کد خبر 1367193
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
سازمان ملل: خشونت‌ها در فلسطین باید متوقف شود

"تور ونسلند" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که خشونت های در سرزمین های اشغالی باید متوقف شود و همه آن را محکوم کنند.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی  به اعضای شورای امنیت  گفت که هیچ توجیهی برای اعمال تروریستی یا خشونت علیه غیرنظامیان در سرزمین های اشغالی فلسطین  وجود ندارد.

 او گفت که خشونت، اقدامات تحریک آمیز و فتنه انگیز باید فوری متوقف شود و همه آن را محکوم کنند.

ونسلند همچنین تکرار کرد که رهبران سیاسی، مذهبی و اجتماعی در همه طرف‌ها باید به سهم خود برای کاهش تنش‌ها، حفظ وضعیت موجود در اماکن مقدس و اطمینان از احترام به مقدسات از سوی همه طرف ها، ایفای نقش کنند.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز در جمع خبرنگاران درباره گفتگوی اخیر تلفنی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در این تماس‌ها، دبیرکل درباره وضعیت اماکن مقدس در قدس و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها، پایان دادن به اقدامات تحریک‌آمیز و اقدامات  یکجانبه و بازگرداندن آرامش گفتگو کرد.

به گفته وی، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که وضعیت موجود در اماکن مقدس باید حفظ و به آنها احترام گذاشته شود.

سران کشورهای مصر، اردن و امارات متحده عربی  در نشستی سه جانبه در قاهره بر لزوم بازگشت آرامش به قدس اشغالی تأکید کرده اند.

سران این سه کشور عربی یکشنبه شب تاکید کردند که کشورهای آنها از هیچ تلاشی برای بازگرداندن آرامش در قدس اشغالی دریغ نخواهند کرد و تمام اشکال تشدید تنش را متوقف خواهند کرد تا نمازگزاران بتوانند مناسک دینی خود را بدون مانع یا آزار انجام دهند.

آنها همچنین بر اهمیت حمایت از مقاومت مردم فلسطین و توانمندسازی تشکیلات خودگردان فلسطینی برای ایفای نقش خود برای تحقق آرمان‌های مردم فلسطین و کاهش رنج آنها تاکید کردند.

با آغاز ماه مبارک رمضان حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.

نیروهای مقاومت فلسطین بارها هشدار دادند که در صورت ادامه یافتن این حملات به آن پاسخ خواهند داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس