کد خبر 1369771
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
پوتین و اردوغان

منابع خبری ترکیه گزارش دادند که رئیس جمهور این کشور از احتمال بالای دیدارش با همتای روس خود در هفته جاری خبر داده است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد دیداری با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در این هفته خواهد داشت.

وی در جمع خبرنگاران پس از اقامه نماز عید فطر در استانبول اعلام کرد که آنکارا پایتخت ترکیه یا استانبول نقطه راه حل برای برداشتن گام‌هایی جهت کاهش تنش در شرق اوکراین خواهد بود.

پیشتر نیز خبرگزاری‌ها از دیدار و گفتگوی «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در روز شنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی یف خبر داده بودند.

گفته می‌شود که سفر سخنگوی اردوغان به اوکراین نیز در ادامه اقدامات رئیس جمهور ترکیه برای برگزاری نشست استانبول میان رهبران اوکراین و روسیه صورت گرفته است.

ترکیه در تلاش برای میانجیگری بین مسکو و کی یف برای پایان مناقشه و درگیری‌ها در اوکراین است. این در حالی است که سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه معروف آنکارا در این زمینه نیز مشهود و نمایان است، جایی که با فروش پهپادهای «بیرقدار» به اوکراین و همچنین بستن آسمان خود به روی خطوط هوایی روسیه در همراهی با غرب برضد روسیه کوتاهی نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 1
    ايول اردوغان. یاشا...انشالله جنگ تمام بشود انسان ها آواره وکشته نشوند
    • NL ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 3
      اردوغان امید داره با این کارش محبوب بشه و کند کاری جنایت های در سوریه و عراق کمرنگ. یکم مطالعه داشته باشی روسیه تا سقوط پایتخت مجبور است کنار نرود. یعنی که از پایان جنگ بدش میاد به جز آمریکا که اروپا دوباره به پاهاش افتاده و کلی سلاح خریده.
    • اطلس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      روسیه تا گرفتن تمام کرانه شمالی دریایی سیاه ( بنادر آپدیت ،وکریمه و...)وکرانه غربی و شرقی ( گرجستان ) و در آینده ترکیه دست از تهاجم نخواهد کشید ،اینو ترس و نگرانی را ترکها فهمیدند و قصد دارند این را تهدید علیه ناتو و غرب جلوه دهند تا حمایت آنها را داشته نباشند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 3
    اردوغان زندگی مردم مظلوم آناتولی رو به گند کشیده حالا با این کارها میخواد برای خودش در انتخابات داخی تبلیغ بکنه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    9 3
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، *** آلب ارسلان یک ایرانشهری بود.**** ایران با فارسستان فرق دارد****
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      11 2
      پانترک های نوکر یهود میخواهند کشور ایران رو که امثال آلب ارسلان با خون خودشون دوباره ساختند از بین بره
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    جنگ‌تمام‌بشود ..انشالله
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    از مشرق میخواهیم این سخنرانی را از آرشیو اینترنت پیدا بکند که اردوغان در سخنرانی در اوایل حکومتش رو گفت آذری ها ترک اصیل نیستند و درجه2 هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس