کد خبر 1366958
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مهدی آیتی

باید به جای وقت تلف کردن پیام صلح و دوستی و همکاری به جهان داد. از دست دادن زمان فقط کار را سخت تر می کند و باید به فکر زمان و اقدام سریع بود.

به گزارش مشرق، مهدی آیتی از فعالان اصلاح طلب مدعی شده است: «اجازه ندادند آقای روحانی برجام را به جایی برساند، برگ برنده‌اش باشد و قهرمان ملی شود»!

این چهره اصلاح طلب احتمالا تمایلی ندارد تا با خود مرور کند که چطور هشت سال عمر یک کشور معطل مذاکرات و قهرمان سازی از روحانی و ظریف شد اما نهایتا چیزی جز «هیچ» نصیب ملت ایران نشد. تعلیق اقتصاد ایران به نگاه دشمنان ملت و عدم اقدامات لازم توسط دولت وقت در نهایت باعث ایجاد اوضاع اقتصادی ناگوار کنونی شد. این تعلیق حتی به موضوعاتی نظیر سلامت مردم کشیده شد و واردات واکسن از سوی مسئولان دولت وقت معلق به رفع تحریم ها و تصویب FATF شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر آن مهر باطل زده شد.

در دولت سیزدهم روند مذاکرات با تاکید بر حقوق ملت ایران در حال انجام است اما کشور در حال پیشرفت و مسئولان در حال باز کردن گره های موجود هستند و تعلیقی در کار نیست.

اینکه اصلاح طلبان زبان دشمن شده و عهدشکنی و زیاده خواهی طرف غربی را کتمان کرده و بی شرمانه از کشور خود مقصرنمایی می کنند، در نوع خود جای تامل و تردید است.

وی همچنین گفته است: «اصولگرایان و دلواپسان نخواستند افتخاراتی به نام آقای روحانی و ظریف ثبت شود».

بخش‌هایی از اظهارات آیتی در گفتگو با آرمان را در ادامه می‌خوانید:

باید توجه کرد که اگر هر دولت دیگری نیز بر سر کار بود، وضعیت تغییر نمی‌کرد زیرا کشور در عرصه سیاست خارجی با مشکلاتی مواجه است و مشکلات داخلی ریشه در آن مشکلات سیاسی در عرصه بین‌المللی دارد. سال‌هاست که سیاست خارجی ایران در مسیری پیش رفته که شاید اشتباهاتی داشت و به اذعان برخی، امروز نتایج این اشتباهات مشخص است.

باید در یک نقطه‌ای این اشتباهات متوقف شود. در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که باید یک تصمیم بزرگ گرفت و دانست با رفت و آمد مجلس‌ها و دولت‌ها اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

کشور برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی راه‌حلی جز اصلاح سیاست داخلی و خارجی ندارد. سیاست داخلی بایدبرپایه حمایت از تولید داخل و حمایت ازبخش خصوصی باشد و سیاست خارجی ما باید برپایه دوستی و همکاری باهمه دنیا باشد. باید به جای ارسال پیام‌هایی که بعضا از آنها برداشت اشتباه می‌شود، به جهان پیام صلح و دوستی فرستاد و به گونه‌ای عمل نشود که این باور ایجاد شود ایران قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را دارد.

قطعا سریع‌ترین مسیر برای بهبود وضعیت کشور، ترمیم روابط خارجی و اصلاح سیاست خارجی کشور است. به‌خاطر همین اشتباهات بوده که در سال‌های اخیر هر روز که از خواب بیدار می‌شدیم، کالاها گران‌تر شده و قدرت خرید مردم پایین آمده است.

باید به جای وقت تلف کردن پیام صلح و دوستی و همکاری به جهان داد. از دست دادن زمان فقط کار را سخت تر می کند و باید به فکر زمان و اقدام سریع بود.

آقای روحانی دست راست آقای هاشمی بود، در تمام عمر انقلاب در زمان جنگ، مجلس و مرکز مطالعات استراتژیک و شورای امنیت در کنار مرحوم هاشمی حضور داشت بنابراین هیچ ‌گاه اعتماد و اعتقاد کامل به حسن روحانی وجود نداشت. تلاش زیادی کردند تا روحانی قهرمان نشود یعنی زمانی که برجام را امضا کردند و به ایران آمدند، همگان فکر کردند روحانی قهرمان صلح و آزادی ایران است.

اصولگراها اعتقادی به آقای روحانی نداشتند و اجازه هم ندادند آقای روحانی برجام را به جایی برساند، برگ برنده‌اش باشد و قهرمان ملی شود. در نتیجه این برگ برنده را نگه داشتند تا دولت وی تمام شود و به نام دولت جدید و مجلس یازدهم ثبت شود.
 
اصولگرایان و دلواپسان نخواستند افتخاراتی به نام آقای روحانی و ظریف ثبت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    5 9
    احتمالاً منظور مهدی آیتی این است که مرد میدان یعنی شهید سلیمانی از ترامپ خواسته بود که برجام را نقض کرده، آمریکا را از آن خارج کند تا حسن روحانی نتواند قهرمان ملی شود!!!!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      اینم یه تحلیلیه!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      قهرمان داریم اون هم چه ق ه ه ه رمانی!!!!! خدا لعنتش کنه با همپالگیهای بی ....تر از خودش، واقعا پررویی نجومی پیش این بی ,,,ها لنگ میندازه!!!!!!!
    • اس AT ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 2
      اقای اًیتی سماق ادم رو از خواب بلند میکنه.
  • احمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    آقای مهدی آیتی گفته روحانی را نگذشتند قهرمان شود روحانی دو سال اول ریاست جمهوریش قهرمان شد هسته ای را با سیمان پر کرد همه سیستمها را پلمپ کرد اقتصاد را نابود کرد کدخدا را راضی کرد تحریمهارا هزار برابر کرد از این قهرمانتر هم داریم
  • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    5 5
    آخه یکی نیست به این آقای آیتی بگه وقتی دست دراز می کنیم به همساده ها نمی رسد باید موشک سرش کنیم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 2
    تفاله های آمریکایی ، تازگی چه فعال شده اند و نگران مردم و ایران شده اند.
  • جهان نیوز IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    لطف منبع مطلب را درج کنید
  • روشن IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    9 7
    مدتی است در فکرم میشود به همه علنی دورغ گفت و نماز و روزه مقبول هم داشت؟ چرا قوه قضائیه دفتری و یا قسمتی را اختصاص به بررسی دورغ و تهمت آشکار اینچنین افرادی دایر نمی کنند؟ واقعاً تشویش اذهان عمومی و شایعه سازی و پراکنی جرم نیست؟ چه خوب فرمودند امام خمینی ره آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‌بینند، آنهایی که خواب امریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند...
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    عباس عبدی درواکنش به اظهارات فائزه:وقت پرداختن به چنین مطالبی ندارم واصلا خوشم نمی آیدبه آن فکرهم کنم... مشرق زیاددرگیراین افرادنشو...به عبدی بپرداز
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      به کدوم کار آقای عبدی؟؟؟ نظریه سنجی سازی برای عادی شدن نوکری کدخدا؟ پیدا شدن اسناد دزدی سفارت آمریکا در خانه اش؟ لیره های استرلینگ در گاوصندوق خانه اش؟ یا پیدا شدن مسکرات و چیزهایی در خانه اش که حتی ماموران دولت در خانه اش نتوانند نماز بخواهنند؟!!!! منحوس تر از این جماعت خود فروش...
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    این چرندیات پوک و بی منطق این جریان تحریف بگذارید کنار گفتمان رهبر انقلاب که گفت اگر جریان تحریف شکست بخوره قطعا تحریم شکست خواهد خورد چرا که جنگ اراده هاست رهبری عملا حجت رو تمام کرد حالا کاسبان برجام خیال پردازی میکنند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    لطفا دادخواست ویژه بابت حداقل عملکرد دولت جناب روحانی را صادر تا همه بدانند چه بر سر مردم آورده اند . یک هزار توئی هست که خوب یکدیگر را پیدا و حمایت میکرده اند و بلاهائی که با روابطی داشته اند بر سر کشور و مردم مقاوم ایران آورده اند . امیدواریم افشا شود . این حق قانونی مردم است
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    نگذاشتن روحانی «قهرمان ملی» بشه؟!!خخخخخ.... خیلی باحالی یارو جناب روحانی به برکت تفکر اشرافی خودش و امثال تو شد «ابر بدقهرمان تاریخ معاصر ایران»
  • ک IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    شما کارشناس هستی یا چیزی دیگری؟ نظام دست آقای روحانی و ظریف را باز گذاشت اما آنها بجای لغو تحریم فقط امتیاز تعلیق گرفته و لی امتیاز کامل دادند در ضمن در تحلیل خود رفتار ترامپ را فراموش نکن چرا دولت روحانی از آمریکا تضمین گرفت مردم را چی فرض کردی؟
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    این دولت. دولت روحانی در عرض سه ماه پیش نویس توافق رو آماده کرد که حتی خروج سپاه از لیست تروریسم هم توش بود اما دولت شما با معطلی و کارشکنی حالا میخ هم دستش نداره اونم بعد از نه ماه مذاکره با دویست نفر مسافر وین!!!
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      بله همانطور که در برجام اصلی کاری کرد کارستان ..... دولت روحانی از بایدن فقط و فقط تعهد لفظی میخواست که خود دولت بایدن از برجام دوباره بیرون نره ولی بایدن قبول نکرد حالا تو میگی فلان و بهمان کرد و میکرد!!!! فقط منافقین و اسقاطیلیها این حرف را میزنند و دیوانه ها و لا غیر
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • DE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    آن یکی مرتب تخریب میکرد و این یکی منفعل و بی برنامه بر سر آوارهای او نشسته .. در عمل این دو فرقی با هم ندارند ..
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 2
      اگه رسوندن کشته های بالای ۷۰۰ نفر کرونا به زیر ۲۰ نفر, جمع کردن صف های مرغ و تخم مرغ و روغن و... ، بالا بردن فروش نفت بدون عجز و لابه و بهانه «اف ای تی اف» و دادن ماهانه ۱۰/۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی های دولت.... و کارهای دیگر بی برنامه گی هست، لیاقت تو امثال تو همون دولت لایق خودتان علی برکت الله داری البته اگه از کمپ و طویله اسقاطیلی نباشی....
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 2
    بعید است این همه نفهمی در وجود اصلاح طلبان بی وجود و عجیب است اینهمه پررویی ! جایی که آمریکایی‌ها خودشان اظهار می‌کنند که چه نقشه ای برای آینده برجام داشتند و دارندبازهم اینها از روحانی و دار و دسته اش دم می‌زنندکه نگذاشتند اولا روحانی هرچه خواست کرد چقدر جاسوس وارد کشور کرد؟ چقدر افراد فاسد را مسولیت داد؟ البته همه اینها دانسته ودرجهت تکمیل پازل براندازی انجام‌ دادند که در جریان محاکمه همه چیز روشن خواهد شد دومٱ، این راهم رهبری به منظور اتمام حجت با احمقها ویاخاینین اجازه مذاکره رادادند شاید بفهمند که نفهمیدن ودر گام‌های اول کار هسته ای دادند رفت واگر ادامه پیدا می‌کرد کشور را دو دستی تقدیم دشمن میکردند
  • صادق IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    چرا دولت با تحریف وتهمت مسیولین روزنامه های زنجیره‌ای ومنتقدین منافق برخورد نمی کننداینهاراازاد گذاشته اند که با حمایت کشورهای اروپایی فتنه سال ۸۸ تکرارشود؟!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    هردو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس