کد خبر 1365002
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸
ناگهان اصلاح‌طلبان نگران استقلال و عزت کشور شدند

اصلاح‌طلبان به‌عنوان بانی وضع موجود هستند طوری وانمود می‌کنند که انگار تورم، به تازگی در کشور به‌وجود آمده است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش جهان‌نیوز، این روزها نمای تازه‌ای از روزنامه‌ها و جراید اصلاح‌طلب دیده می‌شود. گویی بعد از چند سال تازه این روزنامه‌ها رنگ گرانی را دیده‌ و متوجه تورم موجود در کشور شده‌اند! جریانی که پیش از این نه تنها در برابر تورم‌ مداوم سکوت می‌کرد بلکه به حمایت از آن روند تولید می‌پرداخت و هر روز با نوعی بازی رسانه‌ای قصد داشت دولت وقت را موفق نشان دهد؛ اما اکنون ناگهان منتقد وضعیت اقتصادی کشور شده است. آنها تا دیروز موضوعات حاشیه‌ای مانند به ورزشگاه رفتن زنان و مسائلی از این دست را به‌عنوان دغدغه‌های اصلی کشور عنوان می‌کردند اما این روزها مطرح می‌کنند که در حال حاضر تورم و گرانی مسئله اول کشور است!

در همین رابطه «آذر منصوری»، دبیرکل حزب اتحاد ملت، طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «این روزها تورم و گرانی اجناس و کالاها اعم از ضروری و غیرضروری به مهم‌ترین مسئله مردم تبدیل شده است. سفره‌هایی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و خانوارهایی که به‌دلیل عدم توانایی مجبورند اقلام حتی ضروری را حذف یا کم کنند». بیدار شدن اصلاح‌طلبان از خواب زمستانی در حالی است که خود معترف هستند که ضعف اقتصادی امروز حاصل اهمال‌کاری دیروز دولتی است که آنها تمام قد از آن دفاع می‌کردند. اما به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان موضوع گرانی و انتقاد به دولت در این عرصه را دستاویزی برای بدست آوردن آبروی از دست رفته و بازگشت دوباره به صحنه سیاست بعد از حذف توسط افکارعمومی تلقی می‌کنند.

همچنین «محمدرضا خباز»، چهره اصلاح‌طلب و از استانداران دولت روحانی که منتقدان دولت مدعی تدبیر و امید را کینه‌توز، منافق، حسود، باج‌گیر و جنگ‌طلب نامیده بود، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که دولت سیزدهم می‌خواهد مردم را در فقر نگه دارد تا جامعه به فقر عادت کند. وی همچنین با ژست دلسوزانه خاصی درباره تورم می‌گوید:‌ «آقایان می‌گویند «تورم پایین آمده است»، به فرض که یک مرکز رسمی هم چنین حرفی را تأیید کند اما مردم نمی‌پذیرند چون کمرشان زیر بار تورم خم شده و صدای خرد شدن استخوان‌های‌شان به گوش فلک رسیده است.»

«رسول منتجب‌نیا»، دبیرکل حزب جمهوریت نیز طی اظهارنظری درخصوص گرانی عنوان کرد: «یکی از شعارهای آقای رئیسی پایین آوردن تورم و از میان‌بردن گرانی و کمک به معیشت مردم بود. همه قیمت‌ها چند برابر شده و آقایان حاضر نیستند که بپذیرند، این همه گرانی ناشی از تورم است و مرتب هم شعار می‌دهند که نرخ تورم رو به کاهش است.»

اصلاح‌طلبان در دولت روحانی سال‌های اول را دوره آواربرداری می‌نامیدند. بعد از مدتی در مقابل مطالبات مردم برجام را به‌عنوان فتح‌الفتوح و گشاینده اقتصاد کشور به مردم عرضه کردند و چند سالی افکارعمومی را به امید گشایش‌ها با تیترهای جذاب منتظر گذاشتند و سپس حرف‌درمانی را پیشه کردند و در آخر بدون دستاورد اقتصادی و با کوهی از مشکلات اقتصادی پاستور را ‌ترک گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    خدا سزای افساد طلبا رو برسونه ان شاالله مخصوصا خ ا ت م ی و فر....
  • سید IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    کاسبان برجام بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران هستند و با کنز کردن ثروت محرومان کمک حال یانکی ها برای فشار به ملت ایران شده اند! و بدبخت تر از ایشان کسانی هستند که در هشت سال بخور و ببر اصلاح طلبان ..ـهوع آور و آن همه گرانی و تورم و رکود اقتصادی و اختلاس نه تنها دم برنیاوردند و به یاد محرومان نبودند که با حمایت شان از آن قوم یعجوج و معجوج در تمامی خباثت ها و خیانت هایشان شریک و سهیم هستند!!
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      مثل یاشار سلطانی بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس