کد خبر 1369519
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
گرامیداشت مرحوم نادر طالب زاده در قم

مراسم گرامیداشت مرحوم نادر طالب زاده هنرمند و فرهیخته جبهه انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور هنرمندان و فعالان رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش مشرق، در پی درگذشت هنرمند فرهیخته و انقلابی«مرحوم نادر طالب‌زاده» مراسم گرامیداشت وی از طرف فعالان رسانه ای جبهه انقلاب و هنرمندان استان قم عصر امروز در خانه موزه شهید زین الدین قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب در خصوص شخصیت مرحوم طالب‌زاده بیان کرد: وی روحیه‌ای بسیار جهادی داشت و از فعالان عرصه انقلاب بود که از روزهای اول انقلاب تا اواخر عمرش در نظام و انقلاب اقدامات و آثار بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشت و او را می‌توان سردار رسانه‌های جبهه انقلاب نامید.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی مرحوم طالب‌زاده نیرو شناسی او بود، در یک دیدار تشخیص می‌داد که یک نفر تا چه حد اهل مفید کار کردن است و زمانی که شناسایی می کرد از آن فرد در برنامه‌های جبهه انقلاب استفاده می‌کرد.

 غریب تصریح کرد: آگاهی مرحوم طالب‌زاده در زمینه‌های مختلف بسیار بالا بود، به خوبی سلیقه مخاطب را می‌شناخت در رویدادها و حوادث مختلف از جمله جنگ تحمیلی  حضور داشت و کار مستند سازی و تولید محتوا در رسانه را از همان روزهای جنگ آغاز کرده بود.

وی در رابطه با احساس مسئولیت مرحوم طالب‌زاده گفت: در خصوص انقلاب و نظام احساس مسئولیت می کرد و همیشه دنبال تولید محتوا بود که ارزش نظام، انقلاب و خون شهدا حفظ شود، احساس می‌کرد در رسانه وظیفه دارد که از ظرفیت نیروهای توانمند در راستای جبهه انقلاب استفاده کند؛ روحیه و شخصیت خستگی‌ناپذیری مرحوم طالب زاده همیشه زبان‌زد همه بود.

 غریب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحوم طالب زاده همیشه در جامعه همراه مردم بود؛ مشکلات جامعه را به خوبی شناسایی و تحلیل می‌کرد و راهکارهای مناسبی از کارشناسان برای حل مشکلات جامعه استخراج می‌کرد، رسانه را تبدیل به یک آینه انعکاسی راه‌حل‌های مشکلات کرده بود و در تمام عمر تلاش کرد که در رسانه شبکه سازی کند توانست طیفی را نخبگان علمی، هنری، رسانه‌ای و انقلابی را دور هم جمع کند.

در این مراسم ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در خصوص مرحوم طالب‌زاده گفت: سال‌ها پیش من و مرحوم طالب‌زاده در صدا و سیما طی یکسال همکار بودیم مرحوم نادر طالب‌زاده استاد بسیار برجسته و دلسوزی برای همه بود، شناخت او از ظرفیت‌های جبهه انقلاب اسلامی بالا بود و اتفاقاتی را در دوران خود رقم زد که بسیار شایسته و فاخر است.

مقیمی ادامه داد: مرحوم استاد طالب‌زاده دارای اتمسفر فکری بسیار خوبی بود ایده پردازی‌های مناسب و برنامه‌هایی که ایشان در نظر داشت همیشه تحسین می‌شد، بعد از فوت ایشان جای خالی استاد طالب زاده در رسانه‌های جبهه انقلاب بسیار حس خواهد شد.

گرامیداشت مرحوم نادر طالب زاده در قم

معاون هماهنگی امور زائران استانداری تصریح کرد: مرحوم طالب‌زاده تریبون و بلندگوی شاخص انقلاب اسلامی بود؛ در این فضا کمتر کسی را داریم که چنین تجربه مطلوبی داشته باشد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم اظهار کرد: مرحوم طالب‌زاده چهره و شخصیت بسیار بالایی در جبهه انقلاب داشت؛ کسی که در تمام دوران فعالیت‌هایش مطابق آرمان‌های امام خمینی (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و عملکرد قابل تحسینی داشت، مرحوم طالب‌زاده در این فضا صاحب سبک بود و ایدئولوژی های مختص به خود را داشت.

وی ادامه داد: شاگردان مرحوم طالب‌زاده باید خط فکری‌شان را در همان راه مرحوم طالب زاده قرار دهند تا جریان فکری انقلاب همچون گذشته ادامه داده شود و به نوعی پا جای پای مرحوم طالب‌زاده بگذارند، خط فکری مرحوم طالب‌زاده الگوی مناسبی برای تولید کردن محتوا در جبهه انقلاب اسلامی است.

گرامیداشت مرحوم نادر طالب زاده در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: سبکی که مرحوم طالب‌زاده در رسانه انقلابی کشور ابداع کرد در تاریخ یک مورد مشابه داشت و آن هم اقداماتی بود که شهید آوینی در این عرصه از خود برجای گذاشت، افرادی که متخصص در این فضا هستند نباید بگذارند پرچم رسانه‌های جبهه انقلاب بر زمین بیافتد و راه شهید آوینی و مرحوم طالب زاده را ادامه دهند تا طالب زاده‌ها و آوینی‌های زیادی در انقلاب اسلامی دیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    شهید بزرگوار لطفا برای ما و بیمارانمان دعا کن
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    پس دکتر ترابی کجاس؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس