کد خبر 1363465
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
اهتراز پرچم روسیه در شرق اوکراین

در ادامه تشدید تیرگی در روابط تل آویو و مسکو، وزارت خارجه روسیه، رژیم صهیونیستی را به سوءاستفاده از مساله اوکراین برای منحرف کردن تنش‌ها در فلسطین اشغالی متهم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه از اظهارات ضدروسی «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دفاع از رای تل آویو برای تعلیق عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه بیانیه لاپید بعد از رای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه مسکو را «تاسف آور» خواند. 

براساس گزارش روزنامه هاآرتص، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته، «ما به بیانیه تهاجمی یائیر لاپید توجه کردیم؛ اظهارات وزیر خارجه اسرائیل مایه تاسف است و آن را رد می‌کنیم..» 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود، این اقدامات رژیم صهیونیستی را تلاشی ضعیف برای سوء استفاده از مساله اوکراین و منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از یکی از قدیمیترین تنشهای حل نشده(مساله فلسطین) این رژیم خوانده است. 

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا تحت فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حالت تعلیق درآورد. 

اسرائیل در همراهی با آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت داد و آشکار مواضع ضدروسی گرفت. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود در بیانیه خود بعد از رای گیری مدعی شد، کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است. 

روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضدروسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گراییده است. 

روسیه به خشونتهای نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که روز جمعه اتفاق افتاد نیز واکنش نشان داده و گفته، «اسرائیل با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، به اشغال غیرقانونی و الحاق مستمر سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد».

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، حداقل ۱۵۰ فلسطینی مجروح شدند.

تنشهای مسکو و تل آویو در حال شدت گرفته است که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به مسکو و کی‌یف سفر کرد تا میان دو کشور میانجیگری کند اما اقدامات وی با شکست مواجه شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • من FR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    4 0
    یکی نیست به پوتین بگه تا دیروز اونجا با نتانیاهو خوش و بش و شام داشتی حالا برات فلسطین مهم شد؟ چقدر بدم میاد از اون آدمایی که ادای خوب ها و ادم حسابیا رو در میارن
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 0
    روسیه تا قبل از ورود به جنگ با اوکراین در مورد تچاوزات بی حد و حصر رزیم جلاد و اسرائیل غاصب هیچ حرکتی را به نفع مردم مسلمان فلسطین نمی کرد و همواره تجاوزات و قتل و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط اسرائیل جنایتکاررا نادیده می گرفت و در مجامع بین المللی هم سکوت اختیار می کرد . اما لطف و عنایت خدا را ببین اخیرا که اسرائیل بعد از جنگ روسیه با اوکراین . جانب اوکراین را گرفته و شدیدا روسیه را محکوم نموده است . مشاهده می کنیم که روسیه چطور این رزیم سرکوبگر و جانی را در باره تجاوزات مستمر و ظلم های مداوم اسرائیل نسبت به مردم بی پناه فلسطین را قویا محکوم می نماید و جالب این جاست تازه روسیه بیدار شده که اسرائیل رزیم بی هویت و قاتل و جنایت پیشه و سفاک و گرگ درنده خو است . امید وارم روسیه این بار متوجه حقایق گردد و بی جهت از رزیم تا بن دندان فاسد و جلاد اسرائیل حمایت نکند و با آزاد منشی و راد مردی تجاوزات وحشیانه رزیم کودک کش و خون آشام اسرئیل را همواره محکوم و از مظلومان بی دفاع و بی گناه فلسطین پشتیبانی نماید . انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس