کد خبر 1366829
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
اوکراین برای استفاده از دارایی‌های توقیفی روسیه با آمریکا رایزنی کرده است

نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت، کی‌یف و واشنگتن در حال بررسی استفاده از دارایی‌های توقیفی روسیه به منظور تامین کمک مالی برای اوکراین هستند.

به گزارش مشرق، دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: ما این مذاکرات را با ایالات متحده و با همه شرکای خود داریم. این یک موضوع و وظیفه و هدف بین‌المللی بسیار مهم است، هدف بین‌المللی برای همه جهان متمدن برای یافتن راه‌حلی درباره چگونگی گرفتن این دارایی‌های مسدود شده و تامین مالی کردن بازیابی اوکراین.

شمیهال در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین ماهانه به ۵ میلیارد دلار کمک مالی نیاز دارد، پاسخ مثبت داد و گفت که گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با این مبلغ موافق هستند.

او گفت: ما مذاکرات بیشماری با کشورهای گروه ۲۰، وزرای دارایی این کشورها، سازمان مالی بین‌المللی، صندوق‌ بین‌المللی پول و بانک جهانی داشتیم. همگی آنها این مقدار را تایید کردند و همگی آنها بر این عقیده هستند که ما به حمایت بشردوستانه برای آوارگان داخلی نیازمندیم.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا پیشتر گفت که ایالات متحده هنوز به این اطمینان نرسیده که آیا می‌توان از دارایی‌های توقیف‌شده روسیه می‌توان برای کمک به اوکراین استفاده کرد یا خیر و آمریکا نیاز دارد تا تبعات آن را بررسی کند.

در ۲۴ فوریه روسیه حمله‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد. به دنبال آن، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و برخی از دیگر کشورها تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهادهای روس اعمال کردند. حمله روسیه امروز وارد شصت و یکمین روز خود شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 0
    احسنت. اون موقع که می گفتیم ارباب پوتین هر آسیبی به اوکراین بزنه مهمون جیبشه این روزا رو میگفتیم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    به هر حال روسیه طرف متجاوز این جنگ است وطرفی که مورد حمله قرار گرفته می تواند در خواست غرامت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس