جولان لاکچری‌ها در تهران/باشگاه میلیاردرها مجوز ندارد

دعوت از ستاره‌های ورزشی جهان برای افتتاح یک باشگاه ورزشی در حالی است که بنا به گفته رییس گروه اماکن ورزشی استان تهران این باشگاه هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال و چهره محبوب هواداران در فوتبال ایران بعد از حضور در مراسم قرعه کشی جام جهانی۲۰۲۲ قطر حاضر به بهانه افتتاح باشگاه بدنسازی به همراه تعداد زیادی از چهره های سرشناس فوتبال و ورزش جهان راهی تهران شدند تا در روز راه اندازی یک مجموعه ورزشی با شهریه عجیب ۳۲۰میلیون تومان در سال در ایران حضور پیدا کنند.

در میان این چهره نام های آشنایی مانند لوتار ماتئوس، پیرلوئیجی کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه به چشم می خورد. حضور این بزرگان و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال و حمید استیلی مدیرتیم ملی فوتبال ایران در افتتاحیه این باشگاه موجب حیرت شهروندان شد تا جایی که اخبار افتتاح این مجموعه به یکی از سوژه‌های داغ رسانه و فضای مجازی تبدیل شد. اما واقعیت این باشگاه لاکچری چیست و چگونه توانسته با چنین شرایطی مجوز فعالیت دریافت کند؟

طبق آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و طبق تبصره ماده سه آن؛ اشخاص حقیقی و حقوقی، متقاضی تأسیس باشگاه ورزشی می‌باید درخواست خود را به انضمام مدارک مربوط و تکمیل فرم تقاضا به اداره کل تربیت‌بدنی استان مربوط تسلیم کند و رسید آن را دریافت کنند.

همچنین طبق ‌ماده ۴ این قانون؛ ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظفند حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ تسلیم تقاضا، امکانات معرفی شده توسط متقاضی را مورد بازدید و بررسی قراردهند و گزارش دقیقی از ویژگی‌های ملک و امکانات آن را به ضمیمه درخواست متقاضی برای بررسی و اظهار نظر هیأت موضوع ماده (۵) این آیین‌نامه ارسال‌کنند.

با این توصیف آیا وزارت ورزش و به طبع آن نماینده آن در استان‌ها(تفحیض اختیار شده) موافقتی با ایجاد این باشگاه شده است یا خیر؟

رضا خرم رییس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در واکنش به این مساله گفت: این باشگاه ورزشی به تازگی درخواست خود را به این نهاد ورزشی ارائه کرده است. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی بوده که این باشگاه بدنسازی فاقد آن است.

خرم با اشاره به اینکه در افتتاح این باشگاه، هیچ مسئولی در آن شرکت نکرده است اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است چرا که تعرفه قانونی از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد. میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می شود فاقد ارزش لازم است.

وی در پاسخ به این سوال، آیا این هزینه گزاف باعث ترویج زندگی لاکچری نمی‌شود، گفت: باشگاه مذکور باید در مرحله نخست مجوز قانونی خود را دریافت کند. سپس اگر این مجموعه خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد. هرگونه اعلام تعرفه‌ بایدتابع دستور العمل ها این اداره کل باشد.

رییس گروه اماکن و فضاهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان تهران با اذعان براینکه هیچ باشگاهی در سطح استان وجود ندارد که هزینه میلیونی را از شهروندان طلب کند و یا اینکه به صورت مختلط فعالیت کند، تاکید کرد: مجموعه های ورزشی برمبنای پروانه قانونی فعالیت کرده ومجوزها در کمیسیون ماده پنج این اداره کل صادر می‌شود.

افتتاح یک باشگاه ورزشی بدون تایید و مجوز نهادهای مسئول در ورزش ایران تخلفی است که مسئولان این مجموعه بدون توجه به سیر قانونی باشگاه داری در کشور آن را مرتکب شده‌اند، تخلفی که رضا خرم آن را تایید و از تذکر اداره کل ورزش استان به دست اندرکاران این باشگاه لاکچری خبرداد. وی در این زمینه گفت: برای پیشگیری از فعالیت باشگاه‌های فاقد مجوز ما ۲ بار به صورت کتبی و شفاهی تذکر خواهیم داد و در صورت تکرار و رعایت نشدن با دستور قضایی آن را پلمب خواهیم کرد.

خرم همچنین به موضوع باشگاه ژیمناستیک که به صورت مختلط فعالیت می‌کرد نیز پرداخت و گفت: موضوع این باشگاه ژیمناستیک مختلط مربوط به یازده ماه پیش باز می‌گردد. چند وقتی است که فیلم‌هایی با تغییر مدیریتی در ورزش استان مجدد بازنشر می شود که مربوط به زمان کنونی نیست. هم اینک پرونده تخلف این باشگاه در مراجع قضایی در حال بررسی است. اداره حقوقی این اداره کل نیز پیگیری های لازم را انجام می‌دهد.

به گفته این مسئول ورزشی، طی هفته جاری سه باشگاه ورزشی خصوصی در رشته بدنسازی که فاقد مجوز قانونی بوده‌اند، پلمب شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    19 1
    320 میلیون شهریه بعد طرف روزی یکساعت بره اونجا با یک تردمیل 10 میلیونی راه بره !!!! فکر کنم هر باد صداداری که به افتخار گردانندگان باشگاه ول میده رو دونه ای 20 میلیون باهاش حساب کنن خخخخخخخخخخ
  • عمر فاروق IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    11 1
    ازینا توی تهرون پره
    • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      10 0
      ٣٢٠ ميليون در سال كه هيچ در ماه براي بعضي ها مثل ٣٢٠ هزار تومان است كه البته عده آنها هم كم نيست و اتفاقأ زياد هم هستن اختلافات طبفاتي واقعأ وحشتناك شده يكي صبح تا شب كار ميكنه تا جداقل زندگي رو تأمين كنه يكي ديگه درآمد يك ماه اونو در عرض يك روز خرج حيوانات خانگي خودش ميكنه اين است
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    10 0
    ۳۲۰ ملیون شهریهههههه؟؟؟؟؟؟؟؟ ببین تفاوت سطح زندگی مردم به کجا رسیده
    • آرش IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      اگر شرایط زندگی عموم مشکلی نداشت چرا که نه خیلی هم عالی بود این تجملات اما در نتیجه والستریت های حکومتی که درآمد ۹۰ درصدجمعیتو کردن تو جیبشون این حرکات نشون دادن شص. به مردمه
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    12 1
    به اینا میگن پولشویی قراره دورهمی کیا باشه به اسم باشگاه با چه اهدافی
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      9 1
      دقیقا!پاتوق ارازل واوباش ،انبارجعبه های مشروب،پرستوسازی،خدمات جنسی نامشروع به خانمای پولدارکثیف، پخش قرص ومواد،دوردورولگردی واسه شکاردخترای خوشگل وپولدار،اجاره ویلاواسه کثافتکاری ،اجاره باغ واسه انبارکردن انگوروگرفتن شیره وخمره زنی واسه شراب ،تبلیغات ووووووهزارجورکثافت کاری وبی بندوباری که تواین جماعت وتواینجورجاهامده....
  • سید فروزان CH ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 3
    این افراد مجانی نیامدهاند تهران برای افتتاح ، حداقل ده تا بیست هزار یورو به هر نفر ،باضافه مخارج چند روز اقامت ، یعنی حداقل پنجاه هزار دلار به جیب اینها ریخته شده ،!!!!یکی نیست یقه صاحب این سالن را بگیرد که از کجا آورده‌ای و چرا ارز مملکت را میدهی به این مفتخورها، حق عضویت هم با دلار ۲۷۰۰۰هزار تومان میشود ۱۱۸۵ والله در شهر ژنو از کرانترین شهرهای دنیا ، حق عضویت در یک باشگاه بدن سازی لاکجری از هزار دلار هم کمتر است یعنی صاحب این باشگاه با دعوت از این مفتخورها خیالش راحت بوده برای گرفتم مجوز و وگرنه هیچ احمقی قبل از مجوز افتتاح نمیکند سالنی را
  • علی محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 3
    شهدا راهتان ادامه دارد
  • حسینی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    تفاوت طبقاتی و بی قانونی در نظام اسلامی ........ هیهات !!!!!!!!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    خوش به حالشون این همه پر سر و صدا بدون مجوز میتونن کار کنن و افتتاحیه بگیرن اون وقت ما واسه یه چیز کوچک و مسخره مجوز نمیتونیم بگیریم
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    میلیاردرها مجوز نمی‌خوان اونا از ما بهترون هستن فق، قشر متوسط به پایین ولی مجوز میخواد که احتمالا هم نمیگیره.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 1
    سازمان مالیاتی باید همه داراییها ی این قارون صفتان را زیرو رو و حسابرسی بکند!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    چند روزه توی این وقت از سال که وقت خونه اجاره کردنم نزدیکه و مشکلات خیلی زیادی هست دعا و آرزو کردم کاش سیصد میلیون پول داشتم صدتومانش رو میزاشتم روی رهن خونه صدتومنش رو هم یه پراید میخریدم باهاش توی اسنپ کار میکردم مابیقش رو میتونستم مشکلات بقیه اعضای خانواده رو که با پول یکمیش حل میشه رو برطرف کنم شاید زندگیمون یکم بهتر شد...... یه طرف دیگه ی جامعه برای شهریه باشگاه ۳۲۰ تومان پول میدن بیست میلیون بیشتر از آرزوی من...
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 4
    انشاا... تهران زیر رو بشه که هر چه کشور بدبختی میکشه از اونجاست
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 1
      آره چون تو و امثال تو کاملا پاک و طاهر هستین و گناه نمیکنین و البته با فرهنگ هستین که برای شهر های داخل کشور خودتون چنین ادعایی رو مطرح می کنین
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    وای ویزیت پزشک قراره بشه ۸۰ تومن. خیلی پستن پزشکا که باعث اختلاف طبقاتی میشن
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    اولا گرفتن مجوز هر کسب کاری تجمیع شده در یک سامانه الکترونیکی و صدا سیما و دولت هم کلی روش تبلیغ کردند پس باید مسوولان مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز رو صادر کنند.. دوما قیمتش اگر واقعا هم بالا باشه به کسی مربوط نیست ...کسی رو به زور که نبردند ...هر کی بره به اختیار خودش رفته و اصلا دلش میخواد مالش رو آتیش بزنه پس تا زمانی که در بخش خصوصی این اتفاق افتاده و قهتی باشگاه برای دیگران هم نیست این قیمت به هیچ کس بخصوص دولت مربوط نیست سوما بیشتر بوی کرم و حسادت میاد چهارما این جور چیزها رو فقط با رقابت میشه تعدیل کرد نه با دستور و فضولی کردن پنجما ... .
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    مجوزش رو هم صادر می کنین درد شما پوله شما به فرهنگ کاری ندارین
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    بنای اشرافی گری و زندگیهای لاکچری از همان اول انقلاب و توسط مسئولین جمهوری اسلامی نهاده شده. الان هم زندگیهای اشرافی و لاکچری مربوط چند قشر خاص است که یا صاحب قدرت هستند و در این نظام مسئولیت دارند و یا به نوعی به صاحبان قدرت وصل هستند.زندگی یک آبدارچی دولتی و یا نیمه دولتی در حال حاضر نسبت به زندگیهای ما اشرافی است. چه برسد به بالاییها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس