کد خبر 1370107
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
واشنگتن: روسیه به دنبال الحاق دونتسک و لوهانسک است

یک مقام آمریکایی مدعی شده روسیه قصد دارد مناطق شرق اوکراین را به به قلمرو خود ملحق کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه مقام‌های روس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان به دنبال اشغال اوکراین نیستند، یکی از مقام‌های ارشد آمریکا مدعی شده است که مسکو اواخر ماه جاری میلادی (می) به دنبال الحاق بخش اعظمی از شرق اوکراین  به روسیه است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده بر این باور است که کرملین قصد دارد شهر جنوبی «خرسون» را بعنوان یک جمهوری مستقل به رسمیت بشناسد که ایالات متحده و همپیمانانش هیچ‌یک از این دو اقدام مسکو را به رسمیت نخواهند شناخت.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که کارپرنتر مدعی شده است که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد یک همه‌پرسی ساختگی در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک برگزار کند و این دو جمهوری‌های دونباس را به روسیه الحاق کند.

وی همچنین مدعی شده است که روسیه قرار است یک رأی‌گیری استقلال در منطقه خرسون را مهندسی کند.

این مقام آمریکایی می‌گوید که شهردارها و قانونگذاران محلی و سرویس‌های اینترنت و تلفن‌های همراه در این مناطق قطع شده است و به زودی برنامه درسی مدارس روس به زودی در این جمهوری‌ها تحمیل خواهد شد و دولت اوکراین گفته است که روسیه همچنین روبل را بعنوان ارز اصلی در این مکان‌ها معرفی کرده است.

پیشتر، اوکراین نیروهای مسکو را به بردن غیرنظامیان بر خلاف میل آن‌ها به روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه متهم کرده است و این در حالی است که کرملین تمامی این ادعاها را رد کرده است.

روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در برابر حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و همپیمانان این کشور از آغاز عملیات نظامی روسیه نه تنها اقدامی برای آرام کردن درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند بلکه تلاش کرده‌اند که با افزایش فشارهای اقتصادی، مسکو را در جامعه جهانی منزوی کنند.

اخیراً «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که با شروع جنگ اوکراین، ایالات متحده پروژه ضد روسی خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کند تا از هر روشی برای شکست روسیه استفاده کند و احساسات ضدروسی را در سراسر جهان برانگیزاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    مقمهای روسیه قبل از شروع جنگ هم جریان حمله رو رد میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس