دستور داشته سه عملیات ترور برای ایران انجام دهد.

آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی آن هستند را نخستین بار یک رسانه فارسی زبان وابسته به عربستان سعودی منتشر کرد. «ایران اینترنشنال» نیز سه روز پیش در خبری مدعی شد که یک عضو نیروی قدس سپاه در اروپا دستگیر شده است. اولین تناقض را می‌توان همینجا یافت. رسانه سعودی از بازداشت فرد مذکور در اروپا می‌گوید و رسانه‌های صهیونیستی مدعی بازجویی از او در ایران هستند. برخی منابع صهیونیستی هم می‌گویند ماجرا مربوط به سال گذشته است.

این رسانه‌ها مدعی هستند سپاه قدس قصد داشته سه نفر را ترور کند؛ یک شهروند رژیم اسرائیل شاغل در کنسولگری این رژیم در استانبول، یک ژنرال ارشد آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه.

سؤال مهم درباره داستان‌سرایی جدید صهیونیست-سعودی این است که هدف آن‌ها از این ماجرا چیست؟ پاسخ این سؤال کلیدی را می‌توان در دو بخش جستجو کرد. نخست آنکه مذاکرات مربوط به برجام مدتی است به بن‌بست رسیده و علت این بن‌بست نیز اختلاف بر سر خارج کردن یا نکردن سپاه از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا موسوم به FTO است.

رژیم صهیونیستی خواهان تداوم حضور سپاه در این لیست است و اگر چه دولت «بنت» مانند نتانیاهو اهل جنجال آشکار و درگیری لفظی مستقیم با کاخ سفید نیست، اما این به معنای بیکار نشستن تل‌آویو نیست. دستگیری یک عضو سپاه قدس که قصد داشته یک اسرائیلی، آمریکایی و اروپایی را ترور کند، داستان کاملی است و پیام روشن و آشکاری به دولت آمریکا دارد؛ شما نباید و نمی‌توانید سپاه را از لیست خارج کنید و چنین تصمیمی برایتان هزینه سیاسی و عمومی سنگینی درپی دارد.

نکته دوم به تقابل امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد. صهیونیست‌ها با انتشار چنین داستانی می‌خواهند دست خود را در این نبرد برتر نشان دهند. نباید فراموش کرد که آنان طی چند هفته اخیر با تهدیدهای امنیتی مستمر و عمیقی روبرو بوده و همچنان هستند. اجرای چنین عملیات نظامی از سوی مبارزان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی که منجر به گرفتن تلفات بالایی نیز شده، امری بی‌سابقه و به اعتقاد برخی تحلیلگران، نشانه‌های تغییر معادلات امنیتی در موضوع منازعه فلسطین و اسرائیل است. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فشار زیادی بر دولت خود وارد کرده و دو سوم آنان در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند دولت را در رخدادهای امنیتی اخیر ناکارآمد می‌دانند. انتشار چنین اخباری می‌تواند حداقل به صورت مقطعی اذهان را درگیر کرده و از حجم فشارهای داخلی سنگین علیه دولت بنت بکاهد.

وضعیت دولت سعودی نیز که پس از هفت سال در باتلاق یمن گیر کرده و برای خروج آبرومندانه از آن دست و پا می‌زند، بهتر از دولت صهیونیستی نیست. ریاض و تل‌آویو، ایران را عامل مشکلات خود می‌دانند و از انگیزه لازم برای پیشبرد طرح‌های مشترک برخوردارند.

در پایان شاید بتوان به نظر یک خواننده روزنامه صهیونیستی هاآرتص به عنوان نظری قابل توجه اشاره کرد. این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به قلم «جاناتان لیس» به این موضوع پرداخته و ادعاهای فوق را تکرار کرده بود. این کاربر در انتهای گزارش «لیس» نوشته است:

«یک ضرب‌المثل عامیانه ایرانی می‌گوید: از روباه پرسیدند: شاهدت کیست؟ روباه گفت: دمم.

این مانند داستان آقای لیس روزنامه‌نگار رؤیاپرداز و آماتور است. گزارش او شامل داستانی از تلویزیون ایران اینترنشنال است که توسط بدنام‌ترین الیگارش‌های ایرانی و عرب در لندن اداره می‌شود که میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی را دزدیدند و به پناهگاه‌های امن دزدان در لندن فرار کردند. این داستان‌ها نه در دنیای واقعی که فقط در توهمات ذهنی لیس اتفاق افتاده. داروهای خود را مصرف کنید.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید FR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 5
    وقتی اسناد سری از تهران خارج شد هم شما گفتید داستان سرایی هست. بعدا تایید میکنید.
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      ان هم داستان سرایی بود کی تایید کرد ؟؟؟ جز یه جریان انحرافی ؟؟؟
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      آقا مجید مگر ثابت شد که اسناد سری از تهران خارج شده؟ یک چیزی گفتند و این ذروغ را مرتب تکرار کردند و اشخاصی مثل شما باور کردند.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    7 2
    اگه گرفتید مال خودتون. نیروهای قدس فلج نیستند که توی تور شما رقاص ها بیفتند.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    (انعام/۹۳_ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَن قَالَ سَأُنزِلُ مِثْلَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنفُسَكُمُ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ) این آیه شریفه ناظر بر احوال اتباع شیطان در مسیحیت صهیونی،وهابی،بهایی است که به خداوند افترا میبندند یا ادعا می کنند که به آنها وحی شده است! این عذاب هم در قیامت کبری اتفاق میافتد،هم در قیامت صغری (اخرالزمان) که عذاب را در زندگی و حیات دنیوی تجربه میکنند،که فاسدان از حالت طبیعی خارج شده افرادی از خودشان،ایشان را خواهند کشت و این همان خسف بیداء مشهور در آخرالزمان است لذا ،بن سلمان یا سردمداران فاسد صهیونیست غربی اگر اطراف خود را پر از محافظ کنند توسط همان محافظان بقتل خواهند رسید یا خودکشی خواهند نمود.
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    صدای این مثلا مامور رو گوش کنید. خیلی بامزه ست. بنده خدا میگه به جان دخترم دیگه کار بد نمیکنم!!! انشاءالله دیگه به امید خدا از این کارها نمیکنم! اونقدر تابلو الکی و مسخره ست هیچیش جور در نمیاد. موساد همچین نیرویی رو دستگیر کنه و بعد ولش کنه بره؟!
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    داخل ایران موساد دست به بازجویی بزنه مقامهای اطلاعاتی کشور کجایند
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    شما حمله صهیونیستها هم گفتید رعد برقه بعدش خودتون اعتراف کردید با مهپاد حمله کردن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    خاک تو سر عمق استراتژیکتون احمقها. بیان داخل ایران سردار سپاهتون رو بازجویی کنن و برن؟!
  • US ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    فارغ از راست و دروغ بودن ان اینکه این خبر حالا پخش می شود بی هدف نیست
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    ماهم بفکر و دنبال مذاکرات با دشمنان خودمون ینی آل سعود خبیث در بغداد و با صهیونیسم های نفاق در وین هستیم‌ ب اين امید ک ب سیاست‌های خصمانه و شرورانه ای خودشان پایان دهند !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس