تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع موانع صادرات در حوزه سلامت

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع موانع صادرات در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین نیکنام اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری فرمودند و یکی از مسائل مهم در امر تولید، صادرات است زیرا این صادرات تولید را شکوفا می کند بنابراین با دستور وزیر بهداشت، پیشبرد امر صادرات کالاهای سلامت با کمک شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار فعالیت‌های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اولین جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شد، ۲۲ شرکت دانش بنیان که در عرصه تولید و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی فعال هستند، شرکت داشتند و از این شرکت‌ها دعوت به عمل آمد تا چالش ها و مشکلات عرصه صادرات را بیان کنند.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت اضافه کرد: از طرف ما هم اقداماتی که می توانیم با همکاری وزارت امور خارجه، مرکز تعاملات معاونت علمی فناوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای رفع موانع و پیشبرد کار این شرکت‌ها انجام دهیم، مطرح شد.

نیکنام با اشاره به جلساتی که برای هماهنگی‌ها در این باره در وزارت خارجه برگزار شده است، گفت: به نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان اعلام شد که ظرفیت هایی از طرف ما برای حل مشکلات آنها وجود دارد و ما مصمم هستیم موانع صادرات کالاهای آنان را رفع کنیم.

وی اظهار داشت: نمایندگان شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در همین باره در آینده نزدیک سفری به روسیه خواهند داشت که در این نشست در این زمینه هم بحث و تبادل نظر شد.

نیکنام ابراز امیدواری کرد سلسله جلسات با شرکت‌های دانش بنیان در راستای حل معضلات پیش روی صادرات کالاهای سلامت کماکان ادامه یابد و بتوانیم با کمک بخش های دیگر  در گسترش صادرات، نقش آفرینی لازم را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس