کد خبر 1370157
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
نماز عید سعید فطر در مرکز اسلامی انگلیس اقامه شد

صدها تن از شیعیان مقیم انگلیس پس از یک ماه تزکیه نفس، صبح سه شنبه با حضور در مرکز اسلامی انگلیس در لندن، نماز عید فطر را اقامه کردند.

به گزارش مشرق، نمازگزاران از اقشار و ملیت های مختلف پس از گذشت دو سال از همه گیری کرونا بار دیگر در مرکز اسلامی انگلیس گردهم آمدند تا جلوه زییای دیگر از عبودیت و بندگی پروردگار را پس از یک ماه روزه داری در قاب تصویر ثبت کنند.

آن‌ها پیش از اقامه نماز عید، با ذکر نام خدا به تکلیف واجب الهی عمل کرده و زکات فطریه خود را در صندوق هایی که به همین منظور تدارک دیده شده بود، ریختند.

در ابتدای این مراسم، آیاتی چند از قرآن کریم را تلاوت شد و سپس نمازگزاران با ندای تکبیر به استقبال نماز باشکوه عید سعید فطر رفتند.

نمازگزاران که پس از یک ماه عبادت و روزه داری در این مراسم شرکت کرده بودند به شکرانه روزه داری و تزکیه نفس، خداوند متعال را سپاس گفتند و برای سربلندی و عزت مسلمانان دعا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نیز در خطبه های نمازعید فطر ضمن تبریک این مناسبت و دعوت تمامی مومنین به تقوی الهی، مطالبی را در مورد مسایل و مصائب جهان اسلام به ویژه حوادث اخیر در مسجدالاقصی بیان کرد.

وی همچنین از حضور و مشارکت مسلمانان روزه دار در مراسم و برنامه های مرکز اسلامی انگلیس در ایام ماه مبارک رمضان تشکر و قدردانی کرد.

نماز عید فطر علاوه بر مرکز اسلامی انگلیس در سایر مراکز اسلامی و مساجد این کشور نیز برگزار شد. از آنجا که امروز، بعد از تعطیلی روز دوشنبه، نخستین روز کاری در انگلیس به‌شمار می‌رود بسیاری از مسلمانان  برای حضور در نماز باشکوه عید فطر مرخصی گرفتند.

بیشتر مراکز اسلامی در انگلیس روز سه شنبه را اول ماه شوال و روز عید فطر اعلام کرده بودند. دیروز نخست وزیر و شماری از مقام‌های انگلیس عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور و سراسر جهان تبریک گفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس