کد خبر 1369621
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱
زندگی در مناطق سرسبز موجب تقویت عملکرد شناختی می شود

شواهد جدید نشان می دهد قرار گرفتن محل سکونت در معرض فضای سبز، مانند پوشش گیاهی سبز، یک رویکرد بالقوه در سطح جمعیت برای بهبود سرعت پردازش و توجه و عملکرد کلی شناختی است.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، عملکرد شناختی در میانسالی یک پیش‌بینی‌کننده قوی است که نشان می‌دهد ممکن است فرد در آینده به زوال عقل مبتلا شود یا خیر.

اکنون، مطالعه جدید به رهبری دانشگاه بوستون نشان داده است که افزایش فضای سبز در مناطق مسکونی می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی در زنان میانسال کمک کند و این ارتباط را می‌توان با کاهش افسردگی که عامل خطر زوال عقل است، توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

فاکتورهای پرخطر قلبی با ریسک ابتلا به زوال عقل مرتبط هستند

این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض فضای سبز در اطراف خانه و محله اطراف می‌تواند سرعت پردازش و توجه را بهبود بخشد و همچنین عملکرد شناختی کلی را تقویت کند. نتایج همچنین نشان داد که کاهش افسردگی ممکن است به توضیح ارتباط بین فضای سبز و شناخت کمک کند و تحقیقات قبلی را تقویت کند که قرار گرفتن در معرض پارک‌ها، باغ‌های اجتماعی و سایر فضای سبز را با بهبود سلامت روان مرتبط می‌داند.

بیشتر بخوانید:

ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل

دکتر «مارسیا پسکادور جیمنز»، سرپرست این تحقیق، می‌گوید: «این مطالعه از معدود مطالعاتی است که شواهدی ارائه می‌دهد که فضای سبز ممکن است برای عملکرد شناختی در سنین بالاتر مفید باشد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که فضای سبز باید به عنوان یک رویکرد بالقوه در سطح جمعیت برای بهبود عملکرد شناختی مورد بررسی قرار گیرد.»

محققان این مطالعه، فضای سبز مسکونی را با معیاری مبتنی بر تصویر ماهواره‌ای تخمین زدند. آنها سرعت روانی حرکتی، توجه، یادگیری و حافظه کاری را در بین ۱۳,۵۹۴ زن با میانگین سنی ۶۱ سال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ اندازه گیری کردند.

پسکادور جیمنز می‌گوید: «ما تصور می‌کنیم که افسردگی ممکن است مکانیسم مهمی باشد که از طریق آن فضای سبز ممکن است زوال شناختی را به ویژه در میان زنان کاهش دهد، اما تحقیقات ما برای درک بهتر این مکانیسم‌ها ادامه دارد.»

بر اساس این نتایج، پزشکان و مقامات بهداشت عمومی باید قرار گرفتن در معرض فضای سبز را به عنوان یک عامل بالقوه برای کاهش افسردگی و در نتیجه تقویت شناخت در نظر بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    کاملا منطقیه ببینید اروپا چرا پیشرفت کرد؟ اولین دلیل فضای سبز بود دومین دلیل تغذیه که بیشتر شامل ماهی میشد سومین دلیل هوای معتدل نه داغ و سوزان
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      و مهمترین دلیل غارت نفت و ثروت خاور میانه و معادن و برده های آفریقا که باعث چرخش چرخهای صنعت اروپا در دوران انقلاب صنعتی و پس از آن شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس