کد خبر 1366526
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
انگلیس کانون شیوع ابتلای کودکان به هپاتیت

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اکثر این موارد که ۱۱۴ کودک را شامل می‌شود, در کشور انگلیس ثبت شده است.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه اعلام کرد که حداقل ۱۶۹ مورد هپاتیت حاد در کودکان یک ماهه تا ۱۶ ساله در شیوعی که اکنون ۱۱ کشور را درگیر کرده، شناسایی شده است.

"سی‌ان‌ان" در این باره نوشت, سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد در میان موارد هپاتیت حاد، حداقل یک کودک جان خود را از دست داده و ۱۷ کودک دیگر نیاز به پیوند کبد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بیماری که ۶۴ میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند

طبق گزارش این سازمان هپاتیت حاد (التهاب کبد) با افزایش قابل توجه آنزیم‌های کبدی رخ می‌دهد. بسیاری از موارد, علائم گوارشی مانند درد شکمی، اسهال و استفراغ را گزارش کردند. همچنین افزایش سطح آنزیم‌های کبدی یا "آلانین آمینوترانس آمیناز" و زردی در برخی از کودکان وجود داشت.

WHO گفت که اکثر موارد گزارش شده تب نداشتند و ویروس‌های رایجی که باعث هپاتیت حاد ویروسی می‌شوند مانند ویروس‌های هپاتیت A، B، C، D و E در هیچ یک از این موارد شناسایی نشده است.

کبد اندام حیاتی است که مواد مغذی را پردازش می‌کند، خون را فیلتر می‌کند و به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. زمانی که کبد ملتهب یا آسیب دیده باشد، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اغلب، هپاتیت توسط یک ویروس ایجاد می‌شود و آدنوویروس‌ها نوع رایج ویروسی هستند که از فردی به فرد دیگر منتقل شده و می‌توانند باعث طیفی از بیماری‌های خفیف تا شدیدتر شوند, اما این ویروس‌ها به ندرت به عنوان عامل هپاتیت شدید در افراد سالم گزارش می‌شوند.

WHO گفت که تحقیقات در مورد علت این حادثه باید بر عواملی مانند افزایش حساسیت بین کودکان خردسال به دنبال سطح پایین‌تر گردش خون، ظهور بالقوه یک آدنوویروس جدید و همچنین بر همه‌گیری ویروس کرونا متمرکز شود.

اکثر موارد (۱۱۴ مورد) در بریتانیا گزارش شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۱۳ مورد در اسپانیا، ۱۲ مورد در فلسطین اشغالی، ۹ مورد در ایالات متحده و تعداد کمتری از موارد در دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، نروژ، فرانسه، رومانی و بلژیک تأیید شده است.

روز پنجشنبه، "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های" (CDC) در آمریکا یک توصیه بهداشتی صادر کرد که به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و مقامات بهداشت عمومی در مورد بررسی موارد حاد هپاتیت با دلایل ناشناخته هشدار داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس