کد خبر 1364738
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ترویج فرهنگ منحط نوکیسه‌های غربی در پایتخت ایران

شهریه فوق نجومی این باشگاه ورزشی و ارائه خدمات ویژه به اقشار خاص ثابت می کند که ترویج فرهنگ سرمایه داری و کاپیتالیستی غرب تا چه اندازه در بدنه جامعه با سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش مشرق، افتتاح یک باشگاه ورزشی سوپرلاکچری در یکی از گرانترین منطقه‌های شمال که نامش شاید به گوش نیمی از مردم هم نخورده، با صرف هزینه چند ۱۰ میلیاردی و حضور ستاره های ریز و درشت بین المللی در چند روز گذشته سر و صدای فراوانی به پا کرد.

این باشگاه بدنسازی سوپرلاکچری در طبقه نهم یک مجتمع تجاری در خیابان فرشته یکی از اشرافی ترین و گرانترین مناطق تهران واقع شده و برای افتتاحیه آن ۴ چهره سرشناس بین المللی فوتبال دنیا یعنی لوتار ماتئوس و آندریاس برمه دو ستاره بزرگ سابق فوتبال آلمان پیر لوئیجی کولینا و مارکوس مرک دو چهره مطرح دنیای داوری به تهران آمدند. حمید استیلی و دراگان اسکوچیچ و برخی از چهره‌های فوتبالی داخلی نیز در این مراسم حضور داشتند.

این باشگاه سوپرلاکچری شرایط کاملا متفاوت به بقیه باشگاه های ایران و حتی جهان دارد. این باشگاه بدنسازی دارای ۱۵۰۰ متر مساحت است که ۱۰۰۰ متر آن به سالن بدنسازی اختصاص دارد و ۵۰۰ متر دیگر نیز به فضاهایی همچون استخر، سونا، جکوزی، رستوران، کافی شاپ و دیگر خدمات VIP اختصاص یافته است. در رستوران این مجموعه، غذاهایی مثل خاویار، انواع استیک‌ها و... سرو می‌شود و افرادی که هزینه عضویت VIP را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. تمامی تجهیزات این باشگاه بدنسازی نیز از یک برند مطرح ایتالیایی تهیه شده که به صورت مستقیم وارد ایران شده‌ است. گفته می شود این باشگاه برای راه‌اندازی و تجهیز آن مبلغی در حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

گنجایش این باشگاه بدنسازی ۲۰۰ نفر است. اولویت ثبت‌نام برای مدیران ارشد و تجار نامدار است و شرایط به شکلی نیست که هر فردی به صرف داشتن پول بتواند در این باشگاه اقدام به ثبت‌نام کند. این باشگاه بنا به ادعای مدیران و مربیانش در حقیقت باشگاه مدیران ارشد کشور است.

ترویج فرهنگ منحط نوکیسه‌های غربی در پایتخت ایران

بریز و بپاش برای حضور ستاره های بی ربط

حضور ناگهانی ستاره های بین المللی فوتبال در تهران، یک غافلگیری بزرگ بود. خیلی‌ها در ابتدا تصور کردند که این چهره‌های سرشناس به دعوت فدراسیون فوتبال یا نهایتا یکی از باشگاه های فوتبال ایران، به تهران آمده اند اما در کمال تعجب این ۴ ستاره بین المللی و اسم و رسم دار با دعوت این باشگاه فوق لاکچری و برای افتتاح آن به تهران آمده بودند. ستاره هایی کاملا بی ربط از یک رشته بی ربط تر به بدنسازی. این در حالی بود که انتظار می رفت برای افتتاحیه این باشگاه بدنسازی حداقل از یک چهره بین المللی این رشته به تهران دعوت شود اما مدیران این باشگاه هیاهو و تبلیغات حضور ستاره های فوتبال به تهران را به همه چیز ترجیح دادند. جالب اینکه این قاعده درباره مهمانان داخلی نیز رعایت شده بود! در حالیکه هیچکدام از ستاره های جامعه پرشمار بدنسازی و پرورش اندام ایران به این مراسم دعوت نشده بودند، این مراسم جولانگاه چهره های فوتبالی از دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی سرمربی و سرپرست تیم ملی گرفته تا فراموش شده هایی نظیر امیرحسین اصلانیان بود. عجیب تر از همه این میهمانان بی ربط، حضور یک بلاگر منفور غذا که منتقدانش او را سلطان شکم باره گی می نامند، در مراسم افتتاحیه بود. فردی که خود بواسطه ترویج فرهنگ مصرف گرایی مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته اما در افتتاحیه یک باشگاه ورزشی حضور داشت که به شکل ماهوی در تضاد با فعالیت و تجارت این چهره است!

احتمالا به ذهن هیچکس خطور نمی‌کرد که ستاره های بین المللی فوتبال تنها برای قیچی کردن روبان افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در تهران آمده باشند، اما وقتی پای چند ۱۰ هزار دلار وسط باشد، این ستاره ها بازنشسته حاضر می شوند رنج سفر به آسیا و خاورمیانه را هم به جان بخرند و بدون اعتنا به مسائلی چون تحریم به ایران بیاییند. گفته می شود مبلغ پرداختی به این ستاره ها رقمی بین ۵ هزار تا ۱۰هزار دلار بوده. معلوم نیست ریشه این پول‌ها از کجاست و این ولخرجی‌های یک شبه بر چه مبنایی صورت می‌پذیرد.

ترویج فرهنگ منحط نوکیسه‌های غربی در پایتخت ایران

شهریه ای گرانتر از انگلیس، آلمان و امریکا!

اگر فکر می‌کنید برای تمرین در این باشگاه باید مثل سایر باشگاه‌های بدنسازی طبق عرف پول بدهید سخت در اشتباه هستید، در این باشگاه هرکسی نمی‌تواند به آن پا بگذارد. هزینه یک سال حق عضویت این باشگاه سوپرلاکچری ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود. به عبارتی برای استفاده از امکانات این باشگاه باید ماهی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید.  رقمی که بی تردید شاید سه چهارم افراد همین پایتخت در طول یک سال به آن نمی رسند و درآمد سالانه شان از شهریه یک ماهه این باشگاه کمتر است. مبلغی که برخی مردم برای برای دریافت آن به شکل وام از بانک ها ماه‌ها در نوبت وام بانکی با بهره‌های ۱۸ و ۲۴ درصد می‌مانند!

ماجرا وقتی عجیب تر می شود که این رقم شهریه را با باشگاههای کشورهای مدرن و توسعه یافته و سرمایه داری مقایسه می کنیم.

در لندن پایتخت انگلیس که یکی ار گرانترین شهرهای دنیا محسوب می شود، حداکثر هزینه پرداختی برای حضور در یک باشگاه بدنسازی معروف و مجهز سالیانه ۳۵ میلیون تومان است، مبلغی که نزدیک به یک دهم عددی است که این باشگاه تازه تاسیس تهرانی از مشتریانش دریافت خواهد کرد.

در امریکا باشگاه های ورزشی که به شکل زنجیره ای فعالیت می کنند، ماهانه ۳۵ تا ۴۰ دلار معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شهریه از مشتریان خود دریافت می کنند.

در آلمان دو برند معروف زنجیره ای باشگاه ورزشی وجود دارد که در تمامی شهرهای این کشور دارای شعبه است. استفاده از امکانات این باشگاه های ورزشی در شهرها و محله‌های مختلف با شهریه ۴۰ دلار در ماه معادل همان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان امکانپذیر می شود.

در ایران نیز و در همان مناطق شمالی پایتخت نیز شهریه این باشگاه سوپرلاکچری در مقایسه با بقیه باشگاه ها عجیب و غیرمنطقی محسوب می شود. حق عضویت باشگاه‌های معروف بدنسازی شمال شهر تهران، بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه هستند که البته افراد زیادی نیز از سرویس‌های VIP این باشگاه‌ها استفاده نمی‌کنند. در شهرستان‌ها هم شیک‌ترین و لاکچری‌ترین باشگاه‌ها هم بیش از ۲ تا ۳ میلیون برای علاقه مندان هزینه در بر نخواهد داشت.

شهریه فوق نجومی این باشگاه ورزشی و ارائه خدمات ویژه به اقشار خاص و به تعبیری باشگاه مدیران خاص، ثابت می کند که ترویج فرهنگ سرمایه داری و کاپیتالیستی غرب تا چه اندازه در بدنه جامعه با سرعت در حال پیشرفت است. فرهنگی که در چند دهه اخیر و با بروز فساد افسارگسیخته اقتصادی و ترویج آقازادگی، ژن خوب، پولشویی، رانتخواری، اختلاس، ارتشا، رشوه و... در جامعه نهادینه شده و حالا سر از ورزش درآورده. آنجا که روزگاری گود عیاران و پهلوانان بود و محفلی برای ترویج فرهنگ فتوت، جوانمردی، مردم داری، دستگیری و در آن نمادهایی چون پوریای ولی، حبیب الله بلور، نامجو، تختی، دهداری و... چهره می شدند اما حالا بدل به جولانگاه خرده بورژواها و نوکیسه هایی شده که با اتکا به ثروت بادآورده آن را در پوستین ورزش مایه فخر و نخوت بر آحاد جامعه می دانند.

در مملکتی انقلابی که با شعار انقلاب کوخ نشین‌ها، انقلاب پابرهنگان، انقلاب مستضعفان و... به ثمر رسید و قرار بود در آن بساط سرمایه داری، ناعدالتی، تبعیض، فقر برچیده شده و عدالت و برابری شعار آن باشد، رفتارهایی متضاد با این آرمان ها می بینیم و حالا به جایی رسیده ایم که در آن سوی شهر عده ای سرمایه دار برای ساعاتی تفریح در طول یک ماه معادل درآمد سالانه سه چهارم بقیه هزینه می کنند. در شهری برخی ها نان شب ندارند و چهره منحوس فقر در خیابان های آن روز به روز عیان تر می شود، برخی در شمال شهر به بهانه ورزش خاویار می خورند و با روغن آرگان ماساژ می گیرند تا مبادا پوستشان چروک شود!

ترویج فرهنگ سرمایه داری، نوکیسه گی، اشرافی گری و بورژوازی پس از سرک کشیدن در انواع و اقسام حوزه های اجتماعی، حالا ورزش را بهانه ای برای فخرفروشی بیشتر قرار داده تا با سر و صدای بیشتر، ثروت بادآورده و مکنت خود را فریاد بکشد و برتری خود را در چشم جامعه فرو کند.

ترویج فرهنگ منحط نوکیسه‌های غربی در پایتخت ایران

باشگاه لاکچری مجوز ندارد!

طبق آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و طبق تبصره ماده ۳ آن؛ اشخاص حقیقی و حقوقی، متقاضی تأسیس باشگاه ورزشی می‌باید درخواست خود را به انضمام مدارک مربوط و تکمیل فرم تقاضا به اداره کل تربیت‌بدنی استان مربوط تسلیم کند و رسید آن را دریافت کنند. همچنین طبق ‌ماده ۴ این قانون؛ ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظفند حداکثر ظرف ۲ هفته از تاریخ تسلیم تقاضا، امکانات معرفی شده توسط متقاضی را مورد بازدید و بررسی قرار دهند و گزارش دقیقی از ویژگی‌های ملک و امکانات آن را به ضمیمه درخواست متقاضی برای بررسی و اظهار نظر هیأت موضوع ماده (۵) این آیین‌نامه ارسال‌کنند.

رضا خرم رییس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا این باشگاه لاکچری مجوز دارد یا خیر، گفت: این باشگاه ورزشی به تازگی درخواست خود را به این نهاد ورزشی ارائه کرده. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی بوده که این باشگاه بدنسازی فاقد آن است.

خرم با اشاره به اینکه در افتتاح این باشگاه، هیچ مسئولی در آن شرکت نکرده، اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است چرا که تعرفه قانونی از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد. میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می شود فاقد ارزش لازم است.

وی در پاسخ به این سوال، آیا این هزینه گزاف باعث ترویج زندگی لاکچری نمی‌شود، گفت: باشگاه مذکور باید در مرحله نخست مجوز قانونی خود را دریافت کند. سپس اگر این مجموعه خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد، باید مورد بررسی قرار گیرد. هرگونه اعلام تعرفه‌ باید تابع دستور العمل ها این اداره کل باشد.

ترویج فرهنگ منحط نوکیسه‌های غربی در پایتخت ایران

افتتاح یک باشگاه ورزشی بدون تایید و مجوز نهادهای مسئول در ورزش ایران تخلفی است که مسئولان این مجموعه بدون توجه به سیر قانونی باشگاه داری در کشور آن را مرتکب شده‌اند، تخلفی که رضا خرم آن را تایید و از تذکر اداره کل ورزش استان به دست اندرکاران این باشگاه لاکچری خبر داد. وی در این زمینه گفت: برای پیشگیری از فعالیت باشگاه‌های فاقد مجوز ما ۲ بار به صورت کتبی و شفاهی تذکر خواهیم داد و در صورت تکرار و رعایت نشدن با دستور قضایی آن را پلمب خواهیم کرد.

سر و صدای به راه افتاده درباره این باشگاه لاکچری واکنش وزارت ورزش و جوانان را نیز به همراه داشت.  آرش فرهادیان مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص افتتاح باشگاه ورزشی بدنسازی با شهریه چندصد میلیونی در یکی از مناطق شمالی شهر تهران و دعوت از چند میهمان ورزشکار مشهور خارجی اظهار داشت: این باشگاه هنوز مجوز فعالیت اخذ نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است.

وی با عجیب خواندن ارقام منتشر شده در خصوص شهریه این باشگاه اظهارکرد: آنچه به عنوان مبلغ شهریه این باشگاه اعلام شده، نجومی و بسیارعجیب است که منجر به سوالاتی برای مردم شده. بلافاصله پس از انتشارخبر فوق، این موضوع را توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پیگیری کردیم و متوجه شدیم این باشگاه به تازگی برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کرده اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده ۵ برای این باشگاه صادر نشده است. ضمن اینکه تماسی با مسئول باشگاه مربوطه نیز داشتیم که وی افتتاح آن را تکذیب کرد.

فرهادیان در بخشی دیگر از سخنانش به نرخ‌گذاری و درجه‌بندی باشگاهها در آینده نزدیک توسط اداره کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: به این ترتیب در خصوص باشگاه‌ها پس از نرخ گذاری و درجه بندی تصمیم گیری می‌شود تا باشگاه‌های ورزشی با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت مکانی در کشور، استان، شهرستان و حتی محله‌هایی که دایر می‌شوند، بتوانند به راحتی و در آرامش فعالیت کنند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 6
    الناس مسلطون علی اموالهم. مگه شما کمونیستید؟
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 2
      حرف رایگان نزن داداش! چه ربطی داره به تسلط بر اموال؟ اولا مجوز نداره دوما قیمتاش فوق نجومیه
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 2
      حرف رایگان نزن داداش! چه ربطی داره به تسلط بر اموال؟ اولا مجوز نداره دوما قیمتاش فوق نجومیه
    • . IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 1
      توی کشورهایی که یه عده حاظرن حیوون خونگی اونجا باشن ولی اقامت اونجا رو داشته باشن به کسی اجازه چنین کارایی رو نمیدن، حداقلش اینه که تا معلوم نشه یارو این همه پولو از چه راهی بدست آورده ولش نمیکنن،بعد از همه ی اینا چنان مالیاتی بهش میبندن که طرف مجبور بشه پولشو توی تولید هزینه کنه
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      چون پولدارهای ایران مالیات نداده اند نمی توانند بگویند تمام ثروتشان برای خودشان است. ثروتمندان ایران با ثروتمندان مثلا آلمان فرق دارد، مالیاتشان را پرداخت میکردند انقدر ثروتمند نمیشدند
    • خروس قندی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      برای منم دعوتنامه دادن برم سام سنتر ولی حدس میزدم تابیل بشه،خخخخ دیدید حدسم درست بود.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    این محل تنها برای به دام انداختن مسولین و مدیران اقتصادی است تا با تبدیل آن‌ها به منبع اطلاعات و مجری طرحهای خرابکاری اقتصادی و صنعتی به ملت و کشور ضربه بزنند...
  • کامران IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    خیلی عجیب هست هم اهداف تشکیل این باشگاه،هم مراسم افتتاحیه آن،هم بدون مجوز فعالیت کردن آن،هم شهریه آن و هم اینکه فقط برای افراد خاصی هست. حتما قانون خود را دارند که این افراد خاص چه کسانی هستند و اینکه دور هم جمع شدن و آشنا شدن آنها با هم برای چه منظوری خواهد بود و چرا این باشگاه هماهنگ کردن آنها با هم را انجام میدهد؟!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    همین نو کیسه هایی که میفرمایید زیر سایه ولایت فقیه رشد کردن
    • متین IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      با این منطق حتما میفرمایید غاصبان ولایت هم زیر سایه حکومت نبی اکرم رشد کردند؟!!!!! این چه جور منطق پوسیده ای است؟!!!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    دستهای پشت صحنه را باید در بین مسئولین جستجو کرد
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    باور کنید هرچقدر این ادا بازی ها که حاصل پوچ شدن بشر جدیده در کشور رواج پیدا کنه یه بی جنبه بعدی برای در آوردن ادا قبلی میرن دزدی واختلاس می کنند تا این فرهنگ غلط رو ادامه بدن، حالا بعدش هی بخواییم با بخشنامه و...جلو دزدی رو بگیریم. منفذ فساد باید از همین جای اول بسته بشه،اون کسی که برای تفریحش حاضره انقدر خرج کنه،چرا باید بدون گرفتن مالیات و....انقدر ثروت جمع کنه که رو به این ادا بازی ها بیارن.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    دوستان به خوبی اشاره کرده اند فرار مالیاتی طبقه نو کیسه را ایجاد کرده و فرار مالیاتی ارتباط معکوس با ایجاد جامعه مدنی و پاسخگویی مسولیت خواهد داشت‌. متاسفانه فرار مالیانی به ویژه در ایران در بسیاری از اقشار جامعه وجود دارد و قانونگذار هم به دلایل مختلفی تلاش چندانی برای رفع این مادر فساد انجام نمی دهد.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    دملهای چرکین جامعه را با عناوین سوپر و.. تزئین نکنید اینها متاستاز سرطان چرکین غرب هستند.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    ینی 75 درصد مردم تهران ماهی 2.200.000 تومان درامد دارند؟
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ازنامشروع درمی آیددرنامشروع هم هزینه می شود
  • حسين DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    آقاى اژه ائى كجائى؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس