خطیب‌زاده: بدهی کره‌جنوبی به ایران پرداخت نشده است

سخنگوی وزرات خارجه گفت: تعداد کمی از ایرانیان در کی‌یف باقی مانده‌اند، که در مناطق امنی اسکان داده شده‌اند.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی در مورد وضعیت ایرانیان حاضر در اوکراین افزود: تا به این لحظه مشکلی گزارش نشده است، نگرانی‌هایی وجود داشته که سعی شده رفع بشوند.

وی افزود: به دلیل شرایط امنیتی اوکراین (حکومت نظامی) امکان خارج کردن همه‌ی ایرانیان امروز وجود نداشت.

خطیب زاده تصریح کرد: شرایط در اوکراین به شکل فوق العاده‌ای پیش می‌رود و در فاز اول و تا این لحظه تلاش کرده‌ایم دانشجویان  و ایرانیان مقیم را از شهرهای پرخطر دور کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، فاز دوم را انتقال ایرانیان به مرزهای غربی اوکراین عنوان کرد و افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد از طریق راه آهن و مسیرهای دیگر دانشجویان  و ایرانیان مقیم را خارج کند و ماشین‌ها و امکانات استفاده هم در اختیار دانشجویان و ایرانیان مقیم قرار گرفت.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: با هماهنگی سفارت بیش از ۲۰۰ دانشجو ایرانی با قطار و به مرزهای غربی اعزام شدند.

وی افزود: وضعیت مرزهای لهستان و رومانی در شرایط خوبی نیست. ۸ تا ۱۰ کیلومتر صف ورود به لهستان است و گروه‌های دانشجویی از ظهر امروز وارد لهستان و ۳۰ نفر از آنها در اقامتگاه هایی در لهستان اسکان داده شدند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: به دلیل وضعیت اضطراری و حکومت نظامی - از ساعت ۱۷ امروز تا ۸ دوشنبه در کیف - عملاً امکان اعزام بقیه دانشجویان و ایرانیان مقیم نیست و سفارت در محل‌های امن آن‌ها را اسکان داده و اطلاعیه‌ای برای آنها صادر شده است چگونه با سفارت در تماس باشند.

خطیب زاده یادآور شد: تعداد کمی در کیف باقی مانده‌اند و دیپلمات‌ها برای عبور امن آنها در کیف باقی می‌مانند.

وی گفت: اگر شمار ایرانی‌ها در صف‌های ورود به لهستان به تعداد قابل توجهی برسد فردا(یکشنبه) پرواز اختصاصی خواهد بود و جای نگرانی نیست افرادی که وارد لهستان، رومانی و مجارستان شده‌اند توسط سفارتخانه در حال اسکان هستند.

خطیب زاده افزود: هر ایرانی در هر نقطه ای در مرز و شهرها مشکلی داشت می تواند با شماره‌های تماس مندرج در تارنمای وزارت امور خارجه و شبکه‌های اجتماعی فوراً تماس بگیرد و تلاش می‌شود در اسرع وقت انتقال آنها انجام شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: با سفارت اوکراین در تهران هم در تماس هستیم و از آنها خواستیم که عبور امن ایرانیان را مهیا کنند و تا اکنون مشکلی گزارش نشده و نگرانی پراکنده بوده که سعی کردیم آنها را رفع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس