تفکیک زباله های شهری موجب ایجاد درآمد ثابت شهری می‌شود

شهردار تهران در خصوص برنامه شهرداری تهران درباره ساماندهی زباله ها توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شصتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره تفاهم نامه‌های شهرداری تهران گفت: جهت ایجاد رفاه برای شهروندان باید مدیریت مشارکتی داشته باشیم و این مشارکت در دو جهت در سطح شهرداری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این مشارکت‌ها اظهار کرد: یکی از این سطوح همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و دیگری مشارکت با مردم است‌.

بیشتر بخوانید:

پس از ۵۰ سال بهشت زهرا ۲۴ ساعته شد

زاکانی گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق مشارکت با مردم و میدان دادن به آنها در عرصه‌های مختلف، بار را از دوش شهر برداریم تفاهم نامه با وزارت راه، نفت و مقدمه تفاهم نامه با وزارت نیرو در این راستا بوده‌اند.

شهردار تهران درباره تفاهم نامه با وزارت نفت و خروجی آن گفت: آنچه ما دنبال می‌کنیم در چارچوب قانون است و اهتمام وزارت نفت و شهرداری اجرای درست تفاهم نامه است و در این راستا تکالیف دو طرف مشخص است.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به تازگی به امضا رسیده است در خصوص تفاهم نامه‌ای که در دوره‌های قبل با وزارت نفت به امضا رسیده بوده است گفت: منشأ تفاهم نامه قبلی را نمی‌دانم اما روی تفاهم نامه ما ماه‌ها کار شده است و دو طرف با کارگروه‌های تخصصی این تفاهم نامه را شکل داده‌اند.

زاکانی تصریح کرد: وزارت نفت هم نگاه حمل و نقلی و هم غیر حمل و نقلی و در خصوص انرژی و ساختمان‌ها دارد زیرا این موارد به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

شهردار تهران در خصوص پسماند شهر تهران گفت: در حال حاضر پسماند شهری تهران توسط ۶۴ پیمانکار انجام می‌شود و آنها زباله تر را به ۸ مرکز می‌فرستند و به صورت کلی ۲۲ پیمانکار موجود در مناطق در کنار ۸ مرکز، زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند و به آزاد کوه منتقل می‌کنند.

زاکانی ادامه داد: برای آنکه پسماند را سامان دهیم و از درون منازل تفکیک را انجام و از مخازن صیانت کنیم به دنبال این هستیم که در ۸ مرکزی که وظیفه جمع آوری زباله را دارند سرمایه گذاری را از طریق مشارکت با مردم انجام دهیم تا بخشی از این زباله‌ها به انرژی و بخشی به کمپوست تبدیل شود و بخشی که قابل بازیافت نیست به آراد کوه برود.

شهردار تهران گفت: این کار به ۱۸ ماه زمان احتیاج دارد و پس از آن زمان تکمیل می‌شود اولین مرکز انجام این کار ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و منجر به ایجاد درآمد ثابت شهری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس