حملات گسترده جنگنده‌های متجاوز سعودی به «صنعاء» یمن

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، در پی لغو اولین پرواز از فرودگاه صنعاء پس از شش سال محاصره سعودی بر آن، از ناامیدی واشنگتن درخصوص فعال‌شدن این فرودگاه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شب گذشته (یک‌شنبه)، ناامیدی‌اش در لغو اولین سفر تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء [تحت نظارت جنبش انصارالله یمن، به دلیل کارشکنی ریاض] را ابراز کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، صفحه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر به نقل از «تیم لیندرگینگ» فرستاده ویژه آمریکا به یمن نوشت: «درباره به تاخیر افتادن اولین سفر تجاری از صنعاء احساس ناامیدی می‌کنیم؛ امری که سبب محروم‌شدن مردم یمن از فرصت مهم سفر می‌شود».

بیشتر بخوانید:

کارتون رسانه عربی سایت رهبری درباره وضعیت سعودی در مساله یمن!

فرستاده ویژه آمریکا به یمن در ادامه پیام خود طرف‌ها را به تلاش برای ازسرگیری سفرها در اسرع وقت و حفظ تعهداتشان به آتش‌بس دعوت کرد.

قرار بود روز گذشته (یک‌شنبه) نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء، پس از شش سال محاصره انجام شود. اما پس از آماده‌سازی‌ها و رزرو بلیط توسط یمنی‌ها، دولت نجات ملی اعلام کرد که ائتلاف سعودی از صدور مجوز برای این پرواز از طریق فرودگاه صنعاء به مقصد اردن، خودداری کرده است.

این امر موجب واکنش مقامات صنعاء شده است. «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن، امروز (دوشنبه) ائتلاف سعودی را مسئول توقف مسیر صلح و شانه خالی کردن از تعهداتش در تسهیل سفرهای فرودگاه بین‌المللی صنعاء دانست و اعلام کرد که صنعاء معتقد است، ائتلاف سعودی تمایلی به صلح و اعتمادسازی ندارد.

ائتلاف متجاوز سعودی، وزارت خارجه آمریکا و فرستاده سازمان ملل در امور یمن در حالی از مسئولیت و تعهدات خود شانه خالی می‌کنند که جنبش انصارالله یمن روز گذشته (یک‌شنبه) در اقدامی بشردوستانه و به‌طور یک‌جانبه، ۴۲ نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را در آستانه نزدیک‌شدن به عید فطر آزاد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس