کد خبر 1365707
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۹
کبد چرب خود را با این غذاها درمان کنید

انجمن قلب آمریکا هشدار داد که از هر چهار بزرگسال آمریکایی یک نفر با یک اختلال کبدی ناشی از پرخوری زندگی می‌کند؛ بیماری که قشر وسیعی از افراد این جامعه را در معرض مرگ قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، انجمن قلب آمریکا هشدار  داد که از هر چهار بزرگسال آمریکایی یک نفر با یک اختلال کبدی ناشی از پرخوری زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جلبک دریایی قرمز راهی برای درمان بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب غیر الکلی زمانی رخ می‌دهد که چربی بیش از حد در کبد جمع شود و در مراحل اولیه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای ایجاد نمی کند، اما پس از چندین سال می‌تواند باعث درد و ناراحتی در سمت راست بالای شکم و تورم شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، سکته‌های قلبی و مغزی خطرناکترین عارضه «کبد چرب غیرالکلی و هپاتیت مزمن ناشی از آن» ( NAFLD وNASH ) است؛ ضمن اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مبتلایان قبل از مرگ بر اثر بیماری کبدی پیشرفته (سیروز جبران نشده) بر اثر سکته می‌میرند.

انجمن قلب آمریکا خواستار بهبود در میزان تشخیص این بیماری شد؛ پل دوئل، رئیس این انجمن و متخصص دیابت در دانشگاه اورگان هشدار داد که این وضعیت اغلب در طول اسکن‌های معمول مشخص نمی‌شود.

این بیماری شایع‌ترین مشکل کبدی در ایالات متحده است که از هر چهار بزرگسال یک نفر یا ۶۴ میلیون نفر را درگیر کرده است. برآوردها حاکی از آن است که سالانه بیش از یک میلیون بزرگسال بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیانیه انجمن قلب آمریکا در مجله «Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology» منتشر شده است.

*خبرنگار: مصطفی خاطری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    5 1
    بیماری دیگری هم هست که بیش از 75% یانکی‌ها به اذعان خودشون و آمار ارائه شده بهش مبتلا هستند و اون حرامزادگی هست!! جدی میگم سرچ کنین میبینین!!! Out of wedlock births
    • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 2
      بعضی ها همین نشانه روشنفکری میدونن آخر الزمان شده
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    عمدتا به دلیل رفاه بیش از حد و خورد و خوراک زیاده! به برکت ج اسلامی ما چیزی گیرمون نمیاد بخوریم که از این چیزها بگیریم، پس نتیجه می گیریم ج اسلامی مفیده
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      2 0
      خوب واسه همینه 43 ساله مرگ بر امریکا میگیم که دنیا را غارت میکنند میریزن تو حلق خودشان دیگه زمان طاغوت چون شاه برده بود و حق توحش و کاپتولاسیون و ماهی چند صد میلیون دلار حقوق 50 هزار مستشار میداد اکثر مردم لاغر بودند الان شکر خدا نظام تلاش میکنه جلو غارت مستقیم امریکا را بگیره ( فارغ از غارت چند میلیون غربگرا و ارسال ان به اروپا و کانادا و امریکا ) لذا خیلی از مردم چاق هستند
    • پادشاه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      به خاطر آسایش نیست ، به خاطر ترسه‌. چون می دونن یک ساله دیگه قراره جنگ کشورشون رو بگیره، میگن بزار اینقدر بخوریم که ذخیره بشه برای روز مبادا. آمریکا همین آلان بدون اینکه کسی تحریمش کنه دچار تورم شده حالا ببین سال بعد قراره چی بشه.
    • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      دو دلیل داره ۱_ گوشت خوک ۲- مشروبات الکلی
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    راه درمانش کمک به همون بی خانمان هایی هست که دور و برتون هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس