واکنش رسانه‌های عبری به بیانیه القسام درباره عملیات آرئیل/حماس: آرئیل آغاز مرحله‌ای جدید است

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، اینکه حماس مسئولیت عملیات شهرک "آرئیل" را برعهده گرفت اقدامی است که از مدت‌ها پیش بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، هیلل بیتون روزین، خبرنگار اسرائیلی از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: پس از اینکه گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس مسئولیت عملیات شهرک "آرئیل" را برعهده گرفت پیش بینی می‌شود بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تحریم‌هایی را علیه غزه اعمال کند.

وی گفت: اینکه حماس مسئولیت عملیات آرئیل را برعهده گرفت اقدامی است که از مدت‌ها پیش اتفاق نیفتاده است. سؤال اینجاست که آیا این اقدام پاسخ به غزه را برای ما توجیه می‌کند یا اینکه شلیک موشک‌ها به تنهایی برای توجیه پاسخ کافی است. به نظر من ما باید پاسخ بدهیم.

همچنین نوریت یوحانان خبرنگار شبکه کان گفت: "طی سال‌های اخیر نهادها از جمله حماس از برعهده گرفتن عملیات در کرانه باختری خودداری می‌کردند چراکه نگران این بودند که این مسئله به کشف زیرساخت‌هایشان منجر شود اما این بار شاید با هدف ادامه تنش در منطقه تا بعد از ماه رمضان مسئولیت عملیات را برعهده گرفتند. "

حیزی سیمانتوف، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: اینکه حماس مسئولیت عملیات ارئیل را برعهده گرفته است تغییر در مسیر برای افزایش عملیات‌ها در کرانه باختری است. مسئولان اسرائیلی باید تصمیم بگیرند که آیا به شاخه نظامی در غزه حمله خواهند کرد یا امتناع خواهند کرد یا تنها سیاست پاسخ به شلیک موشک‌ها را ادامه خواهند داد.

دانا بن شمعون، نویسنده اسرائیلی گفت: صرف اینکه حماس مسئولیت عملیات ارئیل را برعهده گرفته است صفحه جدیدی از درگیری با اسرائیل را باز خواهد کرد. این اقدام تغییری در سیاست حماس است و به معنای دو مسئله است: "یکی اینکه حماس دیگر نگران این نیست که به صورت واضح عملیات خود را اعلام کند و اسرائیل را به پاسخگویی به نوار غزه دعوت می‌کند و دوم اینکه حماس احساس می‌کند که در میدان تنها نیست و گروه‌هایی مثل جهاد به این جنبش کمک می‌کنند. "

گال بیرگرفی، تحلیل نویس امور فلسطین در شبکه کان گفت: دیگر موضوع درباره تشویق حماس یا تحریک آن به انجام عملیات از دور نیست بلکه دستورکارهایش را خودش با دست خودش انجام می‌دهد برای همین اسرائیل باید در این مسئله بازنگری کند که آیا زمانی که موضوع درباره اجرای عملیات و نه فقط تحریک به آن است همچنان به حماس در غزه مصونیت می‌دهد.

از سوی دیگر عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که برعهده گرفتن مسئولیت عملیات قهرمانانه اخیر در شهرک آرئیل در نزدیکی سلفیت، به منزله ورود به مرحله تازه‌ای از مقاومت در برابر اشغالگران در کرانه باختری در حمایت از مسجد الاقصی است.

وی تصریح کرد که اعلام القسام در خصوص عملیات آرییل، تاکیدی بر آمادگی آن برای حمایت از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن تمامی طرح‌ها و توطئه‌های دشمن برای تقسیم این مسجد است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس