کد خبر 1368635
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
چرا فلسطینیان حاضر به ترک مسجدالاقصی نیستند/ گزارش تسنیم از قدس

فلسطینیان اعم از زن و مرد و کودک و نوجوان و افراد مسن برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر یورش و حملات مستمر نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست خود را به این مکان مقدس می‌‎رسانند .

به گزارش مشرق، «امتی که رهبرش حضرت محمد(ص) هست زانو نخواهد زد. با جان و دل برای تو فدا خواهیم شد ای مسجدالاقصی»، با این شعارها نمازگزاران به یورش اشغالگران و شهرک نشینان پاسخ دادند در حالی که مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفتند.ده‌ها زخمی و صدها بازداشتی در وضعیت غیرقابل توصیف مسجد الاقصی که بعد از ۵ روز حدود ۳۶۷۰ شهرک نشین به مسجد الاقصی و اطراف ان یورش بردند.

مسجد الاقصی ,

شیخ «عمر الکِسوانی» مدیر مسجدالاقصی می‌گوید: یک اتاق وضعیت اضطراری برای جلوگیری از یورش اشغالگران به مسجد الاقصی تشکیل دادیم، اما کانال ارتباطی اصلی بین نمازگزاران و اداره اوقاف است.

مسجد الاقصی ,

 فلسطینیان از گروه های مختلف و مسلمانان با ملیت‌های مختلف به مسجد الاقصی برای معتکف شدن در ماه مبارک رمضان حضور دارند.

یک شهروند فلسطینی می‌گوید: برای رسیدن به این مکان باید به تمام شیوه‌ها متوسل شد. ما از مردم دعوت می‌کنیم که در تمام سال و نه فقط در ماه مبارک رمضان به قدس بیایند. چون قدس مورد تهدید یهودی‌سازی قرار گرفته است و حتی می‌خواهند با تخریب آن، ساختار خودساخته خود را تشکیل دهند.

مسجد الاقصی ,

یک نوجوان فلسطینی هم گفت : من به اینجا آمده‌ام. این سرزمین به ما تعلق دارد و یهود هیچ حقی در اینجا ندارد. ما به این دلیل، آمده‌ایم چون مسجدالاقصی مورد تهدید اشغالگران و شهرک نشینان قرار گرفته است. مسجدالاقصی مورد تهدید یهودی سازی قرار گرفته است و باید در آن حضور داشته باشیم تا از این مکان مقدس در برابر تجاوزات دفاع کنیم.

مسجد الاقصی ,

در ادامه یک زن فلسطینی می‌گوید: یک هفته قبل هم آمده بودیم در حالی که ما را از مسجدالاقصی بیرون کردند . به یاری خداوند دوباره برگشتیم. من «امّ نور»، از شهر صور به دنبال این هستم و این نیت را دارم که تا مغرب اینجا باشم تا وارد مسجدالاقصی شوم. اگر نشد. همینجا می‌مانم تا بالاخره وارد شوم و قطعا میلیون‌ها فلسطینی و میلیون‌ها مسلمان به دنبال این هستند که به این مکان مقدس بیایند ولی این امکان را پیدا نمی کنند.

مسجد الاقصی ,

عملیات تخریبی متعدد توسط اشغالگران در مسجد قبله‌ای در اطراف مسجدالاقصی و در راستای عملیات‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و این در حالی است که ۲۳ پروژه ترمیم در مسجد الاقصی وجود دارد که رژیم از اجرای آن جلوگیری می کند.

مسجد الاقصی ,

با وجود دشواری‌ها و تشدید ایست و بازرسی ها در ورودی‌های مختلف مسجد الاقصی، صدها هزار فلسطینی توانستند وارد مسجد الاقصی شوند و در آنجا نماز به پا دارند که حاوی پیام صلابت و استواری و چالش طلبی که رمز عزت و افتخار فلسطینیان با قدس و فلسطین نوشته شده است.

مسجد الاقصی , مسجد الاقصی , مسجد الاقصی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس