کد خبر 1365406
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱
هراس سناتور آمریکایی از رفع احتمالی تحریم‌ها علیه سپاه

سناتور جمهوریخواه آمریکایی در تداوم هراس تندروها در آمریکا از بازگشت احتمالی دولت دموکرات جو بایدن به برجام، از رفع احتمالی تحریم ها علیه سپاه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، "بیل کسیدی" سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی از لوئیزیانا در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد حذف سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا "برخلاف منافع آمریکا" است و نباید مورد بررسی قرار گیردشود.

این سناتور تندروی آمریکایی در همین راستا خطاب به بایدن گفت: رئیس جمهور باید توافق با ایران را رها کند.

پیش از این، یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره پیشنهاد دولت بایدن درباره رفع تحریم‌های سپاه به طرح های ضد ایرانی جمهوریخواهان پرداخته و در عین حال به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است: دولت بایدن برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام) "آماده اتخاذ تصمیمات دشوار" است.

 نشریه راستگرای واشنگتن فری بیکن در گزارشی درباره آنچه آخرین پیشنهاد دولت بایدن خوانده، ادعاهایی را مطرح کرده و نوشته است این پیشنهاد می تواند تحریم ها علیه دستکم ۸۰ هزار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رفع کند.

 این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات کنگره آمریکا ادعا کرد: این پیشنهاد سپاه را از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی حذف می کند و ورود آنها را به آمریکا آسان تر می کند.

واشنگتن فری بیکن ادامه داد: با این حال،  نیروی قدس سپاه پاسداران در این فهرست باقی می ماند تا خروج سپاه از این فهرست جبران شود. بر اساس تخمین های مقامات آمریکایی، (در این پیشنهاد)  تحریم ها علیه ۸۰ تا ۱۸۰ هزار عضو سپاه رفع خواهند شد اما علیه حدود ۲۰ هزار عضو نیروی قدس سپاه همچنان باقی خواهند ماند.

اظهارات و طرح های ضد ایرانی در حالی است که اکثر سیاستمداران و مقامات جهان از جمله سیاستمداران آمریکایی معتقدند تئوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری  سابق آمریکا در مورد خروج از برجام و انجام توافق قوی تر با ایران از طریق تحریم های سخت و سیاست فشار حداکثری اشتباه بود و شکست خورده است.

 از سوی دیگر، این مخالفت ها و ادعاها در حالی است که  "یائل لمپرت" دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در نشستی در جامعه یهودیان آمریکا گفته است: درک می کنم تعدادی ممکن است در خصوص بازگشت به توافق نگرانی های جدی داشته باشند، به این نگرانی ها احترام می گذارم. با انتقادها آشنا هستم اما منتقدان ما جایگزینی برای برجام ندارند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    طبق فرمایش رهبری تمام تحریم هایی که بعد از برجام وضع شده است و تمام تحریم هایی که بر اساس برجام باید رفع می شد باید برداشته شود و امکان راستی آزمایی آن هم وجود داشته باشد . سپاه را بعد پذیرش برجام تحریم کردند پس رفع این تحریم باید اتفاق بیفتد . این هیچ ربطی به ترس آمریکایی ها هم ندارد چون چوب را که بر داری گربه دزده حساب کار دستش می آید . ترس یانکی ها بی حساب نیست . می دانند با کی طرفند . افتاد ......
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس