.

بی توجهی محض امریکا و غرب به هشدارهای امنیتی مسکو در خصوص ارسال تسلیحات سنگین به خاک اوکراین و حملات به عمق خاک روسیه می‌تواند جنگ را وارد مرحله جدیدی کند.

سرویس جهان مشرق _ روز گذشته برخی از رسانه های غربی به نقل از منابع خود اعلام کردند احتمالا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رژه سالانه ارتش این کشور در تاریخ ۹ ماه می میلادی پایان دوره "عملیات ویژه نظامی" و جنگ رسمی در اوکراین را اعلام خواهد کرد.

رژه روز ۹ می، همه ساله به رسم یادبود سالگرد پیروزی ارتش سرخ شوروی بر قوای آلمان نازی در میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود؛ پیش از این برخی تحلیلگران پیش بینی می‌کردند رژه روز ۹ می تاریخ اعلان پیروزی ارتش روسیه در جنگ اوکراین باشد، اما روند میدانی جنگ مطابق انتظارات آنها و البته فرماندهان ارتش روسیه پیش نرفت و حالا کرملین با نبردی سخت برای حفظ حیثیت و ابهت نظامی خود در شرق اوکراین روبرو شده است.

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

بی توجهی محض امریکا و غرب به هشدارهای امنیتی مسکو در خصوص ارسال تسلیحات سنگین به خاک اوکراین و حملات به عمق خاک روسیه می‌تواند جنگ را وارد مرحله جدیدی کند؛ جایی که با اعلان رسمی جنگ جهانی علیه کشور روسیه دیگر حد و مرزی برای استفاده از قدرت نظامی از جمله سلاح‌های هسته ای تاکتیکی برای روسیه وجود نداشته باشد.

وحشت مقامات مولداوی از آغاز جنگ در این کشور

حوادثی که در روزهای اخیر در منطقه جدایی طلب ترانس نیستریا در شرق مولداوی و مرز اوکراین رخ داده منجر به افزایش تنش ها در این منطقه شده است.

دو طرف یکدیگر را به حملات و تلاش برای ایجاد بحران و درگیری نظامی متهم می‌کنند. دولت مولداوی معتقد است که ارتش روسیه در حال طراحی یک عملیات بزرگ آبی خاکی در ساحل اوکراین است که پس از اشغال بندر اودسا و مناطق جنوب غربی اوکراین، مناطق تحت کنترل خود را به باریکه جدایی طلب ترانس نیستریا در شرق مولداوی که دولت محلی آنها متمایل به روسیه است متصل کند.

جلسه شورای امنیت مولداوی روز سه شنبه برای دو حادثه انفجار در ترانس نیستریا یک انفجار در محل وزارت امنیت دولتی بود برگزار شد دولت مولداوی در مورد انفجار ها گفت تلاش عوامل افراطی داخلی ترانس نیستریا برای کشاندن جنگ به منطقه است.

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

هفته گذشته، یکی از فرماندهان ارشد روسیه گفت که هدف از حمله جدید روسیه به دست گرفتن کنترل جنوب اوکراین و دسترسی به ترانس نیستریا است؛ مقامات ترانس نیستریا روز سه شنبه تعدادی از اقدامات امنیتی جدید را اعلام کردندکه نگرانی از اقدام جنگی را افزایش داد. این اقدامات شامل نصب ایست بازرسی نظامی در ورودی شهرهای منطقه و لغو رژه سالانه روز پیروزی ۹ مه بود.

باب دین، کارشناس مولداوی و پژوهشگر ارشد در اندیشکده موسسه کلینگندیل، گفت که تشخیص این که آیا حوادث اخیر یک عملیات پرچم دروغین توسط روسیه بوده یا اقدامات خرابکارانه واقعی توسط گروه های ضد روسی دشوار است.

اما او گفت که تهدیدات اخیر روسیه به برخی از اهداف بلندمدت این کشور برای ترانس نیستریا اشاره می کند. ما دیدیم که موضوع ترانس نیستریا به طور آشکارتر در حوزه عمومی روسیه مورد بحث قرار می گیرد؛ اظهارات اخیر روسیه می تواند نشانه ای از جاه طلبی های مسکو در آنجا باشد.

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

به گفته دین، بعید است که نیروهای روسی بتوانند به سمت مرز با مولداوی حمله کنند، با توجه به اینکه مسکو درگیر درگیری های شدید در منطقه شرقی دونباس است. برای رسیدن به ترانس نیستریا، مسکو باید به اودسا حمله کند، با غرق شدن اخیر رزمناو مسکوا، که کشتی‌های جنگی روسی را مجبور کرد از سواحل اوکراین دورتر شوند، سناریو عملیات آبی خاکی کنار می‌رود.

دین همچنین نسبت به استفاده از نیروهای منطقه ترانس نیستریا که حدود ۷۵۰۰ سرباز است در حمله به اوکراین از مرز غربی این کشور تردید داشت.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مولداوی باید نگران عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین باشد، گفت که این کشور باید نگران تلاش برای کشاندن این کشور به ناتو باشد.

در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه از لاوروف پرسیده شد که آیا مولداوی باید از چیزی در ارتباط با عملیات ویژه روسیه بترسد پاسخ داد: "آنها باید نگران آینده خود باشند، زیرا آنها به ناتو کشیده می شوند و من فکر نمی کنم این به امنیت مولداوی کمک کند. "

مایو ساندا، رئیس جمهور مولداوی نیز در خصوص احتمال آغاز درگیری در خاک این کشور گفت: مولداوی برای جنگ آماده نیست، ارتش آمادگی رزمی ندارد".

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

ارسال گسترده تجهیزات زرهی لهستان به خاک اوکراین

مقامات رسمی دولت لهستان اعلام کردند این کشور محموله بزرگی از تانک و نفربرهای زرهی را برای کمک به خاک اوکراین ارسال کرده است.

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

بنابر گفته این منابع، این محموله شامل ۲۳۰ عراده تانک اصلی میدان نبرد T-۷۲M و خودروهای رزمی BMP۱ می‌شود. تجهیزات ارسال شده از سوی لهستان به خاک اوکراین معادل ۲۵ درصد از کل ذخیره زرهی این کشور است که قرار است با استقرار تانک‌های چلنجر۲ ارتش بریتانیا تا زمان تحویل گرفتن سفارش خرید تانک‌های M۱A۲ لهستان از امریکا در این کشور مستقر شده و وظیفه دفاع از خاک لهستان را به عهده داشته باشند.

احتمال اعلام جنگ جهانی علیه روسیه در رژه سالانه میدان سرخ مسکو/ وحشت مولداوی از کشیده جنگ به خاک این کشور/ چوب حراج لهستان به دارایی زرهی به امید دریافت تانک‌های آمریکایی +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 167
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • نیما IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    22 4
    احتمال جنگ روسیه با مولداوی وجود دارد
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      17 21
      اینطور که معلومه با احتمال استفاده از بمب اتمی داریم به آخر دنیا و پایان بشریت نزدیک میشیم
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      41 24
      عجب! ما رو باش خیال میکردیم اسراییل ۲۵ سال آینده رو نمیبینه! حالا همه ۲۵ سال آینده رو نمیبینیم
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      12 10
      انگلیس قربانی اتمی این جنگ است چون جزیره است و آسیبهای اتمی آن در محدوده جزیره خواهد بود - دقیقا مثل کشور جزیره ای ژاپن که در جنگ دوم برای زدن اتم بوسیله آمریکا نسبت به هرجای جهان کم آسیب شناحته شد - دلقک بی سیاست کشور خودش رابرای خوشرقصی به آمریکا و نصف اروپا به نابودی کشید - کشور که نمی شود گفت چون تثبیت حدود و ثغورش انجام نشده است و روسیه وارث اصلی اتحاد شوروی است و اکراین هم در اندازه خودش از ورثه های شوروی - طبعا در حقوق بین الملل سرفصل و متنهای ورثه کشورهای تجزیه یافته که یحتمل آمریکا نیز در آینده به وضع تببین حدود و ثغور با ایالتهایش که کشور شناخته خواهند شد با همین معضل دست پنجه نرم خواهد کرد - اگر روسها و اکراین نیز بحت اختلافاتشان را به گفتمان علمی وراث اتحاد شوری بسپارند کار عقلایی کرده اند و عقلا مثل مثلا خط تالویک رودخانه ها به دلیل مقبولی برای حل اختلافا این وضعیت برسند عالی ترین راه است و الا اروپا با فاجعه ی جبران ناپذیری روبرو خواهد شد بخصوص انگلیس
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      19 21
      پوتین دیده داره میمیره گفته من که نباشم بذار دنیاهم نباشه البته ایرانیا خیلی وقته تواین شرایط هستن
    • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 16
      نه نشد دیگه .پوتین بارها اعلام کرد میخواد مثل امریکا که همه جا نوکرها و غرب گداها و لشکر علاف ها و ندانم کارها و ما نمیتوانیم ها و ارباب و کدخدا پرستان یعنی رفرمیست ها میست ها به فارسی اصلاح طلبان و اشرفیون و اشرافیون مست افیون را سر کار میارن روسیه هم در اوکراین یه عروسک حرف گوش کن بگذاره سرکار که دلقک خودش باشند نه دلقک صهیونیست ها . خب جهان غرب زیر سلطه صهیونیست قبول نکرد گفت این اختراع به نام ما ثبت شده حتی رَوش بروز شده جورج سوروسی نارنجی در اوکراین شکست خورده سبز اون در ایران.... هم اختراع خودمونه .حق تقلید ممنوع ما هزار باره این کار رو کردیم برو خودت یه راه دیگه پیدا کن.و روسیه هم گفت خب بنابوده طبق قرارداد بین المِللی پیمان ورشو امریکا دیگه در کشورهای بلوک شرق دلقک سر کار نزاره و نیاره. و سیاست امریکا که کلا دلقکی و کشککی هست نتونست بفهمه پیمان شکنی و مانند گاو با شاخ در قراردادها رفتن یعنی چه. عین برجام ما که گاوچرانها با شاخ رفتند تو تبصره و نر و ماده ش و حالا دنیا ریخت به هم یانکی بیار و باقالی بار کن. به جان جان کریه جان جان افه کنه ای و به روح پوک ابرام لنگ کن اوضاع خوب نی . ویسکی زیاد باعث پوکی کله و نخودی شدن مغز میشه.
    • غرب استحمار گر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      18 7
      بعضی ها شلوارشون به شلوار امریکا و غرب وصل هست کاری به حق و باطل درستی وغلطی ندارند کاری به بشر ونا بشر ندارند تا امریکا چیزی خواست اینها میگن بفرما
    • US ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      9 6
      وی پی ان المان که جیره خوار رفیق دمپایی هستی. اگه ویسکی پوکی استخوان میاره اربابان تو که تو روسیه لیترلیتر ودکا میخورن پس چه درد و مرض هایی دارن.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      6 3
      نه نشد دیگه .پوتین بارها اعلام کرد ..جواب ..فقط ایرانی ها ایران را دوست دارند .نه وطن فروشان آلمان نشین .شما فقط به روسیه علاقه داری و تمام وقت به نفع پوتین کامنت می نویسی . کار دیگری بجز نوکری روسیه نداری ؟؟؟
    • FR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 1
      کی بود میگفت موشک به درد نمیخوره ؟ علامه سازی میکرد ! عالیجناب سرخ پوش ؟ تاجر پسته ؟ متخصص خوراندن جام زهر ؟ پدر خوانده مافیا ؟ نه هیچکدام ! همش تقصیر اسرائیله شیطون بلاست !
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      2 0
      خلاصه اگر خوبی یا بدی ای دیدین، حلال کنید دوستان
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      7 0
      این لهستان خیلی شیطنت داره زمان جنگ جهانی اول هم خیلی رو اعصاب آلمانها رفت تا آخر جنگ جهانی شروع شد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    17 21
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 3
      تو خیلی نازی
  • عطا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    37 17
    جنگ جهانی سوم فقط یک شوآف سیاسی برای فروش هرچه بیشتر سلاح به گاوهای شیرده اروپایی هست. آمریکا حتی به متحدان خودش هم رحم نمیکنه بعد اینجا یک ریش بنفش عاشق کدخدا بود.......
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    47 24
    پوتین نباید جنس از موتوری می خرید
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      33 8
      احتمالا ساقی خوب سراغ داری، براش پیامک کن
    • DE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      7 4
      خخخح ابله پوتین خودش موتوریه خخخخخح
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      8 4
      پوتین: اسطوره ی حماقت خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    29 25
    چکمه نابود هست
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      16 6
      خخخخخخخخ همین فرمون بره جلو کم کم میشه دمپایی پاره . داس و چکش کافر
    • علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      19 5
      داس و چکش کافر هست اما مستکبر نیست.وهابی عربستانیم بد تر از داس وچکشه داداش
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      6 10
      با آمریکا ان شالله. اسلام پیروز است شرق و غرب نابود است
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      8 2
      از قدیم گفتن جوجه رو آخر پاییز می شمرم عام و.ما عاشق سینه چاک روسیه نیستیم.ولی الان پای حیثیت روسیه واسطه.اونا تو جنگ ج ۲ میلیونها کشته دادن ولی آخر پیروز شدن.بشین ببین.خدایا ظالمین رو با ظالمین مشغول کن....
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    11 5
    این دقیقا به مثابه بریدن شاخه درختی است که خود روی آن نشسته اید.
  • 卐هایل هیتلر卐 IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    23 33
    پوتین و روسیه(کمونیسم) باید از صحنه روزگار محو شوند یهودی ها و صهیونیست ها همینطور.
    • تومخی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 3
      هایل...چی چی اسمتو یکبار دیگه بگو اقای کارشناس.
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    10 7
    بی توجهی محض امریکا و غرب به هشدارهای امنیتی مسکو در خصوص ارسال تسلیحات سنگین به خاک اوکراین و حملات به عمق خاک روسیه می‌تواند جنگ را وارد مرحله جدیدی کند؛ جایی که با اعلان رسمی جنگ جهانی علیه کشور روسیه دیگر '"حد و مرزی برای استفاده از قدرت نظامی از جمله سلاح‌های هسته ای تاکتیکی برای روسیه وجود نداشته باشد". جنگ جهانی سوم !! بیچاره 'غربگداهای پناهنده و فراری و دزدان و رانتخواران و آقازاده های رانتخوار و دلال و شیتیل بگیرشون که در غرب جا خوش کرده امد . تمام جوانانشون را میبرند سربازی و چون اروپایی هو نژاد پرست هستند مزفرستنشون خط مقدم گوت جلوی توپ.‌ بدبختها کلی مال خارج کردند حالا باید فرار کنند پشت جنگلهای آمازون قایم شن. تا دیر نشده فرار کنید .که فقط یک ساک دستی بیشتر نمیگذارند ببرید. مال دزدی تا حالا به کسی وفا نکرده
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 0
      تو خودت آقا زاده هستی .مثل کیانوری . تو وطن فروشی .اگه نبودی باید از جمهوری اسلامی طرفداری می کردی نه روسیه.
    • DE ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 2
      تو خودت آقا زاده هستی .مثل کیانوری . تو وطن فروشی .اگه نبودی باید از جمهوری اسلامی طرفداری می کردی نه روسیه// برای هر چیزی پلیس حد و مرز گذاشته مثلا برای سرعت ..برای حماقت هم حدو مرز گذاشته تو احمق تر از اون هستی که پلیس مجاز دونسته. بدبخت شهید بزرگوار قاسم سلیمانی شخصا ساعت ها با پوتین رو در رو صحبت کرد تا متقاعد شد نیروی هوایی روسیه را کمک ایران بفرسته و داعش امریکایی را نابود کردند و همین حاج قاسم افتخار تاریخ ایران، حاضر نمیشه نامه ر ییس جمهور امریگا را باز کنه و نامه اش را پس میفرسته محل بهش نمیگذاره و به ترامپ میگه ترامپ‌ قمار باز .ولی شما غربگداهای بد بخت وطنفروش اینقدر بخاطر عمل و کار شهید سلیمانی تحقیر شده اید کا اربابتون را مچاله کرد ولی چون جرات ندارید از مردم، به شهید سلیمانی توهین کنید دارید تلافیش رو تو دل پوتین در میارین. اون ارباب بدبخت گاوچرون بی فرهنگت داعش رو درست کرد و پوتین به کمک ما داعش را نابود کرد خب مشخصه باید بسوزید و گر بکشید و‌عصبانی باشید و از همین عصبانت سقط کنید. پوتین نه احتیاج به کمک ما داره نه دعای ما نه همکاری ما . اربابت و دهها کشور غربی و کل دول اروپا یی مثل سگ از روسیه میترسند. و دلیل داره که میترسن. پس برو بمیر تا گونی ارزونه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    34 18
    باتلاق اوکراین روسیه را به غایت ضعیف خواهد نمود که حتی مولداوی هم برای روسیه تره خورد نخواهد کرد.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    56 35
    مرگ بر روسیه و پوتین
    • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 11
      درود بررزمندگان روسیه وپوتین عزیز مرگ بر منافقین خیانتکار
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    21 7
    روایت هست که در آخر الزمان جنگی بین دشمنان اسلام رخ خواهد داد که موجب تضعیف طرفین جنگ خواهد شد. در این مواقع سفارش شده مسلمین خودشون رو وارد این معرکه نکنند و بی طرف بمانند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 1
      این روایت مختصات خود را دارد مثلاً در جایی بنام قرقیسیا در سوریه در مرز سوریه ، اردن ،عراق هست که احتمالا روسیه صادرات سلاح غربیها را جبران کند جنگ آنها به قرقیسیا کشیده شود اما در روایات دیگری صحبت از جنگی است که یک چهارم جمعیت جهان کشته میشوند و معصوم میفرماید مسلمین دراین جنگ دهشتناک در امان هستند پس احتمالا جنگ جهانی سوم باشد که بجز مسلمین بشر خودرا هلاک میکند مسیحیت در دوجنگ جهانی نشان دادند چقدر درنده خو هستند بنظرمن این جنگ به احتمال زیاد همان جنگی است که ازهر ۵ نفر ۴ نفرجهانیان کشته میشوند
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 0
      قرقیسا فقط در سوریه نیست. قرقیساسا یا چرکسیا یا سیرکیسیا به همین اسامی در گرجستان هست. یک چرکیسیا هم در در کنار رود دنیپر در اوکراین هست...
  • بهروز IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    26 13
    واسه پوتین یه دروغ کمتر و بیشتر چه فرقی میکنه میتونه روز 9 می اعلام کنه که ما پیروز شدیم. مردم روسیه هم حرفشو باور میکنن. مگه وقتی تو جام جهانی رسانه های کره شمالی اعلام کردن که تیم ما قهرمان جام جهانی شده به جایی برخورد؟ پوتین هم همین کارو بکنه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      14 22
      روسیه بمب هیدروژنی داره هزار بار قویتر از بمب اتمی میتونه پیروزی واقعی را رقم بزند کافی یکی از انها بر فراز نیویورک منفجر شود تا خود واشنگتن کسی زنده نمی ماند حتی انفجار آن در بیابانهای آمریکا می تواند کره زمین را از مدار خود منحرف کند
    • US ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      10 6
      14:49کاش بجای اطلاعت کورکورانه از سرورت پوتین کمی شعور داشتی میفهمیدی تمام جهان نابود میشه.حماقت و طرفداری احمقانه همینه قدرت تفکر و شعور و انسانیت رو میگیره
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 9
      چیزایی که در مورد کره شمالی بهت گفتن همش دروغه بالام جان. خیلی حرف غربی ها و توله سگ های دست آموزشان را باور نکن.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 3
      حکومت کره شمالی رو با روسیه مقایسه کردن خطاست کره شمالی کلا یه زندان واسه مردمش هست
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      6 7
      ۱۴:۴۹ اگه همه طرز فکرشون مثل شما احمقا بود که دیگه موجود زنده ای روی زمین وجود نداشت یه رزه منطق وشعور سیاسی ندارین خداییش حالا فهمیدی جرا غرب اجازه ساخت وتکنولوژی بمب اتم را بهتون نمیده چون خودتون عملا اقرار میکنید
    • DE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 3
      نئونازیست ها و اراذل و اوباش و قداره بندها و لات ها و چاقوکش های بی سروپا همه و همه با دیگر تروریست ها و مافیای قاچاق دختر و مواد‌مخدر و اسلحه همه دستشان در دست دلقک صهیونیست است و چنان با اختناق و فشار بعد از کودتای نارنجی مخملی جورج سوروسی در اوکراین مخالفین را ترور میکردند و با ترس و فشار و زور ارعاب و وحشت و انگ زدن و رو کم کنی مانند همین عملیات منافقین و پس ماند و بازیافتی های شیره ای ساواک شاه در اینترنت‌که با مخالفین صهیونیست و امپریالیسم امریکا همین کار را میکنند و انگ توده ای میزنند ...که ملت اوکراین این فرصت بدست آمده را استفاده کرده و ۲۰ میلیون فرار کردند و حاضر نشدند به دلقک کمک کنند و بیش از ۱۰ میلیون از اوکراین خارج شدند. لذا تعداد بیش از ۷۰۰۰ تروریست از ۶۵ کشور به اوکراین ارسال کردند و با جلوگیری از خروج مردم در میان آنها سنگر گرفته اند . راستی در کشورهای اروپایی معدل فوتی های کرونای هر کشور تا ۲۵۰ نفر کشته در روز است ./از اراذل و اوباشی که دایم برای اونکارا میرفتند آنکارا و اوکراین و پولهای رانت و دزدی و غارت را در آنکارا و اوکراین خرج‌ میکردند انتظار نداشته باشید از ایران و ایرانی دفاع کنند اینها یک مشت وطنفروش و هرز هستند و منافق همونهاییکه 18000000000 هیجده میلیارد دلار این مردم بیچاره را ببخشید قاطی شد 18000 نفر از مردم بیچاره ما را به خاک و خون کشیدند زمان شاه ساواکی بودند بعد از انقلاب منافق شدند حالا طرفدار یک دلقک که براشون لخت مادر زاد بشه با عضو تناسلیش پیانو بزنه بنشینند دورهمی نگاه کنند بخندند و مست کنند اینها همانهایی هستند که تهمت توده ای به مردم انقلابی ایران میزنند. لیاقتشان همان دلقک است. دلشان برای مردم اوکراین نمیسوزد دلشان برای دختران برهنه اوکراین تنگ شده است. کسانیکه دلشان برای مردم اوکراین میسوزد لفظ قلمشان این نیست . بحث سیاسی و تحلیل درست از قضیه دارند
    • JP ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 4
      ۱۸:۲۳ اول اینکه از طرز صحبت کردنت مشخصه ، دوم اینکه اون غربی ها تو تاریخ جنگ هاشون میلیونی تلفات داشته و به وحشیانه ترین حالت همو میکشتن و اگه عقل داشتی و تاریخ میخوندی میفهمیدی رفتار ایران تو تاریخ از همه ی اون نژاد پرست ها "متمدنانه" تر بوده، سوم اینکه تنها کشوری که از بمب اتم استفاده کرده آمریکاست، بدتر از اون غربی های خونخوار، خیانت کارایی مثل تو ان که همون غربی ها اندازه سگشون هم حسابتون نمیکنن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    21 9
    روسیه مثل گربه ای که گوشه ای گیر افتاده وچنگ میزنه هر کاری ممکنه بکنه احتمال قوی از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد پایان دنیا نزدیکه
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 2
      درسته روسیه رو گیر انداختن بدون شک چیزی استفاده خواهد کرد نکته ای هم که هست نباید پای ایران به این درگیری باز بشه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    20 19
    بابا بی خیال شو، هیتلر تمام دنیا رو گرفت ولی درمقابل مقاومت مردم شکست خورد وتمام ژنرالهایش دردادگاه بعنوان جنایتکارجنگی محاکمه شدند خودش هم خودکشی کرد عاقبت تجاوزکاری همینه این شخص باید به بدعت گذاری درضمیمه کردن خاک دیگران به کشورش پایان بده این چاره کاره
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      14 0
      البته اگه تاریخ خوب بخونی هیتلر مدافع جنگ جهانی بود
  • سعید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    23 20
    عملا امریکا و نوکرانش در ناتو تصمیم به نابودی روسیه دارند،و این روسیه هست که پرچمدار مبارزه با جهان تک قطبی هست و حمایت کشورهای مستقل و ملتهای آزاده را دارد،باید محکم بایستد ،حتی به قیمت استفاده از سلاحهای هسته ای.امریکا و غرب یکبار و برای همیشه باید قوانین برابر برای ملتها را برسمیت بشناسند.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      21 32
      عملا نوکران پوتین و وطن فروشهای بی غیرتش فعلا ماله ای ندارن بکشن جز بد و بیراه به غرب. اشکال نداره همونطور که خودتون در اداره مملکت مستعمره ناتوان و تحقیر شدید همونطوری اربابتون در رسیدن به اهدافش در تجاوز به اوکراین تحقیر شده
    • SE ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      16 12
      بخواهی یا نخواهی اوکراین و روسیه یک ملت بوده و هستند. این غربیها هستند که بین آنها دشمنی درست کردند. حالا هر چه دوست داری از یهودیان که همیشه عامل همه جنگها هستند دفاع کن/.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    41 12
    برای جنگ با روسیه نیازی به جنگ جهانی نیست کشورهای اوکراین و مولداوی و گرجستان که مورد تعرض روسیه واقع شدند اگر با هم متحد شوند میتوانند روسیه را زمینگیر کنند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    15 7
    آقایان آمریکا و انگلیس و کلا غرب برادرا .... بزرگواری کنید یه مدت واسه اکراین تسلیحات نفرستید بذارید آقای پوتین اکراین رو مال خود کنه !!! بنده خدا اینطوری نمیتونه اکراین را غصب کنه !
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    18 21
    خخخ جوری از اربابتون نوشتید از سلاح هسته ای میخواد استفاده کنه انگار تنها دارنده تسلیحات هسته ای جهانه!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 10
      خوب شیخ بنفش بفرست جلو شو بگیره
  • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    17 23
    اوکراین باید به ترانسنیستریا حمله کنه و این غده سرطانی رو از بین ببره.بعد از آن جنگ رو تا پاکسازی کامل دونباس و کریمه از لوث وجود اشغالگران روس ادامه بده.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      11 3
      منتظر دستور شما بودند!!!!؟؟؟؟
    • DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      11 4
      پاشو لحاف یخ کرد
    • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      11 14
      خود اوکراین با حمایت بی حد و حصر از جنایات اسرائیل و آمریکا تبدیل به غده سرطانی شده
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 1
      فعلا که خرسون رو روسیه گرفت تو هم زیاد بی بی سی نبین واست خوب نیس
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    12 10
    حمله نظامي نه عملیات ویژه نظامی بفهم،سياست پايدار نيست و البته که روسيه بازنده اصلي اين ميدانه بفهميد که بايد منافع ملي ايران براتون مهم باشه نه منافع دولتي متخاصم مثل روسيه کاري کنيد بعدها بهتون بگن مزدور روسيه وحامي حمله روسيه به اوکراين ،مطمئن باشيد روسيه در بزنگاه هاي تاريخي پشت ايران رو خالي ميکنه.اين سنت روسيه است
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    مولداوی بدترین اقتصاد اروپا را دارد باید استقلال خودش را حفظ کند تا درگیر جنگ نشود
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    روسیه اعلام پایان عملیات ویژه را در میدان سرخ میکند اما غرب کوتاه نمی آید درصورتی که فرصت خوبی است جنگ گسترش نیابد . اگر به خاک روسیه حمله شود روسیه از اوکراین انتقام سختی خواهد گرفت . اگر غرب کوتاه نیاید همانطور که پوتین گفت سلاحهای آنها اسباب بازی نیستند ..غرب نباید اوکراین را قربانی کند . این جنگ است بازی نیست وطرف آنها افغانستان یاعراق نیست
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      8 3
      روسیه 10 سال پیش کریمه را گرفت والان هم بیشتر می خواهد.اوگراین باید دفاع می کرد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 13
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      49 16
      ۱۴:۵۰ به گمانم مال شماها جنگ بشه ملت ایران می جنگند.خوب معلومه دیگه کی میجنگه حشد الشعبی وحزب الله ویمن هم که دیگه با عربستان صلح کرد اینم هیچی..خخخ
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 1
      اشتباه منفی زدم
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 12
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 6
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 3
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 9
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    12 10
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
    • DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 5
      +×+++++++++++++++++×++++++++××++++++++++
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 11
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    17 4
    دولتمردان اروپا چقدر احمقند. جدی جدی دارن میزن به سمت جنگ هسته ای .اصلا فکر نمیکنن چرا میخوان با روسیه درگیر بشن.یه عاقل در بین این همه اروپایی احمق نیست پا درمیانی کنه داستان رو فیصله بده. هنوز دیر نشده میشه شعله های این آتش را خاموش کرد.وگرنه با جنگ هسته ای اروپایی ها زنده زنده کباب میشن
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      اشکال نداره بگذار کباب بشوند. سال ها خون مردم خاورمیانه رو مکیدند همین انگلیس و پرتقال و .. با استعمار و اشغالگری و ربودن نابغه های شرقی به جایی رسیدند و ادعای دموکراسی و حقوق بشر کردند و برامون قانون وضع کردند. حالا هم نوبت خودشون هست. من که شخصا خوشحال میشم. اروپایی ها مثل آمریکایی ها روی خون نشستند خونی که اجدادشون برای فرزندانشون به زمین ریختند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 2
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 6
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 2
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 5
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 3
    خیلی جالب است تمام کشورهای غربی به کمک اوکراین آمده اند تا یکی از حلقه های جبهه مقاومت علیه امپریالیسم اسرئیل و امریکایی را نابود کنند با تداوم نسل کشی روسها در اوکراین شرقی
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 2
    مولداوی که جثه جنگیدن نداره غلط میکنه میاد وسط معرکه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 3
    اگر خیانت فرمانده کل اطلاعات و عملیات روسیه نبود الان ارتش روسیه به لهستان و رومانی رسیده بود پوتین خوب کاری کرد برکنارش کرد اعدامش کنددرس عبرتی برای غربگداهای روس می شود
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 3
    لابد مولداوی هم بمب اتم داشته یا خواسته به روسیه حمله کنه ! امان از روسهای دروغگو
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 9
    کاری که پوتین داره میکنه ویرانی شهرها و‌مدارس و بیمارستانها و آوارگی و کشتار مردم عادی و کودکان هست ، نه مبارزه با استکبار . نفهم اینو بفهم
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 1
      دقیقا این همان جیزی است که اوکراینی ها در ععراق و لیبی انجام دادند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    11 7
    زنده باد پوتین اکراین فکر کرده بشینه چهار زانو غرب با روسیه بجنگه با سلاح خودش با خاک یکسانش کنید
    • US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 2
      با این استدلال احمقانه تو و امثال تو امریکا هم حمله میکنه.مرگ بر پوتین و توده ای های جهان وطنی که منافع ایران رو به بردگی اربابشون میفروشن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 3
    پوتین خودش هم میدونه شکست خورده منتها دیکتاتور فقط زبان زور میفهمه . پیروزی روسها فقط در این بود که راحت و در زمان کوتاه ارتش اوکراین رو تسلیم و با فرار زلنسکی،حکومت دست نشانده رو بزارن. حالا فقط یک راه دارن اونم اینکه کل اوکراین با مردمش رو با خاک یکسان کنن و یه برهوت رو تصرف کنن که اون هم از هر شکستی بدتره براشون.پوتین اگه حیوان نباشه زودتر این حماقتو تمام میکنه
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      قال پاتالی از آلبانی
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 5
    اگه قرار باشه روزی بشر بدست بشر نابود بشه احتمال زیاد توسط روسها این اتفاق میکنه.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    13 5
    روسها دیوانه اند و حامیانشان دیوانه تر
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 6
    خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می فرماید کشتن یک انسان بی گناه مانند کشتن تمام مردم دنیاست و نجات دادنش مانند نجات تمام مردم‌ است . هیچ مسلمان واقعی از لشگر متجاوز حمایت نمیکند .
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      12 2
      خیلی خوب است قرآن است و.. لیکن این قرآن شما برای همسایه ای که عامل نا امنی شمای همسایه بشود و بی توجه به منافع خودش و همسایه اش خانه اش را انبار باروت کند چیزی نفرموده است؟
    • US ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      8 5
      دوست عزیز بنظرت کمونیست ها و توده ای ها به کلام الله مجید و پیامبر و ائمه اعتقادی دارن که بخوان قران بخونن؟
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      21 3
      قرآن می گویند بجنگید تا فتنه از بین برود. قاتلوا حتی لاتکون فتنه. فتنه ناتو هم جز با قتل یهودی خطرناکی مثل زلنسکی که کارش ایجاد دشمنی بین اسلاوهای اوکراینی و روس است از بین نمی رود.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 0
      همون قرآن میگه فتنه از جنگ بدتره
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    7 3
    به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کن تا شاید از حمایت از لشگر متجاوز توبه کنی.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      10 8
      از قرآن تفسیر به نفع دیگران !! - اکراین و روسیه بازمانده ی اتحاد شوروی هستند روسیه وصی اصلی اتخاد شوروی است - اکراین جدایی اش را ثابت نکرده اجانب بخصوص متجاوزین بد سابقه و بدعهد اروپا و ..در راس آنها آمریکارا پدر خوانده ی اوکراین کرده است - پریزیدنت پوتین هم حقا درست می گوید که زلنسکی تیاتباز باروت و سلاحههای قدرت برای سیاست بدل کاری سینمایی نیست. در همسایگی من انبار باروت تدارک نکن و ناتو را به اوکراین ه کار؛ سرت توی زندگی خودت باشد از طرفی حقا روسها همه گونه ثروت و سرزمین دارند نیاز یبه سرزمین اکراین ندارند اما امنیت همان نعمت مجهول ا اصل می دانند و روسها مثل اروپائیها به نفت و گاز و منابع دیگران نیاز ندارند این آمریکا و اروپای بد سابقه است که دائم در حال یوزکی و دزدین نفت و گاز و.. هستند -خود روسها روی دریای ثروت نشسته اند.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    25 16
    مرگ بر کسانی که علیه جناب پوتین شعار می دهند، مرگ بر کسانی که علیه فدیراسیون روسیه شعار می دهند. جناب پوتین برای جلوگیری از توسعه ناتو به سمت شرق، ارتش روسیه را وارد جنگ کرد و جان سربازان عزیز این کشور را برای دفاع از بشریت به خطر انداخت. زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد جناب پوتین.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      4 9
      زنده باد
    • US ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 1
      زنده باد رفیق پرزیدنت دمپایی
  • mojtaba SE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 1
    روسیه کارگردان کل بازی هست,و هرگز مهره های این تاتر رو نفله نمیکنه.چه سیاهی لشکرها(آلمان و فرانسه ) چه رول اول منفی(امریکا به رهبری انگلیس).چون اصلا براش مهم نیست که این کون گوئیهای بی ارزش چه فکر میکنند ,چون کاری هم نمیتونن بکنن و نه تهدید هستند و توان جنگ در مقابل روسیه هم ندارن..روسیه فقط دنبال تجزیه اروپا به رهبری آلمان و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و اطریش است و از بین بردن نفوذ انگلیس و اخراج امریکا از اروپا هست..فعلا آلمان و دنباله هاش برای روسها دم تکان میدن و فرانسه هم با ادامه حضور روسیه در اوکرائین داره فکر میکنه که راهی جز دوستی سیاسی نداره چون بنفعش است.پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر کورش دوم تاریخ سرزمین ایران
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 1
    اوکراین گرجستان مولداوی آذربایجان بایستی بر ضد روسیه پیمان دفاعی مشترک ببندند این 4 کشور تک تک طعمه های کوچکی برای روسیه هستند آنها با اتحاد با هم میتوانند مقابل روسیه مقاومت کنند البته تا اینجا اوکراین نشان داده حریف کوچکی نیست موجودیت این 4 کشور توسط روسیه در خطر هست لیتوانی لتونی استونی به ناتو دلخوش هستند باز وگرنه الان اونها هم سرنوشتی مشابه داشتند سوئد و فنلاند هم در خطر هستند هر چند قزاقستان متحد روسیه بشمار میاد ولی در آینده ای نزدیک روسها به بهانه روس زبانهای شمال ان کشور انجا را نیز اشغال خواهد کرد
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    برگ برنده روسیه،مقابله به مثل در ارسال سلاحهای سنگین و آموزش در سوریه برای باز پس گیری جولان از ایالت صهیونیستی آمریکا در فلسطین هست!
  • حسين DE ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    دنيا وارد يك نظم نوين شده،به پروپاگانداهاى رسانه هاى غربى توجه نكنيد واقعيتها و رويدادهاى جارى را تجزيه و تحليل كنيد،آمريكا و ناتو و اتحاديه اروپا فعلًا شاخ مات شدند و كارى جز پروپاگانداى تبليغاتى و نهايتا" ارسال سلاح براى اوكراين كارى از دستشون بر نمياد،روسها آگاهانه دارند جنگ رو طولانى ميكنند و ميدونند كه اروپا توان و ظرفيت يك جنگ طولانى مدت را ندارد و نهايتا" بازنده سنگينى خواهد بود،تورم و گرانى كالاهاى اساسى و كمبود پاره ائى از آنها اروپا را به مرحله انفجار خواهد رساند كه به هيچ وجه توان و ظرفيت آنرا ندارند،روسها هنوز كارت هاى اصلى خود را رو نكرده اند،مسئله كمبود انرژى و جايگزين پيدا كردن براى آن به اين سادگى ها ميسر نيست،در هر حال آمريكا و متحدانش و مجموعه ناتو يا بايد نظم نوين جهانى را بپذيرند و يا اينكه تاوان بسيار سنگينى را پرداخت كنند كه به هيچ وجه قابل جبران نخواهد بود،و در اين ميان ما بايد نقش و جايگاه خودمان را در اين نظم نوين جهانى تعريف كنيم و بدانيم كه در اين روند چه تأثيرى خواهيم داشت؟براى ما يك فرصت تاريخى ايجاد شده ما ميتوانيم با توسعه روابط با روسيه و چين يك از سه ضلع قدرت آين ه باشيم .
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      عجیب نیست که امروزه درصد خیره‌کننده‌ای از روس‌ها این مخوف‌ترین فرمانروای تاریخ را دوست دارند و تأیید می‌کنند؟! (البته دلایلی واهی هم می‌آورند.) دلیل این دیکتاتوردوستی مردم روسیه چیست؟ چرا روسیه از قرن نوزدهم تا همین امروز یکی از موانع بزرگ ــ چه‌بسا بزرگ‌ترین مانع ــ در راه دموکراسی بوده است؟
    • DE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      ..... چرا روسیه از قرن نوزدهم تا همین امروز یکی از موانع بزرگ ــ چه‌بسا بزرگ‌ترین مانع ــ در راه نفوذ و نوکری امریکا بوده است. چرا پوتین مانند گربه چف ببعی و گوسفند نیست تا امریکا بتواند بقیه کشور روسیه را هم تکه تکه و غارت کنند. چرا روسیه گول امریکا تحت نام دمکراسی را نمیخورد.چرا پوتین غربگدا و نوکر غرب نیست چرا چرا چرا .آهو رفته بچرا باخود برده بچه را هم بچرد هم بچراند بچه را آهو برگشت زچرا نه خود چریده نه چرانده بچه را خب تو که رفتی بچرا چرا نچروندی بچه را. بعله تمام مشکل ایران هم همینه که نوکر امریکا نمیشه و دمکراسی غربی یعنی زانو زدن جلوی فراماسون ها را قبول کنه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    16 9
    بدبخت جیره خور مزدور،روسیه اونجوری که می خواست نجنگید وگرنه امثال تو پفیوس وطن فروش کا سه لیس غرب گدا که هر روز پول جیره خوری می گیرید تا کامنت بزارید انقدر وقیح نبودیدتا بگید روسیه داره ماله کشی میکنه، فعلا که پوتیتن داره آروم آروم اوکراین رو می بلعه.
    • US ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      13 0
      شما تشریف ببر برای اربابت به خوبی بجنگ.ما هم دعا میکنیم زودتر به ارزوت که رسیدن به ارباب بزرگت استالین هست در جهنم برسی.با ارزوی پیروزی سرورت چکمه
    • US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 0
      جیره خور و کاسه لیس پوتین تویی که جنایات روسیه تو ایران رو فراموش کردی و اینجوری داری از اربابت دفاع میکنی.کی امثال تو توده ای بی چاک و دهن که فقط فحاشی میکنن از این کشور میرن.مرگ بر پوتین و نوکران وطنیش
  • توپچی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    13 3
    مشرق جان داری جوری خبر میدی انگار اوکراین متجاوز به روسیه هست عدالتت شکر پوتین مثل سگی هار شده که راه درمانی نداره تنها راه خالی کردن گلوله تو مغزشه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 2
    این جنگ از روسیه نتواند هوا رو از اکراین بگیره سالها طول میکشه و اقتصاد روسیه رو نابود میکنه
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 1
    بیش از چهل ساله که جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام شده،هشت سالش جنگ سخت باصدام لعنت الله علیه وهنوزهم، پوتین چه فوفوله
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    نادر جان ! می‌دانم از امشب پوسترهایت را فراوان چاپ خواهند کرد و برایت کلیپ‌ها و مستندها خواهند ساخت اما از غصه‌های این سال‌های آخر تو نخواهند گفت. از بی‌مهری‌های کسانی که تو برایشان نردبان فراهم کردی. از حرف‌های درگوشی که بارها برایم گفتی و مرا هم به صبوری دعوت کردی. از اینکه می‌گفتی مسعود جان! نسل جنگ‌ چیز دیگری بود و تکرارنشدنی است و از همسنگران امروز باید به اندازه فهم‌شان توقع داشت. می‌گفتی چک دست کسانی است که خودمان دسته‌چک دستشان دادیم اما به اسم نوانقلابی‌گری از روی ما رد شده‌اند .کاری که ما با نسل خودمان و سیدمرتضی آوینی نکردیم. می‌دانم درست مثل شهید آوینی همان‌ها که خون به جگرش کردند و برایش مرثیه خواندند برای تو هم همان‌ها که قلبت را آزردند سیاهپوش خواهند شد. حیف که به صبر و سکوتم فراخواندی وگرنه گفتنی‌ها بسیار است. عزت و ذلت دست خداست نادر جان. سلام مرا هم به امام و شهدا برسان و بگو رفقای قدیمی در راه هستند.»
  • US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    5 0
    زیر همون یکی زاییده
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    شما که از پوتین و کمونیستها حمایت می کنید اصلا می دانید کمونیست چیست ؟ کمونیست یعنی ماتریالیسم دیالکتیک . کمونیست یعنی اشتراک در همه چیز . کمونیست یعنی دیکتاتوری پرولتاریا . کمونیست یعنی مذهب افیون توده ها . کمونیست یعنی جبر تاریخی به نفع طبقه کارگر. کمونیست یعنی قتل عام بشریت . کمونیست یعنی به اسارت گرفتن انسان . کمونیست یعنی جنگ با خدا. کمونیست یعنی زندگی کردن مثل سگ . کمونیست یعنی اوج حماقت .
    • DE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 3
      خخخخخ کلا ول معطلی واقعا باید به حالت گریست . چین و روسیه همونقدر کمونیست هستند که غربگداها مسلمونند. اسلام‌اشرافی و ارباب رعیتی و اسلام مرفهین بیدرد اسلام آخوندهای درباری انگلیسی و اسلام رانت و رشوه و پارتی و اسلام کاریکاتوری چکار به اسلام کربلایی و حسینی و اسلام ناب محمدی ص و اسلام عقیده و جهاد و شهادت دارد. کمونیست فقط نامی از آن مانده ایده کمونیستی به ذباله دان تارخ رفت همانجایی که ایده کاپیتالیستی امریکا‌دارد میرود.مردم روسیه تمام مسیحی دوآتشه اورتودوکس هستند و روسیه هیچ ربطی به اتحاد جماهیر شوروی و کمونیست سابق ندارند. واقعا چقدر کم مطالعه ای و فقط داستانسرایی کردی .غربگداها با تهمت و بهتان و دروغ و انگ خود را ملعبه روزگار کرده اند . ما‌ الگوی رفتاریمان شهید سلیمانیست که شخصا برای نابود کردن داعش امریکایی ساعتها با پوتین صحبت میکند تا او را متقاعد کند با هم‌کاری با ایران و نابود کردن داعش آمریکایی وارد شود ولی حاضر نیست نامه رییس جمهور امریکا را بخواند و‌پس میفرستد و اوست که میگوید ترامپ قمار باز . ملت ما گول نوکران غرب را نمیخورد شهید سلیمانی افتخار تاریخ ایران رفتارش برای ما الگوست. نه جاسوسان غرب.
  • US ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • GB ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    یعنی واقعآ روسیه نمی داند که تنها دارندهء سلاح هسته ای نیست؟ اگر پوتین دستش به سلاح هسته ای برود دیگر شهر و روستا در روسیه باقی نخواهد ماند به همین خاطر هم کسی تهدیدهایش را جدی نگرفته و وزیر دفاع امریکا در پاسخ به تهدید اتمی روسها گفته فرصت پرداختن به گزافه گوییهای روسها را ندارم چون سرگرم مسائل واقعی میدانی هستم!
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    11 1
    اگر آذربایجان عضو ناتو بشود وبعد برای تحقق اهداف شوم علی اف دنبال تصاحب آذربایجان ایران تا قزوین باشد کار برای ما چه حکمی دارد این مسئله را از اکراین پرستان بپرسید بالاخره ن تمامت ارضی ایران و زادگاه حضرت زرتشت را می خواهید تا مدافعین حرم زلنسکی هستید روسیه امروزبه نیابت از ما می جنگد لااقل اگر برای موفقیتش دعا نمی کنید با تمسخر برای دلقک آمریکا زلنسکی دم تکانی نکنید خواهشا مشرق تحلیل بدهد ومردم را بیدار کند جنگ در تبریز دوباره در راه است شرمنده شهدا در دفاع از آذربایجان نباشید لاقل برای موفقیت کسی به نیابت از همه در برابر ناتو می جنگ دعا کنید
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 9
    فدایت یا سید علی رهبر عزیزم همه مسئولین فدای یه سخنت، 25 سال آینده اسرائیل،خرمشهرها نزدیک هستش،امید از دست ندهید، واما خالی شدن کعبه از زائرین و متبرکات که عجیب بوده،جنگ سفید،خشک شدن دریاچه ی اسمش یادم نیست به تازگی وخیلی مهمه، بمب اتم وجنگ سرخ، کشته شدن پمپ آب و ترامپ، دست یابی مقاومت عراق توسط ایرانی دیروز رونمایی شد،موشک نقطه زن 700 کیلومتری، دیدار خردوپا با گاو شیرده و دست در گردن هم کردن، دست ترکیه و کوردستان عراق وبارزانی ها واسرائیلی ها در شاره زور یا به قول شما سلیمانیه، مردم بی گناه وعزیز ترکیه وکوردستان عراق،که توسط، شیاطین بارز آنی و خردوپا،که در مشکل قراردمیگیرند، درود بر سرزمین آریایی و رهبر سید علی
  • حمیدرضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    12 0
    مرگ بر روسیه متجاوز و تهدید کننده بقای بشریت
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    لطفا خودمون رو گول نزنیم . علت حمله روسها در واقع پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو بوده در حالی که این خود روسها هست که با خوی تجاوزگریش ، کشورهای اطرافش رو مجبور میکنه ازش دور بشن و به یه پیمان نظامی بپیوندند. هدف روسها جلوگیری از گسترش ناتو بوده در حالی که الان کشورهای بیشتری درخواست عضویت در ناتو رو دادن. که باز هم نشان از شکست اهداف روسیه است. روسها دارن با خودشون میجنگن و حامیان ساده لوحشون‌ هم در گمراهی به سر میبرن
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    کسانی که از روس اشغالگر حمایت میکنند نمیتونن در ادعای دفاع از فلسطین در برابر صهیونیسم اشغالگر صادق باشند . در واقع کسی که طرف روس اشغالگر رو میگیره نمیتونه در جبهه حق و باطل طرف حق رو بگیره
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    افراط و جاهلیت باعث میشه که به واهی ترین دلایل ممکن از تجاوز یک کشور به یک کشور مستقل دیگه حمایت کنی . البته خدا خودش فرموده کسانی که گمراهی رو انتخاب میکنن به اذن خدا ، کر و کور میشن و از درک حقایق هم عاجز و ناتوان.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    5 0
    اصلا میدانید همین ۲۰ سال پیش صربها با حمایت همین روسها چه جنایات بی پایانی بر سر مسلمانان بی فاع بوسنی آوردند . جالب این بود که با دخالت ناتو و حمله به صربستان بود که صربها از جنایاتشون دست کشیدند. از اون موقع به بعد رابطه روسیه با ناتو تیره شده. و صربستان هم با ناتو مخالفه.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 0
    شما که از پوتین و کمونیستها حمایت می کنید اصلا می دانید کمونیست چیست ؟ کمونیست یعنی ماتریالیسم دیالکتیک . کمونیست یعنی اشتراک در همه چیز . کمونیست یعنی دیکتاتوری پرولتاریا . کمونیست یعنی مذهب افیون توده ها . کمونیست یعنی جبر تاریخی به نفع طبقه کارگر. کمونیست یعنی قتل عام بشریت . کمونیست یعنی به اسارت گرفتن انسان . کمونیست یعنی جنگ با خدا. کمونیست یعنی زندگی کردن مثل سگ . کمونیست یعنی فریب جوانان . کمونیست یعنی مجاهدین خلق . کمونیست یعنی فداییان خلق . کمونیست یعنی حزب توده . کمونیست یعنی حزب فرقان . کمونیست یعنی ترور شهید مطهری و بهشتی و شهید باهنر و شهید رجایی وانفجار حزب جمهوری اسلامی . کمونیست یعنی صدام و حزب بعث . کمونیست یعنی کوبا و کره شمالی و چین و روسیه و ونزویلا کمونیست یعنی اوج حماقت .کمونیست یعنی جنگ. جهانی و پایان بشریت . کمونیست یعنی دجال آخر الزامان .طرفداری از پوتین و کمونیست یعنی اوج وقاحت و بی شرمی و وطن فروشی و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران .کمونیست یعنی دشمنی با امام زمان عج . لعنت خدا بر تمامی طرفداران کمونیست .و پوتین ملعون .
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      لعنت خدا بر دروغگو اگر شوروی سابق ملاک کمونیستی است برژنف اوکراینی کمونیست بو که رئیس جمهور بود استالین گرجی که این همه جنایت کرد اصلا برید تاریخ بخوانید ضدیتبا استالینیسم را یک روس آزادی خواه به نام خروشچف انجام داد مشرق شده محل نظرات طرفداران علی اف برای الحاق غرب ایران به آذربایجان تجزیه طلب به هدفت نمی رسی خودت را پشت حمایت از فاشیست‌های اکراین مخفی نکن ۵۸۳۵
    • DE ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      خخخخخ کلا ول معطلی واقعا باید به حالت گریست . چین و روسیه همونقدر کمونیست هستند که غربگداها مسلمونند. اسلام‌اشرافی و ارباب رعیتی و اسلام مرفهین بیدرد اسلام آخوندهای درباری انگلیسی و اسلام رانت و رشوه و پارتی و اسلام کاریکاتوری چکار به اسلام کربلایی و حسینی و اسلام ناب محمدی ص و اسلام عقیده و جهاد و شهادت دارد. کمونیست فقط نامی از آن مانده ایده کمونیستی به ذباله دان تارخ رفت همانجایی که ایده کاپیتالیستی امریکا‌دارد میرود.مردم روسیه تمام مسیحی دوآتشه اورتودوکس هستند و روسیه هیچ ربطی به اتحاد جماهیر شوروی و کمونیست سابق ندارند. واقعا چقدر کم مطالعه ای و فقط داستانسرایی کردی .غربگداها با تهمت و بهتان و دروغ و انگ خود را ملعبه روزگار کرده اند . ما‌ الگوی رفتاریمان شهید سلیمانیست که شخصا برای نابود کردن داعش امریکایی ساعتها با پوتین صحبت میکند تا او را متقاعد کند با هم‌کاری با ایران و نابود کردن داعش آمریکایی وارد شود ولی حاضر نیست نامه رییس جمهور امریکا را بخواند و‌پس میفرستد و اوست که میگوید ترامپ قمار باز . ملت ما گول نوکران غرب را نمیخورد شهید سلیمانی افتخار تاریخ ایران رفتارش برای ما الگوست. نه جاسوسان غرب
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر فکر می‌کنید کشته مرده پوتین هستیم بخاطر خفت گیری صاحبان عده ای هست که نمی‌توانند ببینند صاحبتون نه تنها دست گذاشته روی اموال ایران و انواع محدودیت ها بلکه کشورهای دیگر را با فشار و ادار میکنه سد راه بشن. فکر کنم این روش بر میگرده ب کلیسا. کشیش دستور میداد هیچکدام از اعضای کلیسا مثلا با فلان شخص صحبت نکنند و البته غرض شخصی هم اعمال می‌کرد. بگذریم چرا حالا یک عده سینه چاک غرب هستند بقیه باید چوبشو بخورند. همان جا بمان و خدمت کن.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    7 0
    یعنی واقعا درک این موضوع برای بعضیها تا این حد مشکله ؟ خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده واضح و ساده میفرماید کشتن یک انسان بی گناه مانند کشتن تمام مردم عالمه و نجاتش مانند نجات دادن تمام انسانهاست. هرچند امثال تو که بی چون و چرا از روسها حمایت میکنی ، حتی اون صدها کودک و نوزادی که توسط روسها کشته شدن رو فتنه گر و گناهکار میدونی . البته خدا فرموده به زودی در بین بندگانم درباره آنچه به اختلاف سخن می گفتند بحق داوری خواهم کرد . مشرق اگر بی طرف و آزادی لطفا منتشر کن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    نمیشه با دلایل ظاهری و واهی هرکسی رو گناهکار و فتنه گر نامید . چه بسا تهمت گناهیست کبیره و نابخشودنی.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    5 0
    روسیه همسایت باشه یعنی یه حیوان وحشی همسایته پس باید هم‌ مسلح و آماده باشی . به اوکراین باید حق داد.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 1
    کسانی که از روسها و جنایاتشان حمایت میکنن همانهایی هستند که دست تو جیب مردم میکنن و کاخ نشین میشن . مردم عادی نیستن
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    9 3
    گوسفندانی که دنباله رو تجاوزگری پوتین هستند حتی اگه بشر توسط روسها منقرض بشه باز هم دلیلش رو اوکراین می دونن و پوتین رو تطهیر میکنن
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    36 2
    هویت کسانی که از روسهای وحشی حمایت میکنند برای مردم روشن و مشخصه. رسوا شدگان دو عالمند
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 3
    فراموش نمی کنیم غربیها بارها از حمله روسیه به اوکراین قبلش خبر دادن اما روسها تکذیب کردن و گفتن جنگ رسانه ایه . و ثابت شد روسها دروغگویند و حامیانشان هم ابله .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 0
    فریب خوردگانی که از روسها و جنایاتشان حمایت میکنند فقط خودشون رو نزد ملت منفور میکنن
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 5
    منطق کسی که از روسها دفاع میکنه اینه که چون‌ آمریکا به صدام و طالبان حمله کرد و غیرنظامیان هم کشته شدند پس باید از جنایات و تجاوزگری روسها هم‌ حمایت بشه . یعنی خاک عالم تو سرت.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 6
    حامیان کله پوک پوتین شرافتشون رو توافقی فروختن‌ یا به نرخ روز؟
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 3
    کسی که در بین عامه مردم حضور داشته باشه میفهمه که تقریبا هیچکس در بین مردم تجاوزگری روسها رو توجیه نمیکنه‌ و همه می دونن که روسها طرف متجاوز و اشغالگر و جنایتکار این جنگ هستند و فقط یه مشت مزدور و‌ نادان فریب خورده از پوتین حمایت میکنن
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 0
    ضعیف تر از این حرفاست شما فکر میکنید
  • ابن الرضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 7
    همه کشورهائی که به صدام کمک کردند باید یک روزی تاوان جنایات خودرا بدهند از جکاخ اکراین فرانسه اینالیا والمان ایتالیا والمان که به صدام درساخت بمب شیمیائی کمک کردند وفرانسه هواپیمای سوپر اناندارد ومیراز داد وموشک هارا تجهیز کرد برای زدن تهران.انشاء الله همه انها تقاص خواهند داد وانتقام خون فرزندان ایران زمین از اروپائیها گرفته خواهد شد المان نامرد به یاد اورد که درجنگ اول ودم هزاران مهندس المانی را ما درخانه های هود نگهداری کردیم تا به چنگ انگلیسی ها نیفتند ودرجنگ عراق انتظار داشتمی که به ما کمک کنند ولی به دشمن ما ظیوستند وچنگ جهانی 8 ساله را علیه ماراه انداختند.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    25 5
    اون گمراهی که به نقل از قرآن کریم میگه بجنگید تا فتنه از بین بره در واقع باید بگه کودکان رو بکشید و انسانها را آواره کنید تا فتنه خیالی و ساخته شده ذهن متوهم از بین بره . و الا اگر باور به این راه ، داری باید با روسها که مرکز فتنه و دروغ هستند بجنگی تا فتنه و فتنه گران‌ نابود شوند.
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      سنتی و صنعتی را باهم زدی این قدر کوری از نتیجه مصرف زیاد عامل خطر برای حتی خانواده ات است - دو کشور که یکی از آنها تا 20 سال پیش از استانهای آن یکی بوده و مشکل استقلالش هنئز با روسها حل نشد قشون غرب را برای مرزهای پدر خوانده اش به صف کرده بود - مردم از اکراین خارج شده اند کشورهای اروپائی از آنها پذیرائی می کنند دلقک دنیای جنگ واقعی با دنیای بدلکاران سینما اشتباه گرفته بود و زود تر ازاینها باید تن بحقیقت اینک اجداش تا دیروز شناسنامه روسی داشتند و هنوز هم بلا تکلیف هستند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 1
    اصلا این واژه جنگ جهانی سوم را چرا بکار میبرند چرا در جنگ ایران و عراق که همه دنیا پشت صدام بودند بکار نبردند چرا در جنگ سوریه که از سر تاسر عالم جانور دوپا اجیر کردند که با اسد بجنگد ااز واژه جنگ سوم جهانی بکار نبردند فقط جواب یه جمله است حس خود برتر بینی و نزاد برتری . حالا که جنگی در اروپا بوجود امده این گاو های چشم ابی ها اسم جنگ جهانی را روش میزارند که مثلا ای وای هوار دنیا را اب برد .
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    من به پوتین میگم این راه بگیر مثلا چند نقطه در امریکا و اروپا انتخاب بشه برای حمله هسته ای و زمان و تاریخ ان مشخص بشه تا مردم ان منطقه از ان جا فرار کنند و این طوری پوتین جنایت نمی کنه و شرط هم بگذار اگر از اکراین حمایت قطع کنید مسکو سند کتبی میگه حمله نمی کند و این طوری میشه و پدافند امریکا با دانستن تاریخ و زمان شلیک نتواند موشک روسیه مهار کند و موشک اتمی برخورد کند می فهمه شکست حتمی اما اگر پوتین این طرح من نگیره بدون اعلام قبلی موشک شلیک کند خیلی کشته می شوند و قدرت های اتمی میشه با این ایده قدرتشان ازمایش کنند و کسی کشته نشه و مثلا پوتین میتونه در جایی که خود امریکا در صحرا صلاح اتمی ازمایش کرده و غیر مسکونی شلیک کند و تا باعث بیداری امریکا بشه چقدر ناتوان پدافند هوایی و موشکی ان .....الان به نظرم اروپا را امریکا مثل ازمایشگاه کرده و به دروغ میگه تحدید هسته ای نیست که ژنرال انگلیس می گندد در برابر موشک اتمی روسیه پدافند ندارند و امریکا به نظرم می خواد امریکا بمب اتمی در اروپا بزنه تا صلاح اتمی روسیه ازمایش کند روی صلاح های ناتو ............
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      بچه اینقدر کار یاد پوتین نده تا شکست بخوره بره پی کارش چرا با این کارها یاد پوتین میدهید جنگ را به پیروزی برای خودش برسونه. حیف که کل غرب و اروپا و ناتو پشت سر عربستان و با تمام حمایت هاشون و فروش فقط یه قلم ۴۳۰ میلیارد دلاری از پیشرفته ترین اسلحه های امریکایی با خلبان اسراییلی...کل جهان غربی عبری عربی...مشغول جنگ با یمنی های محاصره شده هستند البته دوهفته بیشتر کار نبود ها ولی ۸ ساله طول کشیده لامصب تازه دستهای گاوهای شیرده هم بالاست ....اگه جنگ با یمن نبود بهت میگفتم دو هفته ای کار پوتین تمام بود عین یمن . والا به جان جان کریه . لطفا اینقدر مشاوره نظامی به پوتین ندهید تا دو هفته ای شکست بخوره بره پی کارش .اون مراکز اوکراین باز بازبه بشه توریستی بشه رفت اونجا
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 4
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 4
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 7
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    جنگ روم شرقی غربیه!
  • ناشناس IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    9 1
    هر جا سخن از تحریم و ویرانی و جنگ و تجاوز و آوارگی و گرسنگی ملت ها است . نام روسیه میدرخشد
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    روسیه به زباله دان تاریخ فرستاده بشود خیال مردم ایران راحت شود از پوتین بی شرف و جنایتکار
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 1
    ما تا کی باید شاهد اینترنت الوده باشیم. چند وقتی که در حوادث را نگاه می کنم رگ های دخالت اینترنت الوده را در این حوادث شکار می کنیم و می بینیم مجرم اینترنت الوده است اما این مجرم به زندان نمی ره تا محدود بشه لذا باید م اینترنت الوده به زندان به بریم و این پردازنده های قوی اینتل چقدر نیاز برای سرور ها ی اینترنت ملی که مردم پول ها بزارند این پردازنده ها خریداری بشه و اینترنت ملی درست بشه ما نمیشه با خواب ماندن منظر بشیم اینترنت ملی درست بشه لذا اگر حجم بالای این پردازنده فراهم بشه امید میره اینترنت ملی درست بشه و این پلیدها که در جهان است به کشور نیاد با اینترنت ملی و از روسیه هم میشه کمک گرفت و اگر مردم شاید با هزینه خودشان اینترنت ملی درست کنند شاید اینترنت و خدمات ان رایگان بشه چون کمک مردم درست شده و هم متور جستجوگر ایرانی ..... و با اینترنت جهانی خداحافضی بشه در ایران چون ان زمان هم اگر اشتباه نکنم دهه 70 اینترنت را به استادان دانشگاه می دادند که اشتباه بوده و بنیه علمی را یا فرار مغزها باعث می شد یا ذهن انها را بی اخلاق می کرد و شستشو می داد و فایده هم نداشت ...... و حلا با کمک مردم اینترنت ملی درست بشه تا کشت زار و تخم های شیطانی قطع بشه و به جای ان که ما کشت زار انسانیت بزاریم ما گذاشتین تا اینترنت الوده گشتزار کنه و شبکه من تو یک بار چرا نمی یاد معجزات علمی قران توضیح بده چرا نمی یاد و این بی عقلی و دیکتاتوری و خیانت که چیزهایی که علم ثابت کرده در قران با کمک اابر ریانه ها و تلسکوپ های ماهواره ...و قران 1400 سال پیش میگه اسمان ما به قدرتمان بنا کردیم و همواره ان گسترش می دهیم که بزرگ ترین کشف که همه دانشمدان جهان شوکه شدن در سال 2011 که ثابت شد فضا به شدت در حال گسترش و جالب یک دانشمندی گفت چه کسی ان گسترش می دهد و در سوره 47 ذاریات میگه ما اسمانها را با قدرتمان بنا کردیم و همواره ان را گسترش می دهیم به این میگن قران برای همه قرن ها زنده است و چرا بحث نمیشه در شبکه من تو ؟ به این خیانت و دیکتاتوری و خلاف حقوق خبرنگاری است
    • DE ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      هر وقت يك نفر مطلبي مي‌گويد كه هيچ جزء آن با هيچ جزئش نخواند اين مثل را به زبان آرند. يكي گفت: خسن و خسين هر سه دختران مغاويه بودند كه در مدينه آنان را گرگ دريد.گفتند: خسن و خسين نبود، حسن و حسين بود. هر سه نبود، هر دو بود. دختر نبود، پسر بود. مغاويه نبود معاويه بود. معاويه هم نبود علي(ع) بود. در مدينه گرگ آنها را پاره نكرد بلكه امام حسن را زنش زهر داد، امام حسين را هم شمر ملعون تو صحراي كربلا شهيد كرد. آن كسي را هم كه گرگ خورد حضرت يوسف بود آن هم در مدينه نبود در راه كنعان به مصر بود آن هم نخورد بلكه برادرهاش گفتند خورد كه از اصل دروغ بود. خیلی سعی کردی کلا جملاتت را عمدا بدون معنی و به هم ریخته بنویسی. ولی خیلی ناشیانه زدی به کاهدون.
  • هموطن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    دلبسته هی منجی خارجی این جمله را با دقت بخونند و به دلبسته های کدخدای پوشالی غرب هم بگن که از خواب غفلت بیدار بشن: زلنسکی با حمایت قوی دولت آمریکا انتخاب شده . کاملا شبیه به سلطه لابی صهیونیستی بر بوش پسر و به کارگیری او به عنوان عروسک خیمه شب بازی برای حمله و و اشغال و ویرانی عراق است. مردم اوکراین که همواره با آنها ابراز همدردی کرده و با انواع اشغالگری مخالفت می کنیم، قربانی بزرگ این جنگ و یک تله خونین و ویرانگر است؛ تله ای که زلنسکی با چشمان باز مردم کشور خود را در آن افکند. زلنسکی یا چرچیل زمانه با حمایت قوی دولت آمریکا انتخاب شد تا نازی های راست گرا بار دیگر در کشور اوکراین احیا شوند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحریک و او را ابتدا از خاک اوکراین وارد جنگ جهانی سوم کنند. این امر کاملا شبیه به سلطه لابی صهیونیستی بر بوش پسر و به کارگیری او به عنوان عروسک خیمه شب بازی برای حمله و و اشغال و ویرانی عراق است؛ شخصی که بیش از ۲ میلیون عراقی را به قتل رساند و این امر در راستای تضعیف عرب ها و خدمت به پروژه های سلطه گری اسرائیل بر منطقه بود.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    افرین به اقای پوتین سردار مقاومت ، تنها سرداری که در خط مقدم با اسرائیل در شام و واوکراین مردانه می جنگد اقای پوتین است. اقای پوتین فرزند مکتب خمینی کبیر است که نصایح امام خمینی را گوش کرده وبه ان عمل می کند وروسیه کنونی حاصل صدور انقلاب خمینی کبیر است.دست حق پشت وپناهت جوان مرد منطقه اقای پوتین تا نابودی اوکراین اسرائیلی وبعد از ان نابودی اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس