کد خبر 1365309
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
محمدکاظم انبارلویی

کسانی که آن طرف میز با ما مذاکره می کنند هیچ نمایندگی از طرف دولت‌های اروپایی و آمریکایی ندارند. آنها توپ جمع کن یک بازی هستند که فکر می کنند جزء بازیگران اصلی می باشند.

به گزارش مشرق،  محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: اخیرا طرف اروپایی مذاکرات در وین نامه‌ای به ایران ارسال کرده و التماس گونه خواستار از سرگیری مذاکرات شده است. او گفته برای نتایج حاصله زحمت کشیده شده و ۸ دور مذاکره شده حیف است این زحمات به باد رود. سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به تلاش‌های آقای مورا برای ازسرگیری مذاکرات گفته است:‌آمریکا می خواهد بخشی از فشار حداکثری ترامپ را حفظ کند. چیزی به نام انتفاع اقتصادی از برجام برای ایران نمی بیند.

موضوعات باقیمانده بین ایران و آمریکا بیش از یک موضوع است. مسئول عقب انداختن مذاکرات، آمریکاست.

همین دیروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آقای ند پرایس با پررویی تمام گفت: «اگر ایران خواستار لغو تحرم هاست باید به مسائل فرا برجام رسیدگی و نگرانی ما را برطرف کند.»

 راستی چرا مذاکرات بی نتیجه رها شده؟ این سؤالی است که هم ما باید به آن پاسخ بدهیم هم طرف اروپایی  و آمریکایی!

پاسخ روشن این سؤال کلیدی آن است، کسانی که آن طرف میز با ما مذاکره می کنند هیچ نمایندگی از طرف دولت‌های اروپایی و آمریکایی ندارند. آنها توپ جمع کن یک بازی هستند که فکر می کنند جزء بازیگران اصلی می باشند. کسانی که برای دولت آمریکا تصمیم می گیرند کسانی نیستند که در کاخ سفید، وزارت خارجه، وزارت خزانه داری و پنتاگون با رأی مردم راه یافته باشند این‌ها بازیچه یک دولت نامرئی هستند که تصمیمات آن دولت برای این جماعت سرکار مکشوف نیست. همین بساط در اروپا و سه کشوری که طرف گفت و گوی ما در وین هستند پهن شده است. این طرف میز یعنی ایران یک دولت مشروع مقتدر، با سابقه تاریخی و تصمیم ساز و تصمیم گیر و متعهد به تعهدات خود است و مرئی و نامرئی ندارد. لذا در برجام به تعهدات خود عمل کرد و نشان داد ظاهر و باطن آن یکی است و مرئی و نامرئی ندارد.

آن طرف میز دهها تعهد در برجام داد و به یک قلم آن هم عمل نکرد و برعکس صدها تحریم بر آن افزود و پرروتر و طلبکارتر از گذشته خود را برای مذاکرات وین آماده کرد. این طرف میز خیال می کرد امضای کری برای قوام و پایداری برجام کفایت می کند. اما خیلی زود معلوم شد جان کری وزیرخارجه وقت آمریکا حتی توپ جمع کن این بازی فریبکارانه و مکارانه نیست. حتی تماشاچی این بازی هم نمی تواند باشد. حتی امضای ۶ قدرت جهانی نمی تواند متضمن عمل به تعهدات باشد.

در برجام معلوم شد کسانی که خود را نمایندگان دولت آمریکا در مذاکرات جا زده‌اند نه اختیاری دارند و نه می‌توانند ادعای نمایندگی دولت آمریکا در مذاکرات را داشته باشند.

دولت مرئی اوباما و ترامپ و بایدن یک سایه ای از دولت نامرئی آمریکاست و ما باید برای حل مشکل تحریم ها با آن دولت گفت وگو کنیم.

امام (ره) این جماعت را خوب می شناخت. لذا برای شناسایی دقیق این دولت لقب «شیطان بزرگ» را به آنها داد. این سه کشور شرور اروپایی که در گفت وگوها یک ضلع گفت و گو را تشکیل می دهند دستکمی از آن جماعت شیطانی ندارند. یکی نیست در این گفتگوها از اروپایی‌ها که اکنون باز اصرار به تداوم گفتگوها دارند بپرسد آمریکایی‌ها زیرقول و قرار خود زده اند و از تحریم ها دست بر نمی دارند. شما که می گویید به برجام متعهد هستید چرا تحریم هایی که اتحادیه اروپا به بهانه های واهی وضع کرده را بر نمی دارید!؟ حتی به INSTEX و قول و قرارهای بعدی هم وفادار نماندید و بی شرمانه وقتی وزیر خارجه ما در آلمان بود حتی حاضر نشدید بنزین هواپیمای او را به بهانه اعمال تحریم ها تأمین کنید!؟

دولت نامرئی در آمریکا به احدی پاسخگو نیست خود را به کسی متعهد نمی داند. فقط امتیاز می خواهد بدون اینکه کمترین امتیازی بدهد. یک دولت طلبکار است بدون اینکه فکر کند به کسی بدهکار است.

حال باید دید با چنین دولتی چگونه می‌شود  گفت وگو کرد.

گفت و گو را نباید ترک کرد. منتها اتاق گفت و گو  را می‌توان عوض کرد و با یک منطق عزتمندانه و شرافتمندانه آن را در محلی دیگر به شرح زیر ادامه داد.

۱-دولت باید همت خود را روی خنثی کردن تحریم ها متمرکز کند. گفت و گو را زیر سقف کارخانه ها، مزارع وشرکت های دانش بنیان برای مقابله با دشمن پیشرفت کشور دنبال کند.

۲-دولت و ملت ایران باید گفتگو را با تجهیز هرچه بیشتر ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و نیز غزه به منظور رهایی قدس و مبارزه جدی با رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست های کودک کش دنبال کند.
روز جهانی قدس نزدیک است سقف سطح گفت و گوها را باید و در مقیاس خیابان‌های همه کشورهای اسلامی با صدای بلند ارتقا ‌داد. مواضع صریح و روشن رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ارتش که فرمود: «صهیونیست‌ها زیر نظر هستند، قدرت ایران آنها را آرام نخواهد گذاشت» حکایت از عزم راسخ دولت در این وادی است.

۳-دولت و ملت ایران با تحکیم روابط برادرانه با همسایگان و تدابیر اقتصادی به جایگاه اصلی خود در اقتصاد منطقه برگردد و آن‌را راه اصلی برای خنثی کردن تحریم ها بداند. لذا گفت و گوها نه در وین بلکه در پایتخت‌های کشورهای همسایه با دوستان ایران دنبال شود.

۴-گفت وگو در یک سطح خشن تر با دشمن، زیر چکش موشک‌های نقطه زن حزب الله در منطقه ای به وسعت مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی دنبال شود.

۵-گفت و گو با توانایی‌های ایران در یمن، عراق و سوریه و بیرون از آن در داخل کشور، در خلیج فارس دنبال شود و جلوی باجگیری ها و عربده کشی ها و بدمستی‌های دولت نامرئی در اروپاو آمریکا گرفته شود.

راه حل تسلیم دولت نامرئی آمریکا در برابر خواست مشروع ایران، یعنی برداشتن همه تحریم ها، تضمین و راستی آزمایی همین ۵ راه حل است.

از گفت و گوها در وین چیزی عاید نمی‌شود یک جماعتی در ایران که دچار بلاهت دیپلماتیک هستند می گویند شما گفت وگو بلد نیستید. آن را به کسانی بسپارید که بلدند با آمریکایی‌ها گفت وگو کنند.

منظور آنها از بلدبودن این است که یک تیمی را بفرستیم بروند فقط امتیاز بدهند و با دستاورد «تقریبا هیچ» برگردند. یعنی همان کسانی که در دولت گذشته با شاهکار دیپلماتیک خسارت محض پیمانی را امضا کردند که  نه به درد ملت ایران می خورد و نه حتی به درد طرف مقابل! این پیمان آنقدر سست و آن گفت و گوها آنقدر بی مایه و بی ارزش بود که طرف مقابل به راحتی آن‌را پاره کرد و زیرپا گذاشت. کسانی که پیشنهاد تکرار تجربه تلخ گفت و گوهای دولت گذشته را می دهند منکر حافظه تاریخی ملت هستند یا می خواهند آن‌را از ذهن هوشمند ملت پاک کنند.

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: «معطل مذاکرات هسته ای نشوید» چرا نباید معطل مذاکرات شد. علت روشن است چون آمریکا با دنده «زورگویی»، «باج خواهی» و «زیاده خواهی» حرکت می کند سرش در مذاکرات وین به سنگ «قدرت هوشمند» ایران خورده و احساس بن بست و درماندگی می‌کند. آمریکایی‌ها فهمیده‌اند یک کلاه را نمی توان چند بار سر دولت ایران گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 32
    همیشه به سایت مشرق به عنوان سایت متین و معقول نگاه میکنم ولی خواهشم اینه سخنان انبارلویی را منتشر نکند. بله تیم قبلی نه مذاکره بلد بود و نه هوش سیاسی داشت ولی معناش این نیست انبارلویی حرف های اینطوری بزند. راه حل مذاکره متین و معقول هست با همین دولت مرئی بایدن.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      17 8
      بزرگترین اشتباه این دولت مذاکره با آمریکا بود. اگه پیشرفت های هسته ای ادامه داشت و دوربینها نصب نشده بود آمریکا با التماس تمام تحریم ها رو لغو گرده بود. آمریکا فقط زبان زور می فهمد نباید وارد بازی آمریکا و مذاکره شوند
    • DE ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      18 5
      همین دیروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آقای ند پراید با پررویی تمام گفت: «اگر ایران خواستار لغو تحرم هاست باید به مسائل فرا برجام رسیدگی و نگرانی ما را برطرف کند.» .خخخ از پراید بیشتر از این‌انتظار نیست .موش کور در سوراخ نمیر فت تازه جارو را هم بسته بود به دُمَش . دوران یاغیگری و طاغوتگری تمام شد امریکای در حال سوسو زدن و افول را ما برایش شرایط تعیین میکنیم نه او .برو کشکت را بساب پراید.‌ خخخ این پراید مثل اینکه هنوز در دوران دولت اصلاحات و دیپلماسی سینه خیز آنان سیر میکند. تحریمها باید با اقتصاد مقاومتی حل شوند تا برگشتشان دیگر ممکن نباشد . هر تحریمی با مذاکرات برداشته شد یعنی گزینه ای به گزینه های روی میز اضافه شده است و هر وقت خواستند‌میارنش. ملت و دولت باید کار و تلاش و کوشش خود را بدون توجه به تحریمها ادامه دهند و دولت هم تعداد افرادیکه رسانه ای و پوپولیست نباشند و دایم خبر بدهند بعله ۹۹ درصد مشکلات رفع شده فقط کل تحریمها و تضمین ...مانده است را حذف کند. دشمن دقیقا وزارت امور خارجه ما که هنوز همه کارکنانش همان قدیمی ها هستند را میشناسد . هر خبری مانند بعله دیگر به آخر مذاکرات رسیدیم اشتباه نا بخشودنیست. دشمن همین را میخواهد سرگردانی و شرطی کردن زندگی مردم تا چشم به هم زدید خیلی زود داره دیر میشه .چند ماه دیگر مینویسیم .یکسال گذشت. .....
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 5
      چرا نباید حرف های آقای انبار لویی را منتشر کنند ؟ مگر او ایرانی نیست ؟ مگر حق اظهار نظر ندارد ؟ این از حقوق اولیه یک شهروند در جمهوری اسلامی ایران است .
    • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 2
      جناب 22:00 ـــ لازم نکرده است هندوانه زیر بغل رسانه مشرق بگذاری! چون نمی توانی! رسانه مشرق اگر قرار بود بازی این ترفندهای نخ نمای هواداران اصلاح طلبان را بخورد، که این همه مشتاق نداشت!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      4 2
      متن نوشتار بسیار متین و عاقلانه نوشته شده و امثال آقای انبارلویی رد بی اطلاعی از اوضاع و احوال نیستند که چنین بنویسند، در دنیای دیپلماسی از قدیم تاکنون این را در تاریخ جستجو کنیدکه هیچگاه صحبت و معاشرت های دیپلماتیک برای دفاع ازحق و تمامیت ارضی کاربردی نداشته و تنها و تنها دست قدرت است که میدان و امتیازات را به سمت و سوی شما میچرخاندو علت نشستن این کشورها اسر دوستی با ایران نیست مگر اثبات ابرقدرتی ایران در منازعات از همان ابتدای انقلاب تاکنون است که آنهم فقط با اراده نیروهای انقلابی نه عناصر خودفروخته لیبرال و راحت طلب به دست آمده ، بقول رهبر عزیزتر از جانم ، دنیای امروز دنیای موشک نیست پس چیست شما اگر درمقابل تهدید تهدیدنکنید در مقابل ترور ترور نکنید در مقابل آسیب های اقتصادی آسیب نزنید که دست ما در مسائل دیپلماتیک خالی خواهد بود ، طرف عاشق چشم و ابروی نه ظریف لیبرال است و نه عاشق چشم و ابروی باقری ، اگر در دنیای فعلی زور داشتی حرفت را میخرند و گرنه باید یا سکوت کنی و امتیاز بدهی یا قدرت داشته باشی ضربه بزنی و طرف را سر میز بیاوری که حرفت به کرسی بنشیند ، ایران از گزینه های خرد کننده اش هنوز استفاده ای نکرده ، قط اندک تلنگری را به صهیونیستهای کثیف و برخی ملخ خورهای دوروبرش زده و هنوز از قدرت های سهمگینش استفاده ای نکرده ، فقط به سکوت آمریکایی ها بعد از ترور سردار عزیز شهیدمان رستم ایران سلیمانی عزیز نگاه کنید ، چقدر ضربات از کشورمان و نیروهای مختلف کشورمان در محور مقاومت دور و نزدیک خوردند و سکوت کردند و حالا ملتمسانه خواهان حذف پیگیری عوامل ترور سردار شهیدمان هستند، چون می دانند در این زمینه نیروهای ما هیچ تعارفی نخواهند داشت و افراد موثر در ترور سردار و هم ردیفان شهید فخری زاده نیز یکی یکی دارند حذف می شوند و لیست ترور هرروز به دانه درشته ای پنتاگون ، سیا، وزارت خارجه و کاخ سفید می رسد
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    12 2
    از 20 سال قبل وارد مذاکراتی نمی شدید که اولا غیر قانونی بود دوم هم بنا به درخواست بمب اتم دارن بود که بتن بریزید حال بماند که آنها این بازی ها را در می آورند به این خاطر که فقط هسته ای را نمی خواهند تک تک ابزار قدرت شما را می خواهند بگیرند و تا الان هم ادامه دادید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 3
    خجالت بکشید و مذاکرات را پایان دهید
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    12 6
    چرا نباید معطل مذاکرات شد. علت روشن است چون آمریکا با دنده «زورگویی»، «باج خواهی» و «زیاده خواهی» حرکت می کند سرش در مذاکرات وین به سنگ «قدرت هوشمند» ایران خورده و احساس بن بست و درماندگی می‌کند. آمریکایی‌ها فهمیده‌اند یک کلاه را نمی توان چند بار سر دولت ایران گذاشت....
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      نه جانم اگر حسن رو ح ا نی بود بیست باره هم کلاه سرمان می رفت
  • محمدایوب IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    بسیار احمقانه است که انتظار داشت آمریکا که قبل انقلاب کل کشور ما دردستش بود وشاه نوکرش وسربازش در مقابل بلوک شرق شوروی وارتش ما توسط گروهبانهای او فرماندهی می شدند وتمام تجهیزات نظامی مارا درقبال غارت نفت ومنابع ومعادن ما میداد وحتی درباریان بی شرف دختران ایرانی را برای خوش گذرانی امریکاییان هدیه می‌دادند وشاه برای خوش رقصی فرح را به میهمانی‌های شبانه آمریکاییان میبرد وکلا ایران یکی از ایالتهای آمریکا بود حالا بیاید با ما سرمیز مذاکره بنشیند وحقمان رابدهد. هنوز که هنوز است نگاه او نگاه ارباب ورعیتی ومتاسفانه در دولت قبل هم نگاه ذلیلان وزبان دانان ودیپلماتهای حقوق دان نگاه رعیتی بود وامریکا را کدخدا می‌دانست وکدخدایشان بعد از استفاده مانند دستمال دور شان انداخت البته آنکه ادعای حقوقدانی داشت وبرای داخلی ها کلی عربده کشی میکرد وادعا داشت امامه دارد کلاه سرش نمی‌رود بعد 8سال کاسه گدایی دردست کلاهی سرش گذاشتند که تا زانوهایش را گرفت اما آنکس که بداند که بداند که نداند تا ابدودهر در جهل مرکب بماند متاسفانه جماعتی هم که اورا به مردم غالب کردند از روی بغض باز قبول نمی‌کنند با گرگ نمیتوان قرارداد بست و همنشین وهمسفره شد البته شاید چون اینها افساد طلبان خود گرگ زاده هستند باور دارند
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    بر جام با عزت اگر هم حمله کردند و همه ما رو بکشند بگدار تاریخ بنویسد یک کشوری بود زیر حرف زور نرفت م جنگید درسته ما نابود میشویم ولی اسم مان لکه دار نمیشود و نام ما ثبت میشود یاد کنیم از پارتیزانها از قبایل اپاچی و نامداران حالا ما رو با حمله نطامی تهدید میکنند تا امتیاز بگیرند خیلی سخت شده ولی خفت و خاری نه خدا پشتو پناهتان به این تیم مداره کننده عرور ایرانی احسن
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • علی رضا IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    شما و همسال شما که میگین برجام هیچ و پوچ بود ، به راحتی نفت می‌فروختند و پولش رو هم نیگرفتید و مردم هم کمتر بدبختی می‌کشیدند ولی الان چی ......
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • خسرو IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 4
    ای کاش در بین افرادی که زبان دنیا را بلدند چند نفر پیدا میشدند که حرف های انبار لویی را که یک واقعیت میباشد را می فهمیدند و خدا را شکر که آقای رئیسی از روز اول در جهت خنثی کردن دولتهای سایه اروپا و آمریکا حرکت میکند
  • علی-قم IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 2
    خنثی سازی تحریم برای کسانی که حداقل بالای 10 میلیون تومان حقوق ماهانه بدون اضافات میگیرن بله راه بسیار روشن و خوبی است ولی این راه شاید سالها زمان ببره، و اصلا هیچ معلوم نیست که جواب بدهد، توافق کوتاه مدت دو ساله بهترین کار هست باید فشار تحریم کم بشه، برای شما فشار حداکثری شکست خورده مردم که برنج کیلوی 90 تومن دارن میخرن یه همچین احساسی ندارن، اتفاقا تحریم اثر کرده
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 2
    با سلام تحلیل آقای انبارلویی از هر نظر درست و محکم است و بایستی با مفاد غرب را مدیریت کرد. والسلام
  • محمود IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 2
    بابا من یه بنگاه دارم وخوب میفهمم کجا وچطور وکی معامله ومذاکره فایده داره وارزش وقت گذاشتن داره یا نه ..این که دیگه تابلوست اسمش معامله ومذاکرست .ولی..تهش کلاه برداری یست ....پس با آدم کلاه بردارو صادق نباشید وبه صداقتتون افتخار نکنید
  • مسعود US ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 3
    دمت گرم آقای محمدکاظم انبارلویی. درسترین حرفی که شنیدم همینه.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    اصلا مگه مذاکره بد نیود؟! الان دنبال اینی هستین که کی مذاکره رو معطل کرده؟! برجام خوب شد؟!
  • یک راننده اسنپ با مدرک فوق لیسانس مهندسی متالوژی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    البته دوستانی که شعار میدن خبر از جیب مردم ندارند .حق هم دارند راحت دارن حقوق 10دوازده میلیونی به اضافه پاداش واضافه کاری رو می گیرن واصلا بیکاری ونداری براشون معنایی نداره
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    مطمین باشین امریکایی ها دلشون به خاین های داخلی و گراهای این عالیجنابان گرمه وگرنه چند بار توافق کرده بود
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    در خصوص اين وجيزه(به سبك شريعتمداري!) چند نكته قابل ذكر است: 1- التماس گونه رو خوب اومدي! آخه نيست زندگي و معيشت كشورهاي غربي لنگ مذاكرات مونده. 2- در خصوص دوستان! ايران در منطقه، عرض شود كه خدا رو شكر ايران دوستي در منطقه و جهان ندارد فقط سطح دشمني ها متفاوت است.
  • غلامعلی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    آفرین بر استاد بزرگوار آقای انبارلویی کاملا درست ۰فرمو دید...
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    دولت نامرئی اسرائیل و صهیونیست های حاکم بر دولت و حکومت آمریکاست . پس میرسیم به سخن رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ارتش
  • حسین IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    ممنون از تحلیل کاملا درست شما،البته الان دست برتر با ایرانه چون امریکا غیر قانونی از توافق خارج شده ،امریکاییها به هیچ عنوان دست از تحریم و زور گویی برنمیدارند و حتی در صورت توافق دوباره به هر بهانه ای سعی بر اعمال تحریم دارند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    عکس امام خمینی در پشت سرش عوام فریبی است، این وامثال این دشمن امام وانقلاب هستند و به دروغ خود را پیرو خط امام معرفی می کنند. کاسبان تحریم مخالف برجامند.توافق برجام طناب داراسرائیل ومنافقین همدستش است.
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    ابراهیم رئیسی وامیر عبدالهیان نظام وملت رو بلاتکلیف رها کرده اند ،اگر می خواهند توافق کنند توافق برجام را امضا کنند تا تحریمها رفع شود وشرایط اقتصادی کشور به سکون وارامش برگردد واگر هم نمی خواهند با جهان توافق وتعامل کنند و می خواهند تحریمها باقی بماند وبا کل دنیا بجنگند ختم مذاکرات هسته ای را اعلام کنند ومردم ونظام را از بلا تکلیفی بیرون اورند. بلا تکلیف گذاشتن برجام ظلم است به ملت ونظام مقدس.
  • S IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    بهتر که ایران هم از برجام خارج بشه ، آقایان سیاست مدار چیز دیگری هست که تحریم نکرده باشند، در نتیجه نفعی در خارج نشدن از برجام هستش
  • S IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    دقیقا درسته
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    خواهشمندیم اجازه توافق برجام را بدهند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    اقای بایدن شما مگر با سیاستهای ترامپ سادیسمی مخالف نبودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس