تصمیم روس‌ها برای رویارویی دوستانه با شاگردان درستکار؛ ایران دعوت کشتی روسیه را قبول می‌کند؟

فدراسیون روسیه به دنبال رویارویی کشتی‌گیرانش با قهرمانان ایرانی است، اما آیا تیم پژمان درستکار در این مقطع می‌توانند مصاف دوستانه با روس‌ها را در دستور کار قرار دهند؟

به گزارش مشرق، کشتی روسیه قادر به حضور در مسابقات جهانی بلگراد نیست و همانطور که نتوانست در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کند، حالا قرار است جهانی ۲۰۲۲ نیز در غیاب آنها برگزار شود.

این در حالی است که کشتی روسیه در سال ۲۰۲۱ هم در رشته آزاد و هم فرنگی قهرمان جهان شده اما اجازه شرکت در مسابقات سال ۲۰۲۲ را ندارد.

این کشور به دلیل حمله نظامی علیه اوکراین، با فشار IOC با محرومیت UWW مواجه شده و از شرکت در مسابقات منع شده است. در همین راستا روس‌ها به دنبال برگزاری تورنمنت‌هایی در کشور خودشان هستند تا امید و انگیزه را در بین قهرمانان‌شان حفظ کرده و ملی‌پوشان‌شان از شرایط مسابقه دور نشوند.

فدراسیون کشتی روسیه از ایران خواسته که برای مسابقه به این کشور بیاید، اما بعید به نظر می‌رسد این امکان برای کشتی ایران وجود داشته باشد که درخواست روس‌ها را بپذیرد.

تیم‌های آزاد و فرنگی کشورمان خود را برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی (مرداد ماه در قونیه)، بازی‌های آسیایی و جهانی صربستان (شهریور ماه در هانگژو و بلگراد) آماده ‌می‌کند و به همین علت با ترافیک مسابقه در ماه‌های پیش رو مواجه است.

کادرفنی تیم‌های ملی باید حداقل دو تیم را از چرخه انتخابی تیم ملی برای شرکت در پیکارهای پیش رو انتخاب کنند و بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، حالا چرخه با حضور در تورنمنت‌ها در رشته فرنگی و برگزاری جام تختی، مرحله نهایی انتخابی و همچنین شرکت در جام‌های بین‌المللی دنبال خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ازجویبار IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 0
    به اندازه کافی کشتی گیر قدر داریم .در بعضی ازوزنها تاسه کشتی گیر بزرگ داریم بخشی را بفرستید روسیه تا تجربه بیشتری بیندوزن روس‌ها از بهترین کشتی گیران جهان هستند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 0
    در هیچ یک از مسابقات تعیین شده نظیر بازیهای کشور های اسلامی یا اسیائی چین روسها حضور ندارند بنابراین این مسابقات در رده اول اهمیت قرار ندارند. حتی اگر شده فقط در بعضی از اوزان تیم به روسیه بفرستید باید تعلل نکنیم . مثلا در اوزان 86 و 92 و 97 و 130 در هر وزن سه یا 4 کشتی گیر داریم.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 2
    کشتی گرفتن با چنایاتکاران جنگی درست نیست
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 0
      جند کلمه هم از مادر عروس بشنویم !!؟
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    اگر روسها در 74 کیلو سیداکف و در 86 نایفوموف و در 97 کیلو سعداله اف را میاورند در اینصورت سرمربی محترم تیم ملی هم در این اوزان سه نفر را راهی روسیه کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس