کد خبر 1369354
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
بزرگداشت نظامیان صهیونیست در ابوظبی در آستانه یو‌م‌ النکبه

سفارت رژیم موقت صهیونیستی در ابوظبی اعلام کرد که هفته آینده مراسمی را برای بزرگداشت نظامیان کشته شده خود در طول جنگ با کشورهای عربی و مقاومت فلسطین برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سفارت رژیم موقت صهیونیستی در ابوظبی اعلام کرد که در هفته جاری، مراسمی را برای بزرگداشت سربازان ارتش خود که در طول جنگ‌های مختلف با کشورهای عربی یا طی عملیات‌های مقاومت فلسطین، کشته شده‌اند، برگزار خواهد کرد.

«روعی کایس»  تحلیلگر امور عربی در رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر با انتشار متن اطلاعیه سفارت رژیم صهیونیستی نوشت که برای اولین بار است که این مراسم و سالروز در یک کشور عربی برگزار می‌شود.

 رژیم صهیونیستی این مراسم یادبود را در چارچوب فعالیت‌هایی که به مناسبت «روز استقلال» که یادآور اشغال ۷۸ درصد از سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ و اعلام موجودیت اسرائیل در آن است، برگزار می‌کند.

۱۵ ماه می میلادی (برابر با ۲۵ اردیبهشت) سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است که صهیونیست‌ها از آن به عنوان روز استقلال یاد می‌کنند.

انتظار می‌رود که موافقت رژیم امارات به برگزاری چنین مراسمی، حساسیت کشورهای عربی چون مصر که با آن روابط نزدیکی دارد، افزایش دهد. زیرا بسیاری از سربازان اشغالگر که یاد و خاطره آن‌ها  در این مراسم گرامی داشته می‌شود، هنگام شرکت در تجاوز به سرزمین نیل کشته شدند. این اقدام در سایه نشانه‌های متوالی توسعه بیشتر در روابط امارات و اسرائیل انجام می‌شود.


 ابوظبی هنوز هیچ واکنشی به این اطلاعیه سفارت رژیم صهیونیستی نشان نداده است. 

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمده، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند و پس از آن، سودان و مغرب نیز با توافقنامه‌هایی مشابه به آن‌ها پیوستند.

دیروز نیز، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، فاش کرد که طی دو هفته گذشته، هشت فروند هواپیمای باری سنگین C-۱۷ Globemaster  در فلسطین اشغالی فرود آمده‌اند؛ که همگی متعلق به نیروی هوایی امارات است.

بنا بر این گزارش، دلیل این پروازها هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که آن‌ها در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی در چارچوب توافقنامه دفاعی مشترکی هستند که اخیرا دو طرف امضا کردند. این هواپیماها در فرودگاه نظامی نیفاتیم اسرائیل در صحرای نقب فرود آمدند و هر کدام یک ساعت پس از فرود از زمین بلند شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس