رئیس جمهور: سند تحول نقشه راه دولت برای تحول در همه عرصه‌هاست

رئیس جمهور سند تحول دولت را نقشه راه قوه مجریه دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم اقدامات‌مان در چارچوب یک نقشه راه انجام شود و کاملا قابل ارزیابی باشد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت، با تاکید بر اراده دولت سیزدهم بر تحول‌آفرینی در همه عرصه‌ها، خاطرنشان کرد: بنای ما از آغاز فعالیت این دولت بر این بوده که اقدمات‌مان در چارچوب یک برنامه جامع و نقشه راه انجام شود و روزمرگی‌ها بر اهداف کلان دولت، سایه نیندازد.

رئیسی سند تحول دولت را  کاربردی توصیف کرد و گفت: این سند با نگاهی کاملا کاربردی تنظیم شده و به هیچ عنوان یک سند کتابخانه‌ای نیست. در عین حال این سند به دلیل تطابق حداکثری با قوانین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، این قابلیت را دارد که مبنای تهیه و تنظیم برنامه پنج ساله توسعه هفتم قرار بگیرد.

رئیسی با اشاره به ماموریت معاونت حقوقی رئیس جمهور، برای تامین زیرساخت‌های لازم جهت اجرای کامل سند، اظهار داشت: اراده دولت اجرای کامل این سند برای تحول‌آفرینی جدی در کشور است.

 رئیسی در عین حال سند تحول دولت را یک سند قابل ارتقا و اصلاح دانست و تاکید کرد: در جلساتی که این ایام با گروه‌های نخبگانی برگزار می‌شود، همه صاحب نظران در سخنان‌شان به سند تحول استناد می‌کنند و پیشنهادات خوبی هم برای ارتقای این سند ارائه می‌دهند.

 رئیسی در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر به فضائل شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره و مهم‌ترین آداب و اعمال امشب را دعا برای فرج و ظهور امام عصر(عج) و کسب معرفت نسبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ازاد IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    اره
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      چی آره؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    تحولات زیاد بوده برنج 30 تومنی روحانی شده 100 تومن پراید 200 میلیون گوشت 200 هزار تومن گوجه 20 هزار تومن
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 0
      که نتیجه حمله زیرساختی روحانی است
  • CH ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا در دو سال اخیر- شهرهای بزرگ- قیمت خانه های بالاشهر 500% رشد قیمت داشت و اما قیمت خانه مشابه (با متراژ مشابه) کمتر از 200% // در حالیکه اقلام مورد نیاز مردم بیشتر بیشتر متوسط خانه های پایین شهر؟! دلیل همین است، که اساسا به دلایل مختلف، حاکمیت و از جمله شوراهای شهر و شهرداریها تا نهادهای قانون گذار و عامل اجرا، ناخواسته و یا تحت نفوذ ثروتمندان و شاید مافیا، شهرها را تبدیل به بالاشهر و پایین شهر تقسیم کردند! مفهوم عدالت، اینست که کسی از عواید بیشتری از دارایی و کار و زندگی برخودار میشود باید مالیات و عوارض بیشتری بدهد، حاکمیت با بازتوزیع این مالیات و عوارض به مناطق کم برخودارتر و فقرا، تبعیض و فقر کاهش و در نهایت محو کند. // اما چی شد؟ حواشی شهرها از امنیت کمتر (جانی و مالی تا نظافت و بهداشت) کمتر برخودارند و اما بالاشهری با وجودی سود بیشتری تورم برده، بیشتر بهره میبرد و مالیات و عوارض کمتری میدهد. // هر ساله شهردرایها مناطق بالاشهری تزئین میکند و همیشه تمیز و اما پایین شهر از خدمات شهری کم بهره؟ // این یعنی تشویق اشرافیت و تحقیر کارگری! // اگر نحوه مالیات گیری متناسب با عواید افراد باشد، اینقدر اختلاف طبقاتی بوجود نمی آید، چرا ملک پایین شهری حتی از متوسط قیمت تورم کمتر شود، اما جالب اینکه بسیاری هزینه خدمات شهری پایین شهری برابر و حتی بیشتر از بلاشهری میدهد؟! شهردرایها به بهانه عدم مشارکت پایین شهری در مخارج آسفالت و نظافت، آنها محروم میکند از خدمات، در حالیکه بالاشهریها هر سال معابر سالمشان کنده و دو مرتبه سنگفرش و آسفالت میشود! با این وضع معلوم است کسب و کارها متمرکز در بالاشهر میشود، کارمند و کاسب با درامد مکفی،خانه های ارزان قیمت حاشیه نمیخرد و اما میرود بلاشهر خانه رهن و اجاره میکند باقیمتهای گزاف و پولش میرود در بازار دلالی خودرو و غیره سرمایه گذاری میکند! این القای ظالمانه پایین شهری و بالاشهری توسط نهادهای حاکمیتی انجام میشود.// تا معادله مفهومی پایین شهری و پایین شهری برعکس نشود، انتظاری از بهبود اقتصادی و معیشتی و عدالت نیست. این نیازمند "حاکمیت و عاملین" سالم و قاطع و سریع العمل است.
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    برادر برنامه های توسعه، سند چشم انداز و قوانین از جمله قانون اساسی را اجرا نکردند. برنامه شما اگر در کتابخانه هم نگهداری شود خوشحال باشید
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    این کار تخصصی است. در دولت مدیر تحول قوی دارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس