حزب الله: همبستگی ملی فراگیر راه برون رفت لبنان از شرایط دشوار است

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای با ابراز تسلیت از وقوع فاجعه طرابلس آن را نتیجه سیاست‌های غلط دولت‌های پیاپی در این کشور دانست و برون رفت کشور از شرایط دشوار اقتصادی را مستلزم همبستگی ملی دانست.

به گزارش مشرق، شبکه المنار لبنان اعلام کرد که حزب الله با ابراز تاسف عمیق از فاجعه غم انگیزی که بر شهر عزیز طرابلس و مردم خوب آن وارد شد، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان و همه اهالی در طرابلس و شمال لبنان ابراز داشت و از خداوند متعال برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و آرامش مسئلت خواست.

حزب الله در بیانیه‌ای گفت: آنچه رخ داد، جلوه‌ای بسیار غم‌انگیز از تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور در نتیجه سیاست‌های غلط و دهه‌های طولانی بی‌توجهی و محرومیت‌سازی است که در نهایت منجر به شرایط سختی شد که کشور ما و مردم ما از آن می‌گذرند.

این جنبش افزود: آنچه در دریا رخ داد باید زنگ خطری برای همه مسئولان کشور و در همه سطوح باشد و فریاد بلند وجدان دولت و جامعه را می‌طلبد تا با پیامدهای این بحران از طریق همبستگی اجتماعی و همبستگی گسترده ملی برخورد جدی کنند تا از مصیبت سختی بیرون روند که کشورمان با آن روبروست و ده‌ها خانواده را وادار به مهاجرت و به خطر انداختن زندگی خود برای زندگی بهتر می‌کند.

حزب الله تاکید کرد: این فاجعه مانند همه فجایع گذشته، مستلزم رسیدگی سریع، شفاف، بی طرفانه و عادلانه قضایی برای افشای حقیقت اتفاق افتاده و محاکمه عاملان این فاجعه غم انگیز است که در راس آنها قاچاقچیان انسان  و همه مسئولان ذیربط هستند.

این جنبش از سازمان‌های دولتی مربوطه خواست تا در کنار خانواده‌های قربانیان و خانواده‌های آسیب‌دیده آنها بایستند، آنها را در آغوش بگیرند و به آنها کمک کنند و از  همه خواست که روحیه صبر و مسئولیت ملی نشان دهند و از اعمال خشونت آمیز، خرابکاری و آسیب به امنیت و ثبات داخلی دوری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    خود حزب اله که یکی از عوامل جدایی است داره از همبستگی ملی حرف می زنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس