کد خبر 1369058
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین/ «نبرد آتی ما، نبرد قدس خواهد آمد»/ گزارش اختصاصی

مردم یمن با وجود اینکه از هفت سال پیش همچنان در معرض حملات ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی و محاصره همه جانبه قرار دارند، اما تاکید می‌کنند که هرگز قدس و فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش مشرق، حضور پرشور و گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام با مسلمانان کشورهای دیگر پیام مهمی را به جهانیان منتقل کرد مبنی بر اینکه یمنی‌ها با وجودی که همچنان در معرض تجاوزات ظالمانه ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی و محاصره همه جانبه کشورشان قرار دارند، اما هرگز از مسئله نخست امت اسلام یعنی فلسطین دست برنمی‌دارند و برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی از بذل جان خود هم دریغ نمی‌ورزند.

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

«یاسر الحوری» ، دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن درباره پیام‌های حضور گسترده مردم این کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید: میلیون‌ها نفر از مردم یمن امروز در میادین مختلف، در پاسخ به درخواست سید عبدالملک بدرالدین الحوثی اینجا جمع شده‌اند تا بگویند که قدس مسئله اصلی و در اولویت مسائل اصلی آنهاست. این گردهمایی همچنین بنا به درخواست امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد که با نامگذاری روز جهانی قدس، سبب بیداری وجدان مسلمانان و توجه آنها به مسئله اصلی جهان اسلام شدند و اینکه  رژیم صهیونیستی غده سرطانی بر روی پیکر جهان اسلام و جهان عرب است. ان شاءالله با خواست الهی، نصرت و حمایت از قدس و فلسطین از همین یمن خواهد بود و همه کسانی که اینجا جمع شده‌اند، ارتشی برای یاری قدس و آزادی فلسطین در برابر همه حملات و محاصره ائتلاف سعودی متجاوز و هیمنه و استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی شوند.

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

«طاها المتوکل» وزیر بهداشت یمن هم درباره پیام‌های حضور گسترده مردم این کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید:درود خداوند بر پیامبر و اهل بیت ایشان علیهم السلام و الصلوه، امروز مردم یمن با همه گروه های سیاسی، مردمی و رسمی در راستای حمایت از مسئله فلسطین با وجود حملات و محاصره ظالمانه علیه کشورشان طی هشت سال جمع شده‌اند.

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

مسئله اصلی و مهم، مسئله فلسطین است و حملاتی که به مردم و کشور یمن می‌شود به دلیل حمایت یمنی‌ها از این مسئله و آرمان فلسطین است. شهدایی که امروز ما در یمن تقدیم می‌کنیم در اصل برای دفاع از سرزمین یمن و سرزمین فلسطین است.

«حمود عباد» شهردار صنعاء هم درباره پیام‌های حضور گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید: این تجمع بزرگی که مردم یمن امروز به مناسبت روز جهانی قدس دارند و در آن زن و مرد شرکت کردند، بیانگر واقعی است از نقش و حمایت مردم این کشور از فلسطین در نبرد قدس. همچنین تأکیدی است بر اینکه آن‌ها به دعوت و درخواست سید عبدالملک بدر الدین جامعه عمل پوشاندند. از طرفی تأکیدی است بر اینکه ما یمنی‌ها نیز بخش مهمی از محور مقاومت هستیم و این حمایت با وجود همه زخم ها و مشکلاتی است که یمنی‌ها با آن مواجه هستند.

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

با وجودی جنگی که دشمنان ما و دشمنان امت، در کنار رژیم صهیونیستی علیه ما به راه انداخته اند و از آن حمایت کرده و تلاش دارند که ما را به زانو درآوده تا از اصول اخلاقی و دینی خود دست بکشیم. ولی ما مسئله این است که مردم یمن با وجودی که در معرض جنگ و تعدی قرار دارند، اما نمی‌توانند به فکر قدس و فلسطین نباشند. قدس، مرکز و قلب مسئله و وجدان ماست. ما معتقدیم که این نبرد امروز ما آخرین نبوده، بلکه نبرد آتی ما نبرد قدس خواهد بود. این توده‌های مردمی‌ای که امروز آمده‌اند، با تجمع امروزشان تأکید خواهند داشت که در آینده نیز برای قدس تجمع خواهند کرد. برای اینکه ما همواره در کنار مسائل اصلی امت اسلامی هستیم و به این دلیل که قدس و فلسطین مسئله اصلی ماست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس