کد خبر 1366380
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
بیمار نباید از جیب پول بدهد/ بیمه ها زیر بار نمی روند

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: پزشکان حاضر نیستند، بیماران ریالی از جیب پرداخت کنند، اما بیمه ها زیر بار نمی روند.

به گزارش مشرق، ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار داشت: وقتی حقوق پرسنل مطب‌ها و بیمارستان‌ها افزایش یافته است، این پزشک و رئیس بیمارستان هستند که باید پرداخت‌ها را انجام دهند. اما، تعرفه‌ها با هزینه‌ها، همخوانی ندارد و همین موضوع، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی حاضر نیست ریالی از جیب بیمار پرداخت شود، افزود: متأسفانه پوشش بیمه‌ای خدمات به اندازه‌ای نیست که رضایت بیمار و پزشک را به دنبال داشته باشد.

خسرونیا ادامه داد: طبق قانون اساسی کشور، درمان رایگان است و بیمه‌ها وظیفه دارند خدمات مورد نیاز مردم را پوشش دهند.

به گفته وی، بر اساس قانون بیمه همگانی، ۷۰ درصد هزینه‌های بیماران را بیمه‌ها باید پرداخت کنند که در شرایط کنونی چنین چیزی را نمی‌بینیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در حال حاضر وقتی بیمار به مطب می‌آید، ۸۰ درصد هزینه را از جیب پرداخت می‌کند و این مشکل متوجه بیمه‌ها است.

وی افزود: این روند پرداخت هزینه‌های سلامت، ظلم به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    مردم شده اند توپ بازی کلمات
  • علی ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    قسم می خورم پزشک عمومی هستم با بیست سال سابقه کار در مراکز اورژانس بیمارستان و درمانگاه و هنوز خانه ندارم ماشین من هم 206 مدل 84 است پارسال هر روز در مراکز کرونا کار کردم فقط فروردین و اردیبهشت را ساعتی 35 هزار تومان به من پرداخت کردند بقیه هنوز پرداخت نشده درآمد من فقط برای زنده ماندن و هزینه بیمه ماشین و هزینه بنزین و روغن و اصطهلاک ماشین است مشکل از پزشکان نیست از بیمه است بخحش بزرگی از مشکل کشور بیمه ها و بانک ها هستند پزشکان پرکارترین قشر مملکت هستند با کمترین درآمد ، ویزیت یک پزشک در کشور های اروپایی آمریکایی بالای 5 ملیون است و بیمه ها این مبلغ را به پزشک می دهند ولی در ایران بیمه ها به پزشک پول نمی دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس