کد خبر 1364019
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
مسکو سفیر رژیم‌صهیونیستی را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرد.

 به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پیش در پیامی در توییتر نوشت که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

وی در این پیام نوشت: «تصاویر و شواهد از اوکراین وحشتناک است. نیروهای روس علیه مردم غیرنظامی بی دفاع جنایت جنگی مرتکب شده‌اند. من قویا این جنایات جنگی را محکوم می‌کنم».

ازسوی دیگر وزارت خارجه روسیه اخیرا از اظهارات ضدروسی یائیر لاپید در دفاع از رای تل آویو برای تعلیق عضویت مسکو در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه بیانیه لاپید بعد از رای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه مسکو را «تاسف آور» خواند.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفته، «ما به بیانیه تهاجمی یائیر لاپید توجه کردیم؛ اظهارات وزیر خارجه اسرائیل مایه تاسف است و آن را رد می‌کنیم ...»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود، این اقدامات رژیم صهیونیستی را تلاشی ضعیف برای سوء استفاده از مساله اوکراین و منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از یکی از قدیمیترین تنشهای حل نشده (مساله فلسطین) این رژیم خوانده است.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا تحت فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حالت تعلیق درآورد.

اسرائیل در همراهی با آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت داد و آشکار مواضع ضدروسی گرفت.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود در بیانیه خود بعد از رای گیری مدعی شد، کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است.

روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضدروسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گراییده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 1
    روسیه باید سمت خود را مشخص کند و جبه مقاومت بپیوندد.
    • جهودشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      1 7
      اشتباه شما همینجاست. منافق تر از روسیه باز هم روسیه است و همیشه باید از چنین رفیقی پرهیز کرد و مراقب بود. روسیه دقیقاً سمت یهود بازی میکنه و این بازیها رو برای ایجاد جبهه مسیحی درمیاره تا پرچمدار جنگ علیه باطل باشه. یعنی جاه طلب است. یهودیان جاه طلبها رو شناسایی میکنند، اونها پر و بال میدهند و به اوج میرسانند و یکهو رها میکنند. روسیه کاملاً منطبق و هماهنگ با یهودیان حسیدی مافیای خبد لوباویچ هست به اوج میرسد و رها میشود.
    • تبریزی IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      جهود شناس جهودی خودتی و اربابهای بی همه چیز تر از خودت، هر چی لایق خودت و اربابهای غربیته بلغور میکنی، البته روسیه و دیگران هم مالی نیستند ولی محور غربی-عبری-عربی بی همه چیزترین ها تو کل کره خاکی هستند با فاصله بسیااار
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      جبهه مقاومت نیاز به چنین نیرو ضعیف نداره حماس فلسطین میتونست سه سوت اکراین فتح کنه اینا با این همه دبدبه کبکبه نتونستن وقتی اس 300 نداد ما فهمیدیم روسیه اصلا بدرد بخور نیست سریع خودمون ساختیم سر نیروگاه اذیت کرد خودمون ساختیم کلا یه ارزن کمکش نکردیم تو اکراین ادم شد
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 1
    چون صهیونیست های جنایتکار با حمله نظامی روسیه به اکراین ابراز مخالفت می کنند پس احتمالا کار پوتین درست است
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      3 0
      افزایش و گسترش و نزدیک کردن سلاح ها و نیروهای نظامی به مرزهای کشوری که منافع جداگانه ای برای خود تعریف کرده و مستقل از پیمان استگباری ناتو هست، چیزی جز تحدید و باج خواهی نیست و جواب تحدید و باج خواهی مسلما لبخندو قدم زدن با یاغیگران نخواهد بود، و هر انسان منصف و بی غرضی حق را به باج خواهان نخواهد داد.
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      جناب 2343 لطفاً کمی مطالعه داشته باش اینطور نیست که ادمها یا سفید باشند یا سیاه
  • IT ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 3
    inhameh sange rusiyehe motajavez keh dar eshghalgary vajhe moshtarak ba esrail darad, iran va rusiyeh belakhareh tavanestand, ejazeh az padafande havaeiye s300 ra az rusiyeh begirand? kheyli sakhteh didane shahadate mazloomanehe irani va lobnani beh daste esrail ounham ba namardi ba hamalate havaei va adame entegham az in janiyane bigheyrat.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 0
    ضرب المثل دیگ به کتری میگه روت سیاه مصداق پیدا کرد رژیمی که بیش از هفتاد سال در حال جنایت جنگی علیه مردم بیدفاع فلسطین است حاالا روسیه را در تبعیت از آمریکا جنایتکار جنگی می خواند .
  • اسداله امین IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    پس از اولتیاتوم روسیه به دولت ایران برای اخراج مورگان شوستر، کارشناس اقتصادی آمریکایی در ایران، دولت ایران این اولتیماتوم را در 28 آذر 1290 ش پذیرفت. اما پذیرش ذلت بار اولتیماتوم روس‌ها که به امید پایان یافتن زیاده خواهی ها و بهانه گیری‌های دولت روسیه انجام گرفت، نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه دامنه تجاوزات آنها را گسترش داد. در این میان، شهر تبریز که به علت مقاومت دلیرانه در برابر عناصر وابسته به روس‌ها از جمله محمدعلی شاه، بیش از دیگر شهرها مورد خشم روس‌ها بود، در سحرگاه این روز برابر با 29 ذی حجه 1329 ق، آماج حملات قزاق‌های روس قرار گرفت. روس‌ها به بهانه بی احترامی پاسبان نظمیه تبریز به مأمور روسی، کشتار مردمِ شهر را آغاز نمودند و نقاط حساس شهر را به تصرف خود درآوردند. سپس به تاراج اموال مردم و قتل آنان پرداخته و هرگونه مقاومتی را با تفنگ پاسخ دادند. روس‌ها در روزهای بعد این جنایات خود را ادامه داده و در دهم دی ماه آن سال برابر با عاشورای 1330 ق، ثقه الاسلام تبریزی، عالم بزرگ شهر را به دار زدند. همزمان با تبریز، روس‌ها به گیلان نیز یورش بردند و جنایات مشابهی را رقم زدند. آنان به هر کس که مشکوک می‌شدند، می‌کشتند و از ارتکاب هر نوع ظلم و خشونت، دریغ نکردند. در این حال مردم رشت بنا بر فتوای مراجع، از خرید کالاهای روسی و انگلیسی خودداری می‌کردند و از مقاومت در برابر نیروهای روس، غافل نبودند. اما روس‌ها این استقامت عمومی را با قتل مردم به طرق مختلف پاسخ دادند.
  • ش. AE ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    این مردک رذل یعنی خبر نداره از جنایات جنگی رژیم کودک کش اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس