کد خبر 1214805
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
اردن کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت امورخارجه اردن یکشنبه شب در اعتراض به اقدامات هتاکانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کاردار این رژیم در امان را احضار کرد.

به گزارش مشرق از رسانه‌های اردنی امان همچنین تعدی‌های اخیر به ساحت مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی به ویژه در منطقه "الشیح جراح" در قدس شرقی را محکوم کرد.

یوسف البطاینه دبیرکل وزارت امورخارجه اردن به کاردار اسرائیل اعلام کرد، اقدامات اخیر این رژیم نقض آشکار حقوق بین‌الملل و وضعیت تاریخی و حقوقی در سرزمین‌های اشغالی است و این اقدامات باید فورا متوقف شود.

وی نسبت به پیامدهای ناشی از ادامه این گونه اقدامات هتاکانه و تحریکات و تشدید تنش‌ها هشدار داد.

البطاینه گفت: رفتار پلیس اسرائیل تحریک‌آمیز، مردود و محکوم است و باید به حرمت مسجد الحرام و آزادی نمازگزاران و عدم تعدی به آنان احترام گذاشت.

دبیرکل وزارت خارجه اردن همچنین اقدامات مجرمانه اسرائیل علیه ساحت مقدس مسجد الاقصی را خدشه دار کردن احساسات مسلمان در سراسر جهان دانست.

البطاینه از کاردار اسرائیل خواست که پیام اردن را به مقام‌های ارشد این رژیم منتقل کرده و و براساس حقوق بین‌الملل به تعهدات خود متعهد باشند و اقدامات هتاکانه و تعدی به مسجد الاقصی و ساکنان قدس را متوقف کنند.

پیش از این نیز اردن به عنوان کشوری که اداره اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس را بر عهده دارد، اعلام کرد:اسراییل باید " از اقدامات تجاوزکارانه‌اش و هتک حرمت مسجد الاقصی و آزادی نمازگزاران و وضعیت موجود تاریخی و قانونی آن دست بردارد. "

احضار کاردار رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که ارتش این رژیم یکشنبه شب بار دیگر با یورش به مردم فلسطین در باب العمود در قدس اجازه تشکیل تجمع را به آن‌ها نداد.  

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست به آمبولانس هلال احمر فلسطین در منطقه "الطور" در قدس حمله کردند.

در جریان تظاهرات در حیفا در حمایت از اقصی و محله "الشیخ جراح"، ۱۸ تن توسط نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

وضعیت در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی در چند روز گذشته به دنبال هتک حرمت قدس و نمازگزاران آن بحرانی است.

ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی شنبه شب در حمله به فلسطینیان در بیرون بخش شرقی بیت‌المقدس، همزمان با حضور دههاهزار نمازگزار مسلمان در مسجدالاقصی به مناسبت مراسم احیای شب قدر، صدها تن را زخمی و مصدوم کردند.

بیش از ۹۰ هزار فلسطینی - با وجود اقدامات شدید اشغالگران و جلوگیری آنها از رسیدن شمار زیادی از نمازگزاران به مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود ساکنان کرانه باختری به شهر اشغالی قدس - مراسم شب مبارک قدر را در مسجدالاقصی برگزار کردند.

هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    مرگ بر صهیونیستهای جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس