قدرت‌نمایی صرب‌ها با نمایش انواع سامانه‌های موشکی چینی و روسی

صربستان در نمایش قدرت در اروپا انواع موشک‌های زمین به هوای جدید ساخت چین و سایر سخت‌افزارهای نظامی را که از روسیه و حتی غرب خریداری کرده، به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، صربستان روز شنبه انواع موشک‌های زمین به هوای جدید ساخت چین و سایر سخت‌افزارهای نظامی خود را که از روسیه و غرب خریداری کرده بود، به نمایش گذاشت.

به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» شهروندان صربستان و روزنامه نگاران برای مشاهده نمایش قدرت صربستان در فرودگاه نظامی نزدیک شهر«بلگراد» حاضر شدند. در این فرودگاه موشک‌های چینی و فرانسوی در کنار انواع بالگردها و پهپادهای مسلح چین و جت‌های «میگ-۲۹» روسی قرار داشتند.

صربستان در تلاش است تا با اتحاد مذهبی، قومی و سیاسی صدها ساله خود با روسیه، مشارکت خود با ناتو و آرزوها برای پیوستن به اتحادیه اروپا را متعادل کند.

سامانه پدافند زمین به هوای افکی-۳ چینی، مشابه سامانه «اس-۳۰۰» روسیه در سال ۲۰۱۹ توسط بلگراد خریداری و اوایل این ماه تحویل داده شد. صربستان در حال حاضر تنها کشو اروپایی است که از سامانه موشکی چین و پهپادهای رزمی«سی اچ-۹۲» بهره می‌برد.

«آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان روز شنبه  از این فرودگاه همراه با فرماندهان نظامی بازدید کرد و طی آن نمایش آیروباتیک میگ‌های- ۲۹ بازسازی شده توسط روسیه در سال ۲۰۱۷ را شاهد بود.

قدرت‌نمایی صرب‌ها با نمایش انواع سامانه‌های موشکی چینی و روسی

ووچیچ در نشست خبری گفت: «من به ارتش صربستان افتخار می‌کنم. ما به طور قابل توجهی نیروی هوایی خود را تقویت خواهیم کرد. صربستان کشور بی طرف است و صربستان باید راه حل‌هایی بیابد که بتواند آسمان و کشور خود را حفظ کند.»

تحویل سامانه‌های  موشکی چین به بلگراد چندین کشور غربی از جمله آلمان را بر آن داشت تا به صربستان هشدار دهند که انتظار دارد این کشور بالکان در صورتی که می‌خواهد به عضویت آن درآید، سیاست خارجی خود را با اتحادیه اروپا همسو کند.

بلگراد سه بار در سازمان ملل متحد علیه روسیه رای داده ، اما از اعمال تحریم ها علیه روسیه کوتاهی کرده است. ارتش صربستان بر اساس فناوری شوروی سابق استوار و روسیه یکی از تامین کنندگان اصلی آن است. بلگراد همچنین به تامین گاز طبیعی و نفت روسیه وابسته است.

ووچیچ گفت صربستان انتظار دارد تا پایان سال یا اوایل سال آینده ۱۲ جت جنگنده چند منظوره «رافال» را از فرانسه خریداری کند. وی گفت صربستان همچنین در حال مذاکره برای خرید ۱۲ هواپیمای جنگی «تایفون» از انگلیس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عطا IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    این همون رییس جمهور صرب ها نیست که جلوی ترامپ مثل موش دست به سینه بود؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 1
    صربستان 3 مرتبه توسط ناتو شکست سختی خورده و زیرساخت های نظامی خود را از دست داده
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    صربها همونهان که بیست سال پیش با حمایت روسها همه جور جنایت علیه مسلمانان بی دفاع بوسنی مرتکب شدند.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 4
    مسلمانان بیدار باشید . علت حمله ناتو به صربها در واقع جنایات بی پایان اونها در حق مسلمانان بوسنی بود و به همین دلیل روابط روسیه و ناتو تیره شده چون روسها در اون جنایات حامی اصلی صربها بودند.
    • جهودشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 2
      نخیر شما اشتباه میکنید و شما فقط گفتمان اسلامی دارید و چشم خرد شما کور شده است. 2 دلیل برای حمله ناتو به یوگوسلاوی وجود داره، 1- هویت اسلاوی یوگوسلاوی. صربها هم اسلاو هستند و اسلواکی، اسلوونی هم همینطور هستند و معروف به اسلاوهای جنوبی‌اند. وجود هویت روسی در جنوب اروپا، بزرگترین دلیل حمله ناتو بوده تا ابتدا کشورهای کوچک دیگر ایجاد کند و امروز که زمانش رسیده، با کمک تسلیحاتی به اون کشورها، خاک صربستان و هر اسلاو دیگری را به توبره بکشند و از مردم ضدصرب در برابر صربستان امروزی حمایت تسلیحاتی کند. روسیه هم اونجا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. 2- دلیل دوم حمله ناتو به صربستان مسلمان بودن بوسنی بود. اسلام همیشه ابزار مافیای یهود بین الملل بوده و هست و به وسیله اسلام هربه‌های ضد مسیحی خودشان را در اروپا پیش میبرند تا اروپای خالص و مسیحی را به ناخالصی نژادی، دینی، فرهنگی و زبانی بکشند. یعنی دموکراسی مکتب چپ است و فرقی با مارکسیسم نداره و ناخالص پروری میکنه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 2
      دروغ گویی کافیست. در حمله به بوسنی خود آمریکا و سازمان ملل بوسنی را تحریم تسلیحاتی کردند تا مسلمانان قتل عام شوند. خود نیروهای سازمان ممل با صربها برای این قتل عام همکاری کردند. اما چون دیدند از سراسر جها اسلام مسلمانان غیوری به کمک بوسنی آمدند (یکیش همین مرحوم طالب زاده) و دیدند چطور مردم بوسنی به همین واسطه دارند بعد از هفتاد سال کمونیسم، جذب اسلام می شوند دوباره دارد حجاب و نماز جمعه و.. رایج می شود، وارد عمل شدند و با تحمیل صلح دیتون، بوسنی را به دو کشور با سه رییس جمهور تقسی کردند که دایما باید توسط ناتو کنترل شود و دین رسمی هم نداشته باشد. این ماجرا تجربه ای شد برای غرب که در ماجرای کوزوو دیگر مهلت به تکرار ماجرای بوسنی نداد که اسلامگرایی در آن پابگیرد. خودش یک نفس آمد و غائله را جمع کرد تا کوزوو به کشوری با اکثریت مسلمان اما حکومتی صهیونیست و آتئیست تبدیل شود.
    • به جهود شناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 1
      جهودعزیز! فعلا که مسیحبان و هندوها و بودیست ها و.. همه با یهودیان متحد شده اند علیه مسلمانان. قبل از اظهار نظر قرصهایت را بخور تا کمتر یاوه بگویی.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    برید ببینید قصاب بوسنی کی بود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    صربها به خونخواری معروفن‌ و همین که از روسها تو جنگ اوکراین حمایت میکنن . خودش هویت روسها و حامیانش رو نشون میده
  • جهودشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    پیش بینی من اینه که صربستان و مجموعه اسلاوهای جنوبی توسط ناتو خرد و خمیر خواهند شد. ناتو به این دلیل در برابر روسیه عقب نشسته تا مشکلات پان اسلاویست زخم باز کنند و به این وسیله مردم زیادی در اروپا را با خودش همراه کند. به همین دلیل است که ناتو امروز انفعال پیشه کرده. ولی به زودی ببر از قفس آزاد خواهد شد و روسی‌گری در اروپای غربی به کلی از بین خواهد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس