کد خبر 1365409
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
.

چیزی که اسرائیل درباره روسیه و جنگ اوکراین از آن می‌ترسید، بر سرش آمد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش «الف»، از ابتدای بحران اوکراین، رژیم صهیونیستی یکی از طرف‌هایی بود که در وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفت و یک بام و دو هوا قرار داشت. صهیونیست‌ها در عین حال که تلاش داشتند در این بحران، آمریکا را راضی نگه دارند، به‌دنبال برافروختن خشم روسیه نیز نبودند و از پیامدها و تأثیرات منفی آن بر مناسبت با مسکو می‌ترسیدند.

البته از همان ابتدا مشخص بود که صهیونیست‌ها قدرت مدیریت موضع خود درباره بحران اوکراین را ندارند. وزارت خارجه اسرائیل در اولین واکنش به آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، نقض جدی نظم بین‌المللی است و تل‌آویو این حمله را محکوم می‌کند. همچنین اسرائیل همراهی خود را با نگرانی‌های بین‌المللی در مورد اتفاقات شرق اوکراین و تشدید اوضاع در این منطقه اعلام می‌کند.

بعد از آن بود که «دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست ماهانه‌ای که به منظور بررسی درگیری‌های فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برگزار شده بود، با هجمه تند علیه اسرائیل اعلام کرد ارتفاعات جولان، بخش جدایی‌ناپذیر سوریه بوده و مسکو حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به همین دلیل مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم وانمود کردند که در بحران اوکراین بی‌طرف بوده و خواستار حل مسالمت‌آمیز آن هستند. صهیونیست‌ها حتی سعی داشتند با ماهی‌گیری از آب گل‌آلود، پیشنهاد میانجی‌گری در بحران اوکراین را بدهند. اما سران روسیه به این پیشنهاد تل‌آویو اعتنا نکردند.

اخیرا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که چندین بار حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده بود، از لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد حمایت کرد. همین مسئله موجب برافروخته شدن خشم روسیه و تیره شدن مناسبات میان مسکو و تل‌آویو شد. وزارت خارجه روسیه اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه مسکو و حمایت از لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را در چارچوب تلاش برای تحریف افکار جهانیان از درگیری‌ها در فلسطین‌ اشغالی توصیف کرد.

رسانه‌های صهیونیستی به بازتاب گسترده تنش دیپلماتیک به‌وجود آمده میان مسکو و تل‌آویو پرداخته و بیانیه وزارت خارجه روسیه در این زمینه را استثنایی توصیف کردند.

در همین زمینه شبکه اسرائیلی «کان»  به بخشی از بیانیه وزارت خارجه روسیه‌ اشاره کرد که در آن آمده بود: اظهارات یائیر لاپید چیزی جز تلاش برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از درگیری‌های فلسطین که یکی از طولانی‌ترین  مناقشات جهان  محسوب می‌شود، نیست. اسرائیل به‌ اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین ادامه می‌دهد و به شکل تدریجی زمین‌های فلسطینیان را به حاکمیت خود ملحق می‌کند.اکنون دو میلیون آواره فلسطینی در مناطق مختلف جهان زندگی می‌کنند. در حال حاضر نوار غزه تبدیل به یک زندان باز شده که ساکنان آن ۱۴ سال است تحت شرایط سختی که اسرائیل از دریا و زمین و هوا به آنها تحمیل کرده زندگی می‌کنند.

این رسانه‌ها بیانیه روسیه علیه اسرائیل را یک هجمه غیردیپلماتیک دانستند.اما علاوه بر آن بیانیه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشورهای غربی و آمریکا از ادامه‌ اشغالگری‌های اسرائیل در فلسطین چشم پوشی کرده‌اند.

هجمه بی‌سابقه مسکو علیه تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که روس‌ها پیش از این، اغلب در قبال تجاوزات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی موضع‌گیری خاصی نداشتند و حتی در جریان حملات هوایی مستمر جنگنده‌های اسرائیل به سوریه، سکوت می‌کردند، اما اکنون که روسیه در انتقاد از سیاست‌های اسرائیل علنا این رژیم را متهم به جنایت و اشغالگری در خاک فلسطین می‌کند، به معنای آن است که مرحله‌ای تازه و بحرانی در روابط میان مسکو و تل‌آویو آغاز شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    10 1
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛
    • سید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 0
      کم کمَک روس ها در حال شناختن دوستان و دشمنان خود در صحنه بین المللی هستند و اگر خردمندی به خرج دهند به همراهی چین، با بازی در زمین ایران و پُرکردن خانه های جدولی که ایران طراح آن هست، عرصه را هرچه بیشتر بر یانکی ها و صهیونی ها تنگ خواهند کرد و آن ها را به عزا خواهند نشاند! به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی این نظام، ان شاءاللّه آینده تاریخ و جهان با درایت رهبر معظم ما، توسط و به خواست جمهوری اسلامی ایران تدوین می شود!!
  • RO ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 0
    رژیم نجس و شبطانی صهیونیست در سراشیبی صغوط وحشتناک .
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 7
    چه دل خجسته ای دارید که فکر میکنید روسیه پشت اسرائیل رو خالی میکنه و طرف ایران رو میگیره؟؟!! خدائیش باقی تحلیل هاتون هم مثل همین بوده ؟؟!!
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 1
    اسرائیل یکی از مسببان جریانات اوکراین است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 4
    اخر روسيه هم همانند كشورما گلوباليست دارد واين موضع گيرى به معنى انست كه درانجا هم مثل ايران به مرده هاى متحرك سياسى تبديل شده اند واين سرنوشت محتوم انها است
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 3
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    درعرصه هوایی درست امار می دهند اما در صحنه زمینی ارتش روسیه به خانه تکانی نیاز دارد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    اگر روسیه در اوکراین توسط جبهه النصره شکست بخورد نوبت به ایران عزیز می رسد می دونید که ایران خواهان صلح با جبهه النصره اوکراین
  • نیما IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    تا قدس پس نگیریم آروم نمی گگیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس