تداوم ناآرامی در ایروان؛ استعفای پاشینیان خواسته معترضان

هزاران معترض در پایتخت ارمنستان علیه نخست وزیر این کشورشعار دادند و خواستار استعفای او شدند.

به گزارش مشرق، در تداوم ناآرامی‌ها در پایتخت ارمنستان و علیه نخست وزیر این کشور، هزاران معترض به سیاست‌های «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مذاکره با جمهوری آذربایجان، خواستار استعفای او شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فرانس-۲۴»، احزاب مخالف در ارمنستان روز دوشنبه با برپایی تظاهرات خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. احزاب مخالف اکنون پاشینیان را متهم می‌کنند که قصد دارد تمام قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

حدود ۵۰۰۰ معترض شامگاه دوشنبه به وقت تهران در مرکز ایروان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ارمنستان و قره باغ خواستار کناره گیری پاشینیان از قدرت بودند.

«ایشخان سقاتلیان» معاون رئیس مجلس و رهبر اپوزیسیون، پیش از تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما یک جنبش اعتراضی مردمی راه اندازی می‌کنیم تا پاشینیان را مجبور به استعفا کنیم.»

تداوم ناآرامی در ایروان؛ استعفای پاشینیان خواسته معترضان

وی با متهم کردن نخست وزیر ۴۶ ساله ارمنستان مبنی بر این که می‌خواهد منطقه مورد منازعه را به  جمهوری آذربایجان تحویل دهد، گفت: «او خائن است، به مردم دروغ گفته است.»

سقاتلیان گفت تا زمانی که پاشینیان کناره گیری نکند، اعتراضات متوقف نخواهد شد.

به گزارش این منبع خبری، نیروهای پلیس برای متفرق کردن جمعیت  وارد عمل شده و ده‌ها معترض را برای مدت کوتاهی بازداشت کردند. اتحادیه روزنامه‌نگاران، یک گروه حامی رسانه‌ای، از تاکتیک‌های پلیس انتقاد کرد و گفت که چندین مورد وجود دارد که افسران به خبرنگارانی که اعتراضات را پوشش می‌دادند مشت ولگد زدند.

روز یکشنبه نیز هزاران معترض در ایروان تظاهرات کردند و خواستار استعفای پاشینیان شدند. رسانه‌های ارمنستانی  از تجمع مردم در میدان‌های معروف ایروان از جمله «میدان فرانسه» در مخالفت با دولت پاشینیان و امتیاز دادن او حین مذاکره با باکو خبر دادند.

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان جمعه گذشته  با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 4
    برای جنگ زیر پرچمِ ((شاهِ جهان، مهدی فاطمه))، ماردتان ایران شما را فرا میخواند.---- اتحاد بزرگ ایرانشهری در حال تشکیل شدن است. ای ترک های سلجوقی ای کرد ها ای فارس ها ای بلوچ های خارج ایران، **ای سلجوق زاده ها و ای رستم زاده ها**، زمین های خود را در آغوش بگیرید و زیر پرچم مادرتان ایران درآیید. --- بی مادر نباشید که بی مادر نیستید. ---- بی برادر نباشید که برادران خونی تان در ایران منتظرند تا شما را به آغوش بگیرند
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      3 0
      زبان رسمی‌ قراره چی باشه؟(ترکی: 10 میلیون آزربايجان. 20 میلیون آذربايجان.65 میلیون ترکيه) یا (فارسی 40 میلیون ایران. 15 میلیون افغانستان. 6 میلیون تاجیکستان)یا(کردی 45میلیون) یا شاید بلوچی؟ کدوم؟
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      2 0
      لعنت بر حزی فاشیستی ایرانشهر و تفکرات ضد اسلامی شما... ایرانشهری ها میگن اسلام مرده است
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      بیایند زیر بال کشور ایران تا زبان مادری شان را قطع کنید
    • ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 6
      زبان در ایران یک زبان بین قومی است که اصطلاحا به آن فارسی میگویند. که کلمات مختلف در آن از همه اقوام وجود دارد
  • DK ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 7
    این بار اذربایجان مستقیما با سپاه قدس طرف هست
    • علی یک ترک IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      سپاه قدس با ملت آذربایجان و نوادگان ترکان قزلباش و شاه اسماعیل خطایی، نادرشاه، اوزون حسن، شاه عباس و آقا محمدخان ها طرف است... حواستون رو جمع کنید و هیچگاه سر به سر ترک ها نزارید
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      8 0
      مردم ارمنستان شورش کردن تقصیر آذربایجانه؟
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      سپاه قدس همان قزلباشه،‌
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      2 0
      فرمانده سپاه قدس خودش ترک هست تو نمیخواد نومری علیف‌رو‌ بکنی که ایرلندی است.
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      سلام هزاران ساله آلب ارسلانِ ایرانیِ ترک، بر سردارِ فاتح، جنگسالارِ سپرشکنِ پرچم محمد‌‌ ص، ژنرال قاآنیِ کبیر
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 2
    ایرانشهر بزرگ در حال تشکیل شدن است. اینبار فرزندان داریوش شاه ایرانی و سلجوق شاه ایرانی باهم متحد شده اند. یکبار دیگر امپراطوری شرق مقدس، ایران را بنا خواهیم کرد
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    برای جنگ زیر پرچمِ ((شاهِ جهان، مهدی فاطمه))، ماردتان ایران شما را فرا میخواند.---- اتحاد بزرگ ایرانشهری در حال تشکیل شدن است.-------- ای ترک های سلجوقی ای کرد ها ای فارس ها ای بلوچ های خارج ایران، **ای سلجوق زاده ها و ای رستم زاده ها**، زمین های خود را در آغوش بگیرید و زیر پرچم مادرتان ایران درآیید. --- بی مادر نباشید که بی مادر نیستید. ---- بی برادر نباشید که برادران خونی تان در ایران منتظرند تا شما را به آغوش بگیرند
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ای بلوچ های پاکستان، ای رستم زاده ها، سرزمین های خود را در آغوش بگیرید و زیر پرچم مادرتان ایران درآیید.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 1
    برای جنگ زیر پرچمِ ((شاهِ جهان، مهدی فاطمه))، ماردتان ایران شما را فرا میخواند.---- اتحاد بزرگ ایرانشهری در حال تشکیل شدن است.-------- ای ترک های سلجوقی ای کرد ها ای فارس ها ای بلوچ های خارج ایران، **ای سلجوق زاده ها و ای رستم زاده ها**، زمین های خود را در آغوش بگیرید و زیر پرچم مادرتان ایران درآیید. --- بی مادر نباشید که بی مادر نیستید. ---- بی برادر نباشید که برادران خونی تان در ایران منتظرند تا شما را به آغوش بگیرند
  • NL ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    7 0
    اینجا باید حق رو به پاشینیان داد چرا چون اگر مذاکره نکنن مجبورن جنگ بکنن خب جنگ هم که معلومه کی میبره. کشور های دیگر فقط میتونن سلاح بدن مثل جنگ دوم قره باغ که روسیه به ارمنستان و اسرائیل و ترکیه به آذربايجان سلاح میدادن و نمیتونستن مستقیم وارد جنگ بشن چون اونموقع به کل جهان اعلان جنگ میکنن و متجاوز شناخته میشن ترکيه هم واسه همین وارد جنگ نشد ایران هم که داره واسه آذربايجان شاخ و شونه میکشه از این موضوع اگاهه واسه همین تنها کاری که از دستش بر میاد کمک تسلیحاتی هست چون این جنگ به ما مربوط نمیشه حتی اگر باعث تغییر مرز ها بشه و موقعیت ایران رو تضعیف کنه.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    نخست وزیر ارمنستان فقط 46 سال سن داره؟! رئيس جمهور آذربايجان 60 سالشه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    7 0
    ارمنستان از درون میپاشه و دولتش تضعیف میشه اونموقع دچار فروپاشی اقتصادی و فقر شدید میشه بنابراین شاهد مهاجرت گسترده از ارمنستان میشیم و این کشور خالی از سکنه میشه یا مجبور میشن وارد جنگ با آذربايجان بشن در اون زمان آذربايجان کار خودش رو انجام میده و یک بار برای همیشه به این جنگ 104 ساله خاتمه میده.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    7 0
    پاشینیان آخرش فهمید که نمیتونه در مقابل آذربايجان مقاومت کنه ولی ملتش هنوز به چرت و پرت های فرانسه دل خوش کردن. آخه فرانسه چطوری میخواد به ارمنستان کمک کنه این کور تو محاصره قرار داره
  • رضا اورمیه IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    8 0
    فقط یک راه وجود داره که کشوری به نام ارمنستان به عنوان یک کشور مستقل وجود خارجی داشته باشه و اون هم اینه که قره باغ رو بیخیال بشه
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    8 0
    عاقبت زیاده خواهی
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    8 0
    الله مع الصابرین. 30 سال صبر آذربايجان و آه مادرانی که فرزندانشان بی‌رحمانه توسط سربازان ارمنی پوستشون کنده شد دامن ارمنستان رو گرفت
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    3 0
    قره باغ آزربایجاندیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس