کد خبر 1367976
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
۲۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمه‌ها باید پوشش داروها را افزایش دهند، گفت: اخیرا برای ۲۰۰ قلم داروی جدید پوشش بیمه‌ای ایجاد شده و همه تلاش بر این است که داروهای داخلی تولید کنیم.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آبیک، میزان تخت‌های بیمارستانی استان قزوین را به نسبت جمعیت کمتر از متوسط کشوری دانست و اظهار کرد: در رابطه با تکمیل پروژه‌ها و تکمیل بیمارستان‌های استان و تقویت بیمارستان‌هایی که دیگران می‌خواهند بسازند مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسیده و امشب در شورای اداری استان به تفصیل بیان خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مصوبات تسریع در رفع مشکل پروژه ۱۰۰۰ تختخوابی بخش خصوصی است و مساعدت می‌شود تا زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: در خصوص پروژه‌های بهداشتی حدود ۸۰ پروژه‌ مصوب شده که به مناطق مختلف استان قزوین تعلق دارد و اعتبارات لازم اختصاص می‌یابد. برای بهداشت اهمیت قائل هستیم و مردم هم باید برای ساخت و تکمیل پروژه ها کمک کنند و عزم باید بر این باشد که بتوانیم در پیشگیری از بیماری‌ها موثر و مفید باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به ارز تخصیص یافته و واردات مواد اولیه داروها و تولیدات داخلی، در خصوص داروهای ضروری هیچ مشکلی نداریم اما برخی داروها به صورت تقویتی و مکمل هستند که مشابه داخلی آنها موجود است و نوع خارجی آن گران قیمت است. داروهایی که نیاز به واردات آنها نداریم نسبت به تولید داخلی آنها اقدام می‌شود و طبق فرمایش مقام‌ معظم رهبری از تولیدات داخلی باید حمایت کنیم و همه تلاش بر این است که تولید داخلی داروها افزایش یابد و در اختیار مردم قرار داده شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها باید میزان پوشش داروها را افزایش دهند، اضافه کرد: طبق تصویبی که داشتیم برای ۲۰۰ داروی جدید پوشش بیمه‌ای ایجاد کرده‌ایم این در حالی است همان طور که اعتبارات بیمه‌ها افزایش یابد، پوشش دارویی هم افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود دو دسته بیمار شامل بیماران صعب العلاج  و بیماران دارای مشکل و نداشتن توانایی برای رفتن به داروخانه و تهیه دارو خاطرنشان کرد: به صورت پیک داروهای این بیماران به درب منازل آنها ارسال می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص اجرایی نشدن   واردات داروهای بیماری ام اس بیان کرد: داروهایی را که تولید داخل می‌کنیم و شرکت‌های دانش بنیانی که نسبت به ساخت داروهای داخلی اقدام می‌کنند نیازی به واردات آنها نداریم و از داروهای تولید داخل باید استفاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امسال وضعیت ارزی از نظر تهیه دارو از سال گذشته بهتر شده و با توجه به اختصاص ارز و اعتباراتی که بانک مرکزی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده هیچ مشکلی در ارز دارو نداریم.

عین اللهی از تشکیل شورای نظارت بر داروخانه‌ها در وزارت خانه و به تبع آن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تاکید بر نظارت جدی بر داروخانه‌ها ادامه داد: سلامت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با افرادی که خارج از چارچوب و دستورالعمل‌ها عمل کنند قطعا برخورد جدی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    با کدام تضمین بیمه ها انجام میدهند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس