کد خبر 136782
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸

اعترافات تلخ رئیس دپارتمان وزارت بهداشت در کلرادوي امریکا فاش کرد که دندانپزشکان به دلیل استفاده چند باره از سرنگ‌ها، افراد زیادی را به بیماری هپاتیت و ایدز مبتلا می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایران، این دندانپزشکان به دلیل عدم رعایت بهداشت و عوض نکردن سرنگ‌های تزریقی به بیماران خود، باعث انتقال این دو بیماری وحشتناک به بسیاری از بیماران خود شده‌اند.

این مقام وزارت بهداشت اعلام کرد که آنها متوجه شده‌اند در کلینیک‌های دندانپزشکی سرنگ‌های تزریقی و دیگر لوازم و وسایل جراحی بدون کاربرد وسایل خاص ضدعفونی‌کننده و به طور چند باره مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از دندانپزشکان پروتکل استانداردهای پزشکی را در این زمینه نقض می‌کنند.



در بیانیه دپارتمان وزارت بهداشت در کلرادو، عنوان شده که این کار علاوه بر انتقال عفونت‌های ویروسی، ناقل بیماری‌های خطرناک نیز هست.یکی از این دندانپزشکان «استفان استین» است که حدود 8 هزار بیمار را با وسایل و ابزار جراحی آلوده معالجه کرده که پس از آزمایش پزشکی بیمارانش مشخص شده که بسیاری از آنها به بیماری HIV (ایدز)، هپاتیت B و هپاتیت C مبتلا شده‌اند.

جان استیپ‌من سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: همیشه مطب این پزشک بسیار شلوغ بوده و تمام هفته عده زیادی از بیماران به این مطب مراجعه می‌کردند که به همین خاطر مبتلایان به بیماری ایدز و هپاتیت نیز در میان بیماران مراجعه کننده به او زیاد بوده است.

وکیل استفان استین در این باره می‌گوید: موکل او در حال حاضر برای شناسایی بیماران مبتلا با بازجویان همکاری‌های لازم را داشته است.به گفته مقامات وزارت بهداشت، هر یک از بیمارانی که هر نوع تزریق از جمله آرام‌بخش در این کلینیک داشته‌اند در معرض خطر بوده‌اند. به گفته سخنگوی سازمان نظارتی بهداشت، در حال حاضر این پزشک مجوز کاری خود را تا رسیدگی کامل به پرونده‌اش از دست داده است و جریان رسیدگی به پرونده‌اش محرمانه باقی خواهد ماند.

سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده هم در این باره می‌گوید: تحقیقات درباره پرونده او و دیگر دندانپزشکانی که احتمالاً از سرنگ‌های مصرفی استفاده کرده‌اند ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس