کد خبر 1370218
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
اعلام شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین به ایران

مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از شرایط انتقال دانشجویان پزشکی اوکراین برای ادامه تحصیل در کشور و برگزاری آزمون ارزشیابی در دی ماه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، دانشگاه‌های کشور اوکراین از سال ٢٠١٠ از فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت خارج شده اند و در سال ٢٠١٧ دو دانشگاه کارازین خارکف و تاراس شفچنکو در فهرست دانشگاه های مورد تایید قرار گرفتند و بعد از آن تاریخ، دانشگاه‌های این کشور از لیست تایید وزارت بهداشت خارج شدند.

به گفته مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت، تا کنون ٣٢٢ درخواست انتقال دانشجویان پزشکی ایرانی اکراین به داخل کشور در سامانه ثبت شده و از این تعداد ، ۱۶۰ نفر صلاحیت شرکت در امتحان ارزشیابی سال جاری را دارا  هستند.

قهرمان زاده گفت: با آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید مشغول به تحصیل و حائز شرایط انتقال هستند و تاکنون به هر دلیل متقاضی انتقال نبوده اند؛ پس از ثبت درخواست طبق ضوابط اقدام خواهد شد.

به گفته مدیر مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، آزمونی که جهت ارزیابی علمی دانشجویان توسط شورای‌عالی برنامه ریزی به تصویب رسیده است در دی‌ماه ١۴٠١ برگزار خواهد شد، کسب نمره حد نصاب قبولی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل در این آزمون الزامی میباشد.

قهرمان زاده گفت: با توجه به جنگ در کشور اوکراین، مطابق رایزنی های انجام شده، دانشگاه‌های کشورهای اروپایی همسایه نسبت به پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در اوکراین اعلام آمادگی کرده اند.

مطابق اعلام وزارت امور خارجه و اعلام وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، دانشگاه‌های این کشور جهت پذیرش دانشجویان اوکراین در همان رشته و حتی در صورت بورسیه بودن در اوکراین، برای بررسی امکان تحصیل رایگان در روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

قهرمان زاده گفت: مطابق رایزنی های انجام شده و هماهنگی با وزارت امور خارجه، امکان ادامه تحصیل به صورت غیرحضوری در دانشگاه‌های اکراین فراهم شده است و توصیه می شود که این دانشجویان از فرصت ایجاد شده فعلی استفاده و به دانشگاه‌های مورد تایید سایرکشورها منتقل شوند تا بتوانند از امکان انتقال یا ارزشیابی مدارک در پایان تحصیلات خود بهره مند شوند. مطابق ضوابط،‌ این افراد در صورت تحصیل بیش از نیمی از دوره در دانشگاه مورد تایید و فارغ التحصیلی از آن دانشگاه، امکان ارزشیابی مدرک را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ولی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    19 0
    قانون به نفع سرمایه دار است قانون ایران مثل تار عنکبوتی است که فقط موجودات ضعیف در ان گیر می کنند آنانی که در ترکیه چین باکو و اکراین پزشکی می خونند 100درصد کنکور را دور می زنند هر ایرانی که از کنکور پزشکی داخل قبول نمیشه میره پول داره اونجا بعد از چند ترم میاد داخل
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 5
    یک نفر هم نباید راه بدهند،اونایی که رفتن پزشکی اوکراین بخونن بیسواد های ایرانی بودن که اینجا کنکور قبول نشدن و وارد بدترین دانشگاه های اروپای شرقی شدن که وارد شدن به اون هیچ آزمونی نداره.اونم فقط با پول
  • حسین IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 4
    اگر اینها درپزشکی ایران درس بخوانند خاک بر سر عاملین باید کرد دانشجو درکنکور قبول نشده حالا بیاید کنار ان داشجو بنشیند باید بر رسی کدد اقازاده هستند یا نه وابستهبه وزارت هستند یانه اگر خیلی دولت علاقه به اینها دارد بیایند در کنکور شرکت کنند نه ازمون مدراری
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 4
    چون بچه پولدار هستند باید بدون کنکور وارد دانشگاه های ایران شوند و بچه های با استعداد و مستضعف نقاط محروم ایران بیرون دانشگاه بمانند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 5
    از این 160 نفر پول کلان میگیرند بعد الکی براشون قبولی میزنند اینا که پولدارند خوب برن مجارستان روسیه و.....چرا میان ایران؟
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    12 0
    ای بابا فکرمیکنید کنکور ایران پشت صحنه پولی نیست وهمه باهوش و...هستند؟
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    4 0
    ایبابا ذکنکور ایران هم سهمیه وبچه های اساتید ونهادهای مختلف وپولهای کلان پشت صحنه است کنکور یک نمایش مسخره است
  • سعید FR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    مردشو خودتونو قانونتو ببرن کلی اینجا آدم زجر بکشن برا کنکور بعد اینا پول دارن نتونستن قبول بشن رفتن اونجا حالا به راحتی میان پزشکی تازه با پارتی.مردشورتونو ببرن که الکی اسمتون گذاشتین کشور مسلمان.کلی جوون دارن برا پزشکی پشت کنکور شبانه روز میخونن بعد چندتا پولدار با پول وارد دانشگاه بشن.
  • US ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    تمام کسانی که کنکور را تجربه کرده اند می دانند کنکور معیار مناسبی برای تعیین افراد شایسته نیست و یاد گرفتن میانبرهای تستی برای پاسخ به سوالات چیزی به معلومات افراد اضافه نمی کند آیا بزرگترین پزشکان دنیا آزمونی مشابه آنچه در ایران اتفاق می افتد را پشت سر گذاشته اند؟ هرگز! افراد زیادی به دلیل استرس در کنکور ناکام می شوند این که شما یک سوال ریاضی یا فیزیک را در 90 ثانیه پاسخ دهی از شما جراح پنجه طلا و متخصص نمی سازد بنابراین از این افراد آزمون مفهومی سفت و سختی باید گرفته شود تا در صورت شایستگی بتوانند وارد دانشگاه های گل و بلبل ایران شوند!
    • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      برای همین دانشگاه هامون دانشکاه هستن چون هیچی یاد نمی‌دن نتیجش میشه کلی حسابداری که بلد نیست حساب کنه و باید آموزش ببینه
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      هر معیار سنجش دیگری هم بذاریم توش بی عدالتی هست. مصاحبه امتحان تشریحی امتحان عملی تست هوش و.. هیچ کدام عادلانه تر نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس