کد خبر 1365304
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
پاسخ مجدد به یک تحریف رسانه‌ای/ حربه‌های اتاق فکر تحریف تاریخ قدیمی شده است

در پی نحوه بازتاب گفت‌وگوی مکتوب آذر سال گذشته دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در برخی رسانه‌ها و عدم انتشار پاسخ آن مطابق با قانون مطبوعات، این تشکل، پاسخ خود را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در پی نحوه بازتاب گفت‌وگوی مکتوب آذر سال گذشته محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در برخی رسانه‌ها و عدم انتشار پاسخ آن در این رسانه‌ها مطابق با قانون مطبوعات، این تشکل پاسخ خود را منتشر کرد.

متن توضیحات جامعه اسلامی مهندسین به شرح ذیل است:

۱- در پی مصاحبه جناب آقای مهندس باهنر، دبیر کل محترم جامعه اسلامی مهندسین با روزنامه همشهری در مورخ ۱۴۰۰.۹.۳ برخی کانال‌های تلگرامی و... در فضای مجازی با اضافه کردن مطالبی به متن اصلی مصاحبه و تقطیع و انتشار وسیع، سعی در تشویق اذهان عمومی و القاء این مطلب نمودند که ایشان به تمجید از دوران ستم‌شاهی و عملکرد رژیم منحوس طاغوت نموده است. از آنجا که چنین مطلبی اولاً از اساس نادرست و جعلی بود و ثانیا مربوط به چند ماه قبل بود نویسنده محترم می‌توانست با مراجعه به متن اصلی مصاحبه در وب سایت روزنامه همشهری پیش از القاء مطالب نادرست علیه ایشان به متن اصلی و صحیح مصاحبه دسترسی پیدا نماید. در فضای رسانه‌ای که هر روز شاهد ترفندهای جدیدی از جبهه استکبار هستیم. از اصحاب رسانه و صاحبان با سابقه قلم در کشور انتظار می‌رود که بازنشر اتهامات چند ماه پیش در چند کانال مجازی، اصحاب رسانه را به ورطه چنین اشتباهی نیندازد.

۲- جناب آقای باهنر در نشست خبری روز دوشنبه ۱۴۰۰.۹.۸ با رد جعلیاتی که به ایشان نسبت داده شده بود تأکید داشتند، طومار خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته بلند و بعضاً معجزه‌آسا است و اگر صدها سال هم از کم کاری‌های رژیم طاغوت و وابستگی‌ها و سرسپردگی‌های آنان به بیگانگان گفته شود کافی نیست به نحوی که در آن زمان رژیم طاغوت مردم روستاهای ایران را جزو شهروندان ایرانی به حساب نمی‌آورد و آنان را در فقر و کمبود نگه داشته بود. شایان ذکر است شرح نشست خبری ایشان با اصحاب رسانه، در همان زمان در اکثر خبرگزاری‌های  اصلی کشور همچون فارس، ایرنا و ... منتشر گردید و نویسنده این سرمقاله اگر خود را از جامعه مطبوعات می‌داند می‌توانست با یک جستجوی کوتاه این تکذیبیه را نیز از زبان ایشان مطالعه کند.

۳- جامعه اسلامی مهندسین که جناب آقای محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل می‌باشند. در تاریخ ۱۴۰۰.۹.۹ بعد از نشست خبی ایشان، تکذیبیه‌ای را تهیه و در کانال مجازی ارتباط با رسانه‌ها و بسیاری از گروه‌ها منتشر نمود، اما از آنجا که هیچ‌یک از خبرگزاری‌های رسمی کشور نسبت به درج آن جعلیّات اقدام ننموده بودند، از هیچ خبرگزاری نخواست که مشخصاً آن را بر روی خروجی خود قرار دهد.

۴- لذا ضمن تکذیب مجدد جملات اضافه شده، تأکید می‌نماییم که حربه‌های اتاق فکر تحریف تاریخ قدیمی شده و جامعه اسلامی مهندسین حق قانونی خود را مبنی بر شکایت از کانال‌های بازنشردهده داخلی محفوظ می‌داند و از اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد کشورمان را به متن اصلی این مصاحبه ارجاع می‌نماید. از خداوند متعالی می‌خواهیم که شر دشمنان را به خودشان برگرداند و ملت بزرگ ایران در سایه سار نظام جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در رسیدن به آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و شهدای گلگون کفن، در جان سربلند باشد.  

طبق اعلام جامعه اسلامی مهندسین، این توضیحات در قالب پاسخ به مطلب روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان  «ژست اپوزیسیونی در مجمع تشخیص» تدوین شده بود، اما تاکنون این روزنامه از چاپ این پاسخ مطابق با قانون مطبوعات خودداری کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس