کد خبر 1365283
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
«روس‌نِفت» پول نفت را به روبل می‌گیرد

شرکت «روس‌نِفت» روسیه برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این شرکت، از مشتریانش خواسته است تا پرداخت‌ها را به روبل و به صورت یکجا انجام دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت «روس‌نِفت» برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این شرکت، از مشتریان اش خواسته است تا پرداخت ها را به روبل و به صورت یکجا انجام دهند.

 این اقدام به دنبال دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دریافت پول گاز صادراتی به واحد پول ملی این کشور (روبل)، صورت گرفته است.

پوتین در پایان ماه مارس، دستور داد تا شرکت «گازپروم»، پول گاز صادراتی روسیه را به روبل دریافت کند.

به گفته دو منبع آگاه، «روس‌نِفت»، انواع نفت «اورال»، «نفت سبک سیبری»، «سوکول» و «ESPO» خود را برای تحویل در ماه می- ژوئن را به مزایده گذاشته است و از شرکت کنندگان خواسته تا تمامی پول را به روبل پردازند.

بر اساس اسناد مزایده، «تمامی مبلغ صورت حساب باید با استفاده از نرخ دلار آمریکا/ روبل مورد استفاده بانک مرکزی روسیه باشد.»

اگر خریدار قادر به پرداخت به روبل نباشد، پرداخت ممکن است به یوآن چین، دلار آمریکا، یورو، درهم امارات متحده عربی و لیر ترکیه انجام شود.

مزایده‌های «روس‌نِفت» نادر است زیرا قبلا بیشتر نفت خام این شرکت از طریق قراردادها مدت دار به خریداران فروخته می‌شد که آنها عمدتا شرکت‌های «ویتول» و «ترافیگورا» بودند.

به نظر می‌رسد، خریدهای این شرکت‌ها در ماه می در بحبوحه تحریم های اتحادیه اروپا و تحریم های سوئیس کاهش یابد.

در عین حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، سازوکار پرداخت پول گاز به روبل را تشریح کرد و گفت: خریداران این پول را از طریق «گاز پروم بنک» که یک موسسه مستقل به شمار می‌رود، پرداخت خواهند کرد.

این مقام روس تصریح کرد: خریداران می‌توانند پول گاز را به هر ارزی که می‌خواهند به حساب موجود در «گازپروم بنک» واریز کنند، اما این بانک سپس این پول را به روبل تبدیل می ‌کند تا شرکت گازپروم روسیه بتواند پول گاز صادراتی را بدون نگرانی از تحریم‌ ها برداشت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 1
    خیلی هم عالی، قراره اروپایی‌ها با یخمک دوش بگیرن!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس