کد خبر 1370148
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
پشت پرده شکرآب رشید و فرهاد در آستانه نبرد سرنوشت

رویارویی استقلال و رشید مظاهری نزدیک است و باید دید دروازه‌بانی که این روزها نزد هواداران استقلال به چهره‌ای مغضوب بدل شده است، در بازی با تیم سابقش چه سرنوشتی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بازیکنان زیادی در فوتبال ایران بوده‌اند که می‌توانستند با استعداد و پتانسیل فنی که داشتند سال‌ها در سطح اول فوتبال بازی کنند اما حاشیه باعث شد آنها از عرش به فرش مستطیل سبز برسند.

شروع خوب و یک پایان غم‌انگیز؛ این بهترین توصیف برای دروازه‌بانی است که در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی توپ گرد یعنی جام جهانی بر روی نیمکت تیم ملی نشست و این انتظار وجود داشت او با عبور از علی‌رضا بیرانوند پیراهن شماره یک تیم ملی را تصاحب کند!

رشید مظاهری در ابتدای فصل جاری به عنوان بهترین خرید ممکن در پست دروازه‌بان، به استقلال ملحق شد و در این راه شکایت تراکتور را هم به جان خرید.

گرچه در روزهای سرمربیگری محمود فکری در استقلال رشید مظاهری دروازه‌بان شماره یک بود، این دو نفر هیچ وقت رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند. زمانی که مظاهری موفق شد در یازدهمین حضور خود در دروازه استقلال، ششمین کلین‌شیت خود را ثبت کند، روبروی خبرنگاران ایستاد و با انتقاد از فکری به طعنه گفت «فکر می‌کنم تفکرات حاج محمود نسبت به گلرهای تیم، مانند من و سیدحسین یا همه گلرهایی که شاگرد او بوده‌اند، سنگین است و این تفکر، فشار را روی دروازه‌بان تیم زیاد می‌کند. فرقی ندارد من باشیم یا حسینی»؛ البته این طعنه چند ماه بعد از سوی فکری جواب داده شد. مظاهری که پس از جدایی فکری از استقلال  در ترکیب ثابت جایش را به حسینی داده بود، پیش از بازی با نفت سلیمان وقتی نزد سرمربی سابقش رفت این جملات را شنید: «حالا که من رفتم و سکونشین هستی استرس نداری؟»

جدایی محمود فکری از استقلال و حضور فرهاد مجیدی باعث شد تا این بازیکن جایگاهی ثابت داشته باشد، مظاهری در تمام دیدارهای دور رفت لیگ قهرمانان آسیا وظیفه حراست از دروازه آبی‌پوشان را بر عهده داشت، او در این رقابت‌ها عملکر د ضعیفی از خود نشان داد و فقط در دو بازی رفت و برگشت از الدحیل ۶ گل دریافت که ۵ گل توسط اولونگا به تور دروازه‌اش چسبید اما صعود آبی پوشان از این مرحله باعث شد تا مظاهری در تمام بازی‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان در دور اول بازی کند و هرچند در این دیدارها عملکرد متزلزلی از خود نشان داد اما عملکرد نه چندان مطمئن این بازیکن به چشم نیامد.

پشت پرده شکرآب رشید و فرهاد در آستانه نبرد سرنوشت

از دربی برگشت لیگ گذشته باید به عنوان شروع سقوط رشید مظاهری یاد کرد! در دقیقه ۵۴ وحید امیری مدافع چپ تیم پرسپولیس توپ را تا یک سوم دفاعی استقلال جلو آورد و با پاس عرضی، شهریار مغانلو را صاحب توپ کرد و مغانلو که در این صحنه رو به دروازه نبود شوتی تماشایی را روانه دروازه مظاهری کرد. رشید نتوانست این ضربه را که در گوشه دروازه بود، جمع کرده یا به کرنر بفرستد؛ در واقع واکنش او به‌گونه‌ای بود که توپ در موقعیتی مناسب به عیسی آل‌کثیر رسید و او نیز با شوتی سرضرب توپ را بار دیگر روانه دروازه مظاهری کرد و این بار به گل نشست. این گل باعث شد تا مجیدی تصمیم بگیرد وظیفه محافظت از قفس توری استقلال را به حسینی بسپارد. سنگربان شیرازی استقلال از این فرصت نهایت استفاده را برد و با عملکرد خوبش مظاهری را به نیمکت‌نشین ثابت تیم تبدیل کرد.

سفر استقلال به عربستان با جنجال بزرگی همراه شد؛ جنجالی که باعث شد رشید مظاهری از چشم فرهاد مجیدی افتاده و دل او هیچ‌وقت با دروازه‌بان تیمش صاف نشود. دروازه‌بان پرحاشیه آبی‌پوشان که با احمد مددی مدیرعامل وقت آبی‌ها چالش‌های پایان‌ناپذیری داشت، در روز سفر استقلال به امارات به دلیل مسائل مالی و پرداخت نشدن مطالباتش همراه تیم به دُبی نرفت. فرهاد مجیدی تمام تلاش خود را برای رفتن مظاهری به امارات به‌کار گرفت. او حتی از این دروازه‌بان خواست تا صرف‌نظر از مشکلات و چالش‌های مالی با باشگاه، صرفا به خاطر وی استقلال را در بازی حساس مقابل الهلال عربستان همراهی کند. در روزی که تدارکات استقلال لباس‌های بازیکنان را در اختیارشان می‌گذاشت، وی از گرفتن آن امتناع کرد.

پشت پرده شکرآب رشید و فرهاد در آستانه نبرد سرنوشت

مجیدی بار دیگر با مظاهری صحبت کرد و به او گفت که در این شرایط حساس استقلال را تنها نگذارد و مظاهری نیز در نهایت اعلام کرد به دلیل مشکلات شخصی قادر به حضور در امارات نیست اما ۴۸ ساعت دیگر خودش را به دبی می‌رساند! اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه مظاهری با حضور در سازمان لیگ قراردادش را با استقلال فسخ کرد.

قبل از بازی استقلال و الهلال اتفاقی رخ داد که می‌توانست یک فاجعه بزرگ را برای استقلال رقم بزند؛ تست کرونای علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلال مثبت شد تا رعب و وحشت اردوی استقلال را فرا بگیرد. به گفته یکی از اطرافیان استقلال «در آن لحظات همه ترسیده بودند، اگر حسینی به کرونا مبتلا می‌شد چه کاری باید انجام می‌دادیم؟ دروازه‌بانی نبود که بازی کند! اصلا شما به این فکر کنید در صورت مصدومیت حسینی در طول بازی، چه کسی باید تعویض می‌شد؟ این رفتار مظاهری خارج از چارچوب حرفه‌ای بود و مجیدی از این اتفاق بسیار ناراحت شد، خدای ناکرده اگر مشکلی برای گلر شماره یک ما رخ می‌داد، باید یکی از بازیکنان وظیفه حراست از دروازه استقلال را بر عهده می‌گرفت و ممکن بود به خاطر یک رفتار غیر حرفه‌ای باشگاه استقلال تاوان سنگینی را بدهد.»

مظاهری که قصد پیوستن به سپاهان را داشت با مسوولان این تیم جلسه‌ای را برگزار کرد اما با تیم اصفهانی به توافق نرسید. رشید که از رسیدن به یک تیم بزرگ محروم شده بود با استعفای احمد مددی از مدیرعاملی باشگاه استقلال و جدایی وی از جمع آبی‌ها تهران، با دریافت چراغ سبز از سوی مصطفی آجورلو مدیرعامل تازه‌وارد، به تمرینات استقلال بازگشت و با دلجویی از فرهاد مجیدی، هفت مقدس آبی‌ها را مجبور به بخشش کرد. در همان روزها نیز می‌شد پیش‌بینی کرد که ماندن مظاهری با حاشیه‌های زیادی همراه خواهد شد و دیر یا زود جنجال‌های زیای رقم می‌خورد.

پشت پرده شکرآب رشید و فرهاد در آستانه نبرد سرنوشت

فرهاد مجیدی که از ابتدای فصل شماره یک استقلال را به سید حسین حسینی سپرده بود، رضایی را به عنوان دروازه‌بان ذخیره در نظر گرفته بود. او پس از دو هفته نیمکت‌نشینی در هفته سوم این فرصت را به دست آورد تا با مصدومیت سیدحسین حسینی در دقیقه دوم دیدار استقلال برابر ذوب‌آهن، به میدان رفته و دروازه تیمش را مقابل این تیم اصفهانی بسته نگه دارد اما با بهبودی شماره یک آبی‌پوشان، باز به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد البته باید در این‌باره گفت رضایی جوان دچار سرماخوردگی‌شده بود وگرنه مظاهری از همان هفته ابتدایی باید همچون یک تماشاگر بازی‌های تیمش را از پای تلویزیون تماشا می‌کرد!

مظاهری که تمام راه‌ها را در استقلال بسته می‌دید، در نیم فصل تصمیم نهایی را گرفت و پس از کش و قوس‌های فراوان از جمع شاگردان مجیدی جدا شد و قراردادش را با باشگاه استقلال فسخ کرد. وی قرار بود به تیم فولاد خوزستان بپیوندد اما کادرفنی این تیم در لحظات آخر از این خرید منصرف شدند و به جای مظاهری، «شهاب گردان» را به خدمت گرفت تا رشید به سپاهان برود.

مظاهری در سپاهان از هر فرصتی برای طعنه به فرهاد مجیدی استفاده کرده است. او پس از اولین بازی‌اش با سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان که با برد زردپوشان اصفهانی به پایان رسید، گفت: خیلی لذت دارد در تیمی بازی می‌کنید که فوتبال بازی می‎‌کند. من هدفم این نیست که تیم دیگری را زیر سوال ببرم ولی امروز من واقعا پس از چند سال از فوتبالی که بازی کردم، لذت بردم.

پشت پرده شکرآب رشید و فرهاد در آستانه نبرد سرنوشت

مظاهری بعد از بازی این تیم در لیگ قهرمانان دوباره به فرهاد مجیدی کنایه‌ زد و گفت:من یک جمله‌ درباره‌ آقای نویدکیا می‌گویم؛ اینکه یک سرمربی علاوه بر عشق و علاقه، علم و دانش می‌خواهد و از همه مهم‌تر شخصیت می‌خواهد. آن‌که باید متوجه شود، متوجه می‌شود!

و حالا نخستین رویارویی استقلال و رشید مظاهری نزدیک است؛ به طور حتم رشید روز دوزادهم اردیبهشت‌ماه در اصفهان تلاش زیادی خواهد کرد تا از انتقام استقلال بگیرد اما آبی‌پوشان برای یکه‌تازی در صدر جدول چاره‌ای جز گل زدن به مظاهری و بردن زردپوشان اصفهانی ندارند و بی‌شک در نبرد استقلال و سپاهان، رشید مظاهری کانون توجه خواهد بود!

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس