کد خبر 1365389
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
پنتاگون: آزمایش موشکی روسیه امر عادی است/ تهدید نیست

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد روسیه پیش از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما به آمریکا "اطلاع رسانی کرده است" و پنتاگون این آزمایش را امری عادی می داند و تهدیدی برای آمریکا نیست.

به گزارش مشرق،وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور موشک فوق سنگین قاره پیمای جدید خود با عنوان «سارمات» را از پایگاه هوایی «پلستسک» با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنا بر گزارش‌ها، موشک سارمات، قدرتمندترین موشک دنیا با بیشترین برد اصابت در جهان است. این موشک به طور قابل توجهی قدرت رزمی نیروهای مسلح هسته‌ای و استراتژیک روسیه را تقویت خواهد کرد.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، این موشک در تمام مراحل پرواز خود مطابق انتظار عمل کرده است.

 این موشک ارتقا یافته توانایی حمل کلاهک‌‎های بیشتر و پشتیبانی از انواع جدید کلاهک‌ها مانند گلایدرهای مافوق صوت را داراست.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه به وقت محلی همچنین تصریح کرد که اوکراین قطعات جنگنده خود را از کشورهای متحد آمریکا دریافت کرده است.

وی در ارتباط با اظهارات روز گذشته خود تصریح کرد که اوکراین قطعات جنگنده های خود را کشورهای متحد آمریکا دریافت کرده و این کشور جنگنده های کامل دریافت نکرده است.

سخنگوی پنتاگون گفت در حالی که یک کشور ناشناس پیشنهاد ارائه جنگنده به اوکراین برای تقویت نبرد این کشور با روسیه را مطرح کرده است اما "آنها جنگنده کامل را از کشور دیگری دریافت نکرده اند."

کربی عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) افزود:  آمریکا در مورد ارسال برخی از قطعات یدکی اضافی مورد نیاز جنگنده های اوکراین به آنها کمک کرده است.

سخنگوی پنتاگون در عین حال اظهار داشت:با این حال ما جنگنده به اوکراین ارسال نکرده ایم.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اوکراین جنگنده های اضافی را از کشورهای دیگر به غیر از آمریکا و همچنین قطعات یدکی جنگنده ها را دریافت کرده است تا اوکراینی ها بتوانند جنگنده بیشتری در آسمان داشته باشند.
کربی گفت: من بدون پرداختن به آنچه کشورهای دیگر ارائه می‌کنند می توانم بگویم که آنها پلتفرم و قطعات اضافی دریافت کرده‌اند تا بتوانند اندازه ناوگان جنگنده های خود را افزایش دهند. توضیح بیشتری نمی دهم.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که قصد دارد تجهیزات توپخانه بیشتری  به اوکراین ارسال کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    دوستان در شب قدر یادمون نره ظهور رو بخواهیم._____ اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس