نبیه

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد پارلمان این کشور آماده است تا مصونیت قضایی همه مقامات را برای تحقیق در خصوص انفجار بیروت لغو کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری کتائب، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با جنبش المستقبل گفت: پارلمان با سیاه نمایی در رسانه‌ها بسیار فاصله دارد، رسانه‌ها سعی دارند نشان دهند که پارلمان قصد دارد بر خون شهدا سرمایه‌گذاری کند، در حالی که این چنین نیست.

او در ادامه افزود: پارلمان از همان لحظات ابتدایی انفجار بندر بیروت نه تنها به عنوان یک نهاد حکومتی بلکه به عنوان نهادی که برخی از اعضایش را در این انفجار از دست داد، با همه قربانیان و بارماندگان و خانواده‌های آن‌ها ابراز همدردی کرد و برای این فاجعه ۳ جلسه برگزار کرد و قربانیان آن را برابر با شهدای لبنان اعلام کرد.

بری اضافه کرد: اولویت مجلس همکاری کامل با قوه قضائیه بوده است و در آینده نیز همین گونه خواهد بود تا حقیقت مشخص شود.

رئیس پارلمان لبنان در آخر نیز گفت: پارلمان و از جمله حزب توسعه و آزادی آمادگی کامل را برای برداشتن مصونیت همه بدون هیچ استثنائی دارد.

پیش از این «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت لبنان با ارسال نامه‌ای از پارلمان این کشور خواسته بود مصونیت قضایی «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعتیر»، وزیر کار سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق لبنان را لغو کنند تا مجامع قضایی این کشور بتوانند در خصوص انفجار از آن‌ها بازجویی کنند.

البیطار با ارسال نامه‌ای دیگر به کانون وکلای لبنان در طرابلس از این وکلا خواست تا از «یوسف فنیانوس»، وزیر کار پیشین لبنان در خصوص اهمال و سهل‌انگاری و دست داشتن در کشته‌شدن مردم بازجویی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس